Omdat ik spraakherkenningssoftware wil gaan draaien ivm RSI
moet ik mijn systeem upgraden.
Momenteel heb ik:
-AOpen AP5T R 1.00
-Cx166+
-32 Mb SDRam
-WD Caviar 2.1 Gb
-S3 kaartje
Ik zou het liefst een compleet nieuw systeem kopen, maar heb daar nu het geld helaas
niet voor. Nu ben ik van plan alleen een mobo, processor en geheugen te kopen. Daarover de volgende vragen:
-Zijn nieuwe mobo's van hetzelfde formaat als de oude? of moet ik een nieuwe kast kopen?
-Kan ik mijn oude S3 videokaart (geen AGP) gewoon for the time being blijven gebruiken?
-Is die 32 Mb RAM te gebruiken op nieuwe mobo's?
-idem WD Caviar (Geen UDMA)
Ik zou nu uiteraard het liefst een lekker snelle mobo, processor en geheugen hebben. Ik ben er echter een tijdje uit geweest, en een beetje overdonderd door alle nieuwe processors, geheugen en mobo's. Welke kan ik maar beter niet nemen, wat zijn juist de aanraders?
Verder zag ik iets staan over overclocken van een AMD processor. Is het verstandig om daar aan te beginnen? (ben op zoek naar hoge value for money
) Wat is tegenwoordig een beetje het minimum aan geheugen? 128 of zelfs al 256? En al die verschillende types geheugen?
Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen. Bij voorbaat dank!
moet ik mijn systeem upgraden.Momenteel heb ik:
-AOpen AP5T R 1.00
-Cx166+
-32 Mb SDRam
-WD Caviar 2.1 Gb
-S3 kaartje
Ik zou het liefst een compleet nieuw systeem kopen, maar heb daar nu het geld helaas
niet voor. Nu ben ik van plan alleen een mobo, processor en geheugen te kopen. Daarover de volgende vragen:-Zijn nieuwe mobo's van hetzelfde formaat als de oude? of moet ik een nieuwe kast kopen?
-Kan ik mijn oude S3 videokaart (geen AGP) gewoon for the time being blijven gebruiken?
-Is die 32 Mb RAM te gebruiken op nieuwe mobo's?
-idem WD Caviar (Geen UDMA)
Ik zou nu uiteraard het liefst een lekker snelle mobo, processor en geheugen hebben. Ik ben er echter een tijdje uit geweest, en een beetje overdonderd door alle nieuwe processors, geheugen en mobo's. Welke kan ik maar beter niet nemen, wat zijn juist de aanraders?
Verder zag ik iets staan over overclocken van een AMD processor. Is het verstandig om daar aan te beginnen? (ben op zoek naar hoge value for money
) Wat is tegenwoordig een beetje het minimum aan geheugen? 128 of zelfs al 256? En al die verschillende types geheugen?Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen. Bij voorbaat dank!