[Boot Camp] Kan dat nog op Tiger?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.460 views

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
Ik ben hard op zoek naar een manier om Windows op m'n MacBook te kunnen draaien. Nu lijkt Boot Camp me de meest relaxte oplossing. Maar aangezien ik Tiger draai, lukt het mij niet. De Beta-versie is sinds de komst van Leopard van de site gehaald. Toch nog 2 .dmg's kunnen vinden. Maar die versies 1,4 en 1,3 geven bij mij "Boot Camp Beta Assistant has expired".

Is er nog een manier om Boot Camp te draaien op Tiger? Of kan ik niet onder Leopard uit?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:21
Zelf met disk utility een fat32 partitie maken op je HDD. Daarna Option inhouden tijdens booten met een windows cd erin. Rest spreekt voor zich. Drivers kan je wel uit een torrent halen of van de apple site zelf.

[ Voor 6% gewijzigd door lowfi op 02-06-2008 14:51 ]

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:22
Systeemdatum terug zetten oid?

Dit was wel nuttig misschien: http://blog.wired.com/mon...7/10/boot-camp-tiger.html

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 22:04

E-Vix

Nu met sneeuw!

Als het goed is heeft Leopard Bootcamp er standaard al in zitten. Dus je hoeft niets te downloaden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-02 16:05
E-Vix schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:52:
Als het goed is heeft Leopard Bootcamp er standaard al in zitten. Dus je hoeft niets te downloaden.
De TS heeft Tiger, waar bootcamp niet inzit.

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
lowfi schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:49:
Zelf met disk utility een fat32 partitie maken op je HDD. Daarna Option inhouden tijdens booten met een windows cd erin. Rest spreekt voor zich. Drivers kan je wel uit een torrent halen of van de apple site zelf.
Hmm. Kan mn huidige HD niet partitioneren. In Disk Utility staat: "This disk contains the startup volume and can't be partitioned."

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
Zoek eens op partition op macupdate.com

Verwijderd

J0sTJos schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:10:
[...]

Hmm. Kan mn huidige HD niet partitioneren. In Disk Utility staat: "This disk contains the startup volume and can't be partitioned."
Disk Utility starten vanaf de Mac OS CD-ROM, dus daar ook van booten. Dit is standaard zo, je kan je boot volume niet partitionen.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Je zou inderdaad kunnen proberen de oude bootcamp beta werkend te krijgen, maar het is echt een veel beter idee om te upgraden naar Leopard en van daar uit met je Bootcamp aan de slag te gaan.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
MahRain schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:58:
Je zou inderdaad kunnen proberen de oude bootcamp beta werkend te krijgen, maar het is echt een veel beter idee om te upgraden naar Leopard en van daar uit met je Bootcamp aan de slag te gaan.
Dat lijkt mij helemaal geen goed idee wanneer de TS gewoon "gelukkig" is met Tiger.

Het resizen van partities zonder dataverlies is volgens mij echter voorbehouden aan Disk Utility.app van Leopard (corrigeer me wanneer ik het fout heb). Een optie zou dus zijn om eerst m.b.v. een Leopard DVD met Disk Utility de huidige bootpartitie te verkleinen en er een nieuwe (ik zou voor FAT kiezen) Windows partitie achter zetten. Daarna starten van Windows CDROM en Windows installeren op de nieuwe partitie. De Windows drivers kun je online wel vinden.

Edit: en vergeet niet de laatste EFI/firmware update van je Mac te installeren, de laatste voor mijn MacBook maakte dat ik eindelijk ook m.b.v. "Option" opstarten van de Windows partitie kon starten, daarvoor moest ik altijd eerst starten naar OS X en van daaruit de Windows partitie selecteren.

[ Voor 14% gewijzigd door tonyisgaaf op 02-06-2008 18:29 ]

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Boot Camp was voor Tiger een public beta waarvan de licentie met het verschijnen van Leopard is verlopen. Het is dus niet meer mogelijk om nu onder Tiger Boot Camp te gebruiken.

Echter, voor het installeren van Windows heb je geen Boot Camp nodig. Het enige wat Boot Camp is, is een handige wizard die je harde schijf partitioneert zonder te formatteren en de Windows installatie start. Het zonder formatteren partitioneren van je harde schijf kan ook zonder Boot Camp. Je moet dit alleen onder Tiger (vanaf 10.4.6) via de Terminal doen (Nondestructively Resizing Volumes). Vervolgens kun je gewoon vanaf de Windows CD booten en installeren.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• BCC
  • Registratie: Juli 2000

BCC

tonyisgaaf schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:27:
[...]

Dat lijkt mij helemaal geen goed idee wanneer de TS gewoon "gelukkig" is met Tiger.
Het is sneller, beter en het doet bootcamp. Volgens mij een goedkope en goede oplossing voor de TS.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Ik weet het niet zo...
Je kan denk ik zonder probelemen opstarten van een Leopard CD (die kun je wel ergens vinden) en dan de wizard van bootcamp volgen.
Ik denk nl dat je niet zomaar windows kunt instaleren als je erin geslaagd bent je HD de partitioneren.
Je moet nl ook nog een BIOS-emulator instaleren. Want een mac is uitgerust met EFI.
BTW: Op een pc kan je omgekeerd efi emuleren met PC EFI.
*Daarmee heb je nog geen emulatie van de TPM chip, dat kan je echter doen met een kext.

http://www.softfocus.be/

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
Solved and working!
Ik heb indd mn systeemdatum teruggezet. Boot Camp werkte gewoon! Een partitie gemaakt met Boot Camp Assistant. En Windows XP Pro geinstalleerd. En het werkt allemaal prima. Zelfs met de drivers van versie 1.3 werkt alles.. Is 1.4 een grotere vooruitgang?

Thanks for the support anyway!

Verwijderd

J0sTJos schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 01:13:
[...]

Solved and working!
Ik heb indd mn systeemdatum teruggezet. Boot Camp werkte gewoon! Een partitie gemaakt met Boot Camp Assistant. En Windows XP Pro geinstalleerd. En het werkt allemaal prima. Zelfs met de drivers van versie 1.3 werkt alles.. Is 1.4 een grotere vooruitgang?

Thanks for the support anyway!
Tot wanneer kon je hem terugzetten? ik kan niet verder als 5-3-08 terug?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 23:07 ]

Verwijderd

Heeft iemand misschien de boot camp assistant 1.4 installatie bestanden? (dus niet de windows drivers)

Ik heb geprobeerd met GParted (live cd) mijn hdd te partitioneren maar als ik windows wil installeren is er maar 1 partitie zichtbaar:
152626 MB Disk 0 at Id 1 on bus 0 on atapi [MBR]
C: Partition [Unknown] 152628 MB ( 152627 MB free)
Als ik deze partitie selecteer krijg ik de volgende foutmelding:
Windows XP cannot recognize the partition you selected.

Setup cannot install Windows XP on this partition. However, you can go back to the previous screen, delete the partition, and then select the resulting unpartitioned space.
Setup will then create a new partition on which you can isntall Windows XP.
De partitionering met GParted:

Partition Filesystem Label Size Flags
/dev/sda1 fat32 EFI 200.00 MB boot
/dev/sda2 hfs+ Mac OSX 25.00 GB
/dev/sda3 fat32 123.85 GB msftres

Ik wil graag Tiger houden. Heeft iemand voor mij de boot camp 1.4 installatie bestanden (zodat ik het klokkie terug kan zetten en windows zo kan installeren), of misschien een andere tip voor mij?

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
*knip* Warez zijn niet toegestaan op GoT.

[ Voor 94% gewijzigd door Hoedje op 22-10-2008 07:26 ]

Verwijderd

[ Voor 24% gewijzigd door Hoedje op 22-10-2008 07:27 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Het is niet toegestaan om te vragen om warez en om ze te verschaffen op GoT.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.