Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een raar probleem met een moederbord dat ik hier heb liggen. Het betreft de Asus A8V deluxe. Het probleem is dat het systeem vast loopt.

Als ik het board aansluit en er één geheugenmodule (Dane Elec 512 Mb, PC3200) in plaats, de default instellingen van de bios laadt, etc, dan gaat alles prima. Programmaatjes om geheugenmodules te controleren (zoals http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp) laten geen fouten in beide geheugenmodules zien.

Plaats ik echter twee geheugenmodules, conform de aanwijzingen van Asus, dan loopt het systeem vast, ook bij bovengenoemd programmaatje.

Bij deze tests heb ik alleen een voeding (M-Tek 350Watt) en een floppydrive op het board aangesloten. Videokaart heb ik ook al verwisseld, maakt geen verschil.

Ik heb ook diverse bios releases geprobeerd, maar evengoed vastlopers.

Iemand enig idee?

Cheers,

Bas

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Test ook even met Memtest86+, gewoon voor de zekerheid.

Ga verder eens je BIOS in en verhoog het voltage eens ietsje? In stapjes van bijvoorbeeld 0.1v meer prik en test het na ieder verhoging. Wanneer het stabiel is kun je stellen dat het opgelost is (als je dat denkt na een paar minuten geen errors, laat hem dan maar een paar uur draaien om het zeker te weten). Ga iig niet te ver, als je met 0.3v omhoog nog geen steek verder bent, is er wellicht iets anders aan de hand.