Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit hier niet echt in hoort, maar ik zou niet weten op welk bord het wel moet en daarbij zit het me nogal dwars.

Namelijk het volgende: er lopen in het Gooi een stelletje debielen rond in zelfgemaakte T-shirts met daarop de merken van onder andere Google, Dell, Microsoft, Sony en Acer.
Men probeert hiermee de indruk te wekken gesponsord te worden door deze bedrijven, maar toen ik ze voor het eerst zag lopen zat ik al behoorlijk vreemd te kijken, aangezien ze er niks van bakken op game-gebied en met zulke armlastige shirts lopen waarop die merknamen staan.

Met een beetje hulp vond ik (tot mijn eigen stomme verbazing) een website van een van die types waar ze dus openlijk lopen te kleppen over hoe geweldig hun shirts wel niet zijn, inclusief foto's waarop ze die merken erop aan het strijken zijn (!!!).

Nou snap ik zelf wel dat het allemaal maar triest gedoe is en dat je er eigenlijk geen aandacht aan moet schenken, maar ik kan me er toch behoorlijk aan storen dat mensen dit soort kutgeintjes uithalen.

Voor de mensen die het zelf willen inspecteren, de url: http://www.sebastiaandeki...?article=TTGSHRTSNLVKLRD#

en 2 foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.sebastiaandekimpe.nl/afbeeldingen/sized/sized_ttg_shirt%20(1).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.sebastiaandekimpe.nl/afbeeldingen/sized/sized_ttg_shirt%20(7).JPG

(check ook vooral de borstklopperij in het reactie gedeelte onderaan het artikel :/ )

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Het is nog lelijk gedaan ook....

Money for nothin' and your chicks for free

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Dit is echt triest.

Kom dan met een echte sponsor aankloppen, snap trouwens de bedoeling niet. Ze moeten nu zelf de t-shirts betalen plus de stomme stickers en de moeite nemen om te strijken.

Oh oh oh 8)7 hoe stom...maak dan met paint want zo zijn ze een vet logo voor je team en loop daar mee te blinken !

[ Voor 19% gewijzigd door NeoMe op 02-06-2008 15:15 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
DeeJee schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:09:
Het is nog lelijk gedaan ook....
Het t-shirt of de lanner?
Dat terzijde kan ik er niet zo van wakker liggen, ik vond het al een hele prestatie vroeger om van de Gameshop lokaal sponsors los te pulken voor een LAN party waar we dan overigens ook vervolgens reclame voor maakte uiteraard. Om nou rond te lopen met reclame terwijl ze niet eens schuiven... beetje vreemde situatie imo.

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 08:18
Het enige wat ik hiervan kan vinden is:

ZIELIG!!! heeel zielig

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je ziet welke merken daar ook staan. Die zullen nooit een goede combo vormen mocht je van hun onderdelen krijgen om een computer samen te stellen. Ook een Dell XPS is niet net zo goed als een zelf samengesteld systeem.

Ook zie je dat het er op gestreken is (zelfs zonder de eerste afbeelding in de TS) door de gelige rand om elke merknaam heen.

Eigenlijk zou je medelijden met die mensen moeten hebben die die shirts dragen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

fail.
Simple as that.
Lijkt me ook een leuke claim opleveren met die bedrijven als die het zien :D.

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:12:
fail.
Simple as that.
Lijkt me ook een leuke claim opleveren met die bedrijven als die het zien :D.
Dat vraag ik me af. Heb zelf bij Adobe gewerkt, daar kraaide er geen haan naar als er weer iemand een melding maakte van merkmisbruik of piracy... :/

edit: mooie post op die site, alleen is meneer erom berucht alle berichten die hem niet bevallen te verwijderen. heb ook een keer gepost dat die bedrijven het niet bepaald zullen waarderen, binnen een dag was me post er alweer vanaf :|

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 15:22 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik zie net de post van 'Fail', kijken hoe snel deze verwijderd wordt

{edit}
Ook even een reactie toegevoegd

[ Voor 24% gewijzigd door Wiethoofd op 02-06-2008 15:28 ]

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Maak je niet zo druk. Als ze nou met jouw naam of een foto van jou op hun shirt rond liepen dan kan ik het mij voorstellen maar wat maakt het jou uit dat ze gratis reclame voor een paar merken maken.

Ik vraag me trouwens af of de genoemde bedrijven hier inderdaad niet happy mee zijn. Het is gewoon gratis reclame. Er is geen sprake van het misbruiken of iets dergelijks van de naam of het logo.

Op GoT zie je ook genoeg mensen met allerlei logo's als avatar, mag dat ook niet?

[ Voor 9% gewijzigd door argro op 02-06-2008 15:28 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• 418O2
  • Nu online
Lekker interresant zeg. Denk je nu echt dat ze hier veel problemen om krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:26:
Ik zie net de post van 'Fail', kijken hoe snel deze verwijderd wordt
Ben ook benieuwd. Kan altijd nog een hele stroom reacties erin knallen, heeft ie wat te doen, maar dat zou dan weer triest van mijn kant zijn >:)

• Loque
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-07-2023

Loque

^^^^^

Je ziet toch ook mensen rondlopen in Gsus, Diesel en andere "brands", daar wordt ook te veel voor betaald terwijl “zij” naar mijn idee ook voor lul lopen.

Het is gewoon een kwestie van merkassociatie om zo te voldoen aan een bepaald imago.

It’s not who I am underneath, but what I wear that defines me… zei batman een keer geloof ik :P

I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Niet ?

Wat denk je van onder-de-maat-presterende computernerds. Denk dat die merken liever een goed team zien gamen, dan vinden ze het niet erg.

Vind het trouwens sowieso beetje opgeblazen. Die bedrijven gaan hier niet achteraan, kost meer tijd/geld/moeite dan dat het iets oplevert. Mochten ze actie gaan ondernemen, dan zal dat team wel hele gekke dingen moeten doen willen ze echt in de media komen.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Verwijderd

Topicstarter
argro schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:27:
Maak je niet zo druk. Als ze nou met jouw naam of een foto van jou op hun shirt rond liepen dan kan ik het mij voorstellen maar wat maakt het jou uit dat ze gratis reclame voor een paar merken maken.

Ik vraag me trouwens af of de genoemde bedrijven hier inderdaad niet happy mee zijn. Het is gewoon gratis reclame. Er is geen sprake van het misbruiken of iets dergelijks van de naam of het logo.

Op GoT zie je ook genoeg mensen met allerlei logo's als avatar, mag dat ook niet?
Een terechte opmerking, mijn probleem ligt erin dat er mensen op LAN's lopen die met veel pijn en moeite wel een echte sponsor voor elkaar hebben gekregen en dan komen Sjonny en Sjakie hier even gezellig langsmarcheren met hun opstrijk-logo's. Ik denk juist niet dat die bedrijven het wat boeit, het gaat mij meer om het principe dat mensen met opzet proberen de indruk te wekken door grote bedrijven gesponsord te worden (lees: heel wat zijn) terwijl dit niet zo is.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Loque schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:29:
Je ziet toch ook mensen rondlopen in Gsus, Diesel en andere "brands", daar wordt ook te veel voor betaald terwijl “zij” naar mijn idee ook voor lul lopen.
Voor die merken hebben ze betaalt, deze logo's zijn van internet geplukt en op hun t-shirts gestreken.
Het is gewoon een kwestie van merkassociatie om zo te voldoen aan een bepaald imago.
Doe dan merken die meer met elkaar verband hebben, dit is een zooitje bijelkaar geraapte merken.

@ Argo:
Dat is wat anders, dan doe je je niet voor als 'Pro-gamer' maar als GoT'er

• 418O2
  • Nu online
er staat niet bij 'gesponsord door' oid, dus ik denk niet dat ze echt problemen krijgen.

Maar ik vind het een beetje onzin om je hier druk over te maken, laat ze lekker

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:35
Offtopic in Werk en Inkomen en geen goede basis voor discussie gezien de insteek om te bashen ipv discussieren. Dit topic gaat daarom dicht.

Ik zou topicstarter nog even willen wijzen op de mores van het forum en op Het algemeen beleid.

[ Voor 53% gewijzigd door Rukapul op 02-06-2008 15:37 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.