Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 10:49
Ik merkte laatst op dat op mijn tv rtl4 erg slechte kwaliteit heeft. De andere zenders werken wel prima. Ik kijk analoog. Het beeld van rtl4 lijkt overdreven gezegd wel youtube kwaliteit (geen hd). Nu dacht ik misschien dat het een tijdelijke storing was. Nu zat ik gister bij een vriendin naar rtl4 te kijken en daar was het beeld ook al zo slecht. Het ligt dus aan rtl of aan ziggo (@home). Ik woon in noord limburg.

Het beeld lijkt digitaal omgezet te zijn want gisteravond werd het beeld soms gedeeltelijk of volledig grijs. (Strepen over het scherm). Ook lijkt de framerate lager als op andere zenders, gaat allemaal erg schokkerig.

Zijn er meer mensen met dit probleem bij rtl4? regio noord limburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Ja in de regio Den Haag is/was het ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:41

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Voordat je alle oorzaken bij je kabelmaatschappij of mij jezelf zoekt: ook bij RTL kunnen er dingen foutgaan. Ik heb gisteravond geen RTL 4 gekeken maar toevallig net in een ander topic iemand over hetzelfde grijze beeld zien klagen. (edit: hier dus: Anoniem: 134762 in "Strepen en gloed bij mijn Samsung lcd." )

Uren of dagenlang slecht beeld is meestal niet de oorzaak bij de zender zelf.
Wat voor coax kabel gebruik je (en hoe lang) vanaf het aansluitpunt naar je TV, geen gamma rommel hoop ik? En de stekkers? Wat zit er eventueel nog tussen je aansluitpunt en TV.
(en nee, dat andere zenders wel goed werken wil niet standaard zeggen dat je huidige kabel goed is).

En oja, het beeld is altijd digitaal omgezet aangezien omroepen al vele jaren hun beeld digitaal leveren en jij nog analoog meekijkt. Dus die D/A omzetting is voordehandliggend. :)

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 02-06-2008 14:59 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Taco
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024
hier en ik heb (precies) hetzelfde probleem. Lijkt dus aan RTL/Ziggo te liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door El_Taco op 13-07-2021 21:18 ]

You'd never imagine us, Bringing a loaded gun to the ballroom, This party's about to kick off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiene
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 10:49
Die D/A Omzetting lijkt me inderdaad logisch. Toch is het voor zover ik heb gezien alleen rtl4. De andere zenders zijn ok. Een brakke kabel lijkt me helemaal niet mogelijk. Wij hebben thuis een versterker ertussen en bij die vriendin is het ook alleen rtl4. Die grijze strepen zaten gewoon in de uitzending en niet op de tv, hier kan onweer ook de oorzaak van zijn.

Aangezien hierboven iemand typt dat het in Den Haag ook zo is lijkt het probleem niet alleen in onze regio.

Ik kijk zelf nooit rtl4 dus vind het niet zo erg of zo maar zapte er voorbij en het viel me meteen op dat het wel een digitale uitzending leek met een heel erg lage bit- en framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalaamaazoo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04-2022

Kaalaamaazoo

Blackstone

Ik heb precies dit zelfde probleem sinds een paar dagen. Erg raar, ik heb geen digitale televisie alleen analoog. En ook een oude tv, dus met beeldbuis enzo. En toch dat lage bitratesymptoom. Vooral bij veel beweging is het heel erg, zo erg dat je ondertitels niet kan lezen. Toch wel benieuwd hoe dit nou komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
op mn schotel is de SD uitzending van RTL4 ook niet lekker :)

bitrate van 1.5mbit Continu.. ( wat veel te laag is.)

op de kabel (analoog) ( ziggo regio noord ) is het beeld gewoon prima.

net als de HD (upscale?) uitzending op RTL4 HD welke ik via de schotel kijk :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
Misschien gaat dit over iets heel anders, maar ik heb het met Ned 1, 2, 3, RTVoost, en een aantal duitse en lokale zenders. Andere zenders gewoon duidelijk normaal beeld, maar bij de bovengenoemde zenders niet.

:?

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:41

remco_k

een cassettebandje was genoeg

SMSfreakie schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:02:
bitrate van 1.5mbit Continu.. ( wat veel te laag is.)
offtopic:
Je doet iets niet goed of je kijkt niet goed hoor. RTL 4 (SD) op de 19.2 oost, even 3 minuten de stats bijgehouden: Min bitrate: 1483 kpbs, max bitrate 3841 kbps, average: 1856 kbps.
Dat zijn toch hele andere getallen dan 1,5 Mbit continu. :)

Edit:
Verrek, je hebt wél gelijk. Ik had per abuis RTL 5 SD aangezet.
Dus de getallen van hierboven zijn van RTL 5: Min bitrate: 1483 kpbs, max bitrate 3841 kbps, average: 1856 kbps.
RTL 4 SD zit inderdaad vast op 1500 kbps (nah, om precies te zijn 1484 kbps). Zal wel weer een storing zijn ergens. Want ik kan me niet voorstellen dat het een bewuste keuze is.

RTL 4 HD zendt 'echt' HD uit. Tenminste, als het betreffende programma ook in HD op de band staat natuurlijk. Anders is het (ook weer natuurlijk) upscaling. Net zoals dat ga

Dat RTL 4 SD op z'n lage bitrate op satelliet zit, verklaard wellicht ook de verminderde beeldkwaliteit bij sommige kabelaars of in sommige kabelaars gebieden. Her en der wordt het beeld namelijk van satelliet gepakt. En als het daar al brak is, wordt het nooit meer beter.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
remco_k schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:12:
[...]

offtopic:
Je doet iets niet goed of je kijkt niet goed hoor. RTL 4 (SD) op de 19.2 oost, even 3 minuten de stats bijgehouden: Min bitrate: 1483 kpbs, max bitrate 3841 kbps, average: 1856 kbps.
Dat zijn toch hele andere getallen dan 1,5 Mbit continu. :)

Edit:
Verrek, je hebt wél gelijk. Ik had per abuis RTL 5 SD aangezet.
Dus de getallen van hierboven zijn van RTL 5: Min bitrate: 1483 kpbs, max bitrate 3841 kbps, average: 1856 kbps.
RTL 4 SD zit inderdaad vast op 1500 kbps (nah, om precies te zijn 1484 kbps). Zal wel weer een storing zijn ergens. Want ik kan me niet voorstellen dat het een bewuste keuze is.

RTL 4 HD zendt 'echt' HD uit. Tenminste, als het betreffende programma ook in HD op de band staat natuurlijk. Anders is het (ook weer natuurlijk) upscaling. Net zoals dat ga

Dat RTL 4 SD op z'n lage bitrate op satelliet zit, verklaard wellicht ook de verminderde beeldkwaliteit bij sommige kabelaars of in sommige kabelaars gebieden. Her en der wordt het beeld namelijk van satelliet gepakt. En als het daar al brak is, wordt het nooit meer beter.
precies.. :) op dit moment is de SD uitzending via de sat nog steeds een blokjes feest op 1.5mbit :(

404 Signature not found

Pagina: 1