Outlook 2003 verzend dubbele e-mails

Pagina: 1
Acties:

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 16:51
Goedemiddag,

Na al een tijdje aan het zoeken en proberen te zijn geweest hoop ik dat er iemand hier mij verder kan helpen met het volgende probleem:

Wanneer een gebruiker een e-mail verstuurd komt deze mail vaak dubbel aan bij de ontvanger. Het lijkt er tot nu toe op dat dit alleen gebeurd bij intern mail verkeer.

Ik heb de instellingen van Outlook nagekeken evenals de instellingen op de mailserver/de betreffende mailbox. Hier kan ik niets vreemds uit halen.

De volgende configuratie wordt gebruikt:

Server: Windows 2003 Server standard edition (exchange server)
Client: Windows XP pro (SP2)
Suite: Office 2003 (SP3)

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:30
Wat is vaak. Als je bijv. meerdere afleveradressen invult? Vaak is zo'n vaag begrip ;)

Windows/Exchange ook up to date?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
Toen wij nog de Pop3 connector van Exchange gebruikten kregen we ook mails dubbel binnen als mensen ge-cct werden. Dit kwam doordat zo'n mail 2 keer in de pop3 box terecht kwam.

Maar goed, je hebt het over interne mail. Dus dat zou niet moeten spelen.

Hail to the king baby!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Voordat we ingewikkeld verder praten:
Probeer de situatie reproduceerbaar te maken zodat je precies kan vertellen wat je doet (en hoe je het doet) wanneer de e-mail dubbel word afgeleverd. Want met 'vaak' komen we niet veel verder.
Probeer het aantal stappen wel zoveel mogelijk in te dammen om het zo simpel mogelijk te houden.

Verder weet ik niet of exchange 'regels' uitvoerd bij het afleveren van mail bij zijn klanten. (Als verzender is <huppeldepup> of Als onderwerp bevat <tweaker> dan afleveren in ...) Wellicht is er gewoon een regel die met wat foute instellingen een duplicaat van een e-mail maakt en zodoende 2x in de INBOX dumpt van zijn klant. Of wellicht heeft de outlook client een dergelijke regelset wat dat verzoorzaakt.

Alles kan stuk.

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
post de email header eens

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip