WAP, WML versies?!?!?!?!?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
ik zie ff door de bomen het bos niet meer,...

Ik dacht dat het zo was:

Taal:
WML 1.0
WML 2.0 (nog niet doorgevoerd)

Protocol:
WAP 1.0
WAP 1.1
WAP 1.2 (zit er aan te komen)

Maar nu lees ik dus op de site van nokia bij bepaalde toestellen het volgende: WAP 1.1 browser en WML 1.1?!?!?

kan iemand mij vertellen hoe het nu zit met die versies??

op de meeste sites zie ik trouwens alleen maar wat voor een browser een telefoontje heeft,...over het algemeen is dit WAP 1.1, zegt dit ook iets over de WML versie die geinterpreteerd kan worden??

ik ben btw bezig met een onderzoekje naar alle mobiele devices die een wap browser aan boord hebben, als iemand nog links of tips heeft??

thnx

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

wap.pagina.nl

er komen nu ook telefoons, iPhones, die gewoon HTML "verstaan" en waarbij je ook geen verbindingstijd hoeft te betalen, maar je moet betalen voor ontvagen data...

de toekomst...¿¿¿ weg met WML...!!!

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Topicstarter
Op maandag 19 februari 2001 21:37 schreef KnEuTeR het volgende:
wap.pagina.nl

er komen nu ook telefoons, iPhones, die gewoon HTML "verstaan" en waarbij je ook geen verbindingstijd hoeft te betalen, maar je moet betalen voor ontvagen data...

de toekomst...¿¿¿ weg met WML...!!!
weg met WML?? dacht het niet,....

betalen voor dataverkeer --> waarschijnlijk heb je het over GPRS.

Wat is GPRS? GPRS is een extra laag op het GSM netwerk. GPRS is packet switched ipv circuit switched. De lijnen kunnen hierdoor optimaler gebruikt worden. Je betaalt voor je dataverkeer (packets). Verder gaat de bandbreedte omhoog omdat er per user meerdere timeslots ingezet kunnen worden.

Maar GPRS toestellen hebben nog gewoon WAP browsers aan boord, dus het is eigenlijk gewoon WAPPEN maar dan sneller + nog een aantal andere dingetjes zoals altijd online en betalen voor dataverkeer ipv verbindingstijd.

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

en TOCH komen er telefoons die HTML doen i.p.v. WML...!!!! let maar op...

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Verwijderd

Ik krijg het gevoel dat we hier te maken hebben met een "Igmar Palsenberg" type reactie van Yoda.

-> toch even laten zien wie er de meeste kennis heeft :)

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 16:07 schreef KnEuTeR het volgende:
en TOCH komen er telefoons die HTML doen i.p.v. WML...!!!! let maar op...
Die HTML doen? sorry maar dat vind ik niet echt een in-depth uitleg van de technologieen die gebruikt gaan worden.

Mijn visie op dit geheel:

Over 60 jaar hebben we geen telefoons meer.
De telefoons zijn aan te brengen in het oor, en door middel van een gedachte heb je contact met de persoon. <- en dit is theoretisch mogelijk.
Pagina: 1