Toon posts:

Probleem met SIFR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

heb een heel raar probleem met sifr.
http://tinyurl.com/6k4xeo

Hier zou links in de pagina de tekst "Portfolio" in het blauw met sifr moeten komen staan (net zoals de tekst "contact ernaast en de andere paginas).
Dit gebeurt niet, op alle andere paginas werkt sifr wel, wat vreemd is aangezien portfolio.php exact hetzelfde is als de diensten pagina (gewoon copy/paste), en daar werkt de sifr wel.

Dit is alleen in firefox, in alle andere browsers laat hij wel "Portfolio" zien.
Heb de cache al geleegd, echt alles geprobeert...

Ligt dit aan mij firefox? Zien jullie die tekst wel in FF?

En kan iemand mij anders vertellen wat er aan de hand is?

Nog iets, dit is alleen als ik de tekst "Portfolio" zet in de h2, andere teksten laat hij wel gewoon zien :s.

Heb ook al andere fonts geprobeert...

hoe kan dit toch, word er nu een beetje gek van.

Ik kan dus op de een of andere reden sommige worden niet gebruiken in sifr zoals 'portfolio'? Als ik er bijv. 'vervelend' neerzet doet hij het wel.

Ik word hier knettergek van mensen, ben al 2 dagen ermee bezig en kom er echt niet meer uit.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke JS gebruik je voor sIFR?

Sorry my bad, lijkt erop alsof hij hem niet zag... Totdat ik een harde refresh deed.

[ Voor 61% gewijzigd door BtM909 op 02-06-2008 14:48 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus alleen om de portfolio pagina, ik heb de js bestande etc. niet zelf aangepast....

Het gaat dus om de linker kolom op de portfolio pagina, op de een of andere reden laat firefox daar niet de tekst portfolio zien in sifr...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Misschien zit er een problematische letter in oid. Probeer eens een ander font (Arial).

En ja, ik roep maar wat :P

TabCinema : NiftySplit

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik zie de tekst wel als sIFR. :?
Ik gebruik Fx 3b5 trouwens.

[ Voor 31% gewijzigd door Gonadan op 02-06-2008 15:03 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de gewone stable FF.

@Bozozo, al geprobeert wel overbodig omdat het wel werkt in IE, opera, safari etc.

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

Sowieso doet 'ie het in IE wel. En als ik een sourcechart van je pagina maak zie ik een verschil in de code die sIFR genereert voor je "portfolio" h2. De embed-tag rondom Laatste werk en Contact ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
width: 200px;
height: 23px;
class="sIFR-flash" 
type="application/x-shockwave-flash" 
sifr="true" 
bgcolor="#ffffff" 
wmode="" 
flashvars="
  txt=Laatste werk&
  textcolor=#1a81b5&
  w=200&
  h=23"
quality="best" 
src="swf/avant.swf" 
height="23" 
width="200"

De embed tag rondom Portfolio heeft een width van 600 en een heigt van 0, vandaar dat je hem niet ziet. De vraag is nu waarom sIFR je Portfolio h2 verkeerd opmeet...even kijken...

Pakt 'ie 'm trouwens wel als je er h5 tags omheen zet?

[ Voor 3% gewijzigd door Reveller op 02-06-2008 15:10 ]

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat lijkt al ergens op Reveller...

Heb trouwens de debug gedraait, geen resultaat.

• Reveller

Reveller

Hopla!

Ben ook al eens helemaal gek geworden van sIFR, en dan vooral de rendering van de juiste grootte in alle browsers...ben uiteindelijk teruggegaan naar titles met plaatjes. Niet echt unobtrusive, maarja...

Wat ik me wel herinner: iets als een verkeerde newline kan sIFR al in de weg sturen. Wat wel opvalt is dat als ik de source van je pagina bekijk, er een enter tussen je div en portfolio zit, en je h2-tag met laatste werk meteen onder de div-tag begint...ik probeer ook maar wat :)

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat moet niks uitmaken, ook al gooi ik alles op 1 regel.
Met de code is niks mis, ik een eaxcte copy/paste van de andere paginas waar het wel werkt...

Zie de post van Reveller, misschien kan iemand dasr iets mee.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zie de post van Reveller, misschien kan iemand dasr iets mee.
We verwachten van jou dat je er iets mee doet. Begin met een lege pagina en zet daar steeds elementen bij totdat het niet meer werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:22:
[...]

We verwachten van jou dat je er iets mee doet. Begin met een lege pagina en zet daar steeds elementen bij totdat het niet meer werkt :)
Ja ben er druk mee, maar als je een goed leest zie je dat het niet uitmaakt of de pagina leeg is etc.

Het is exact dezelfde pagina als de anderen...

• Reveller

Reveller

Hopla!

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:26:
[...]

Ja ben er druk mee, maar als je een goed leest zie je dat het niet uitmaakt of de pagina leeg is etc.

Het is exact dezelfde pagina als de anderen...
Ik snap jou niet. Als je nou de volgende pagina maakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<html>
  <head>
    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/style.css" />
    <link rel="stylesheet" href="css/sifr-screen.css" type="text/css" media="screen" />
  </head>
  <body>
    <h2>Portfolio</h2>
    <h2>Laatste werk</h2>
    <h2>Contact</h2>

<script type="text/javascript">
      if (typeof sIFR == "function") {
        sIFR.replaceElement(named({sSelector:"body h2", sFlashSrc:"vandenkeere.swf", sColor:"#000000", sLinkColor:"#000000", sBgColor:"#FFFFFF", sHoverColor:"#CCCCCC", nPaddingTop:20, nPaddingBottom:20, sFlashVars:"textalign=center&offsetTop=6"}));
      }
    </script>
  </body>
</html>

En dan element voor element toevoegt, dan kun je toch kijken wanneer het voud gaat?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is zo een beetje wat ik nu heb.

Ff voor de duidelijkheid:

Het gaat fout bij sommige woorden in de linker kolom op de portfolio pagina.
Zoals het woord "Portfolio", website is gewoon xhtml valid dat wel verder is de code ook netjes.

Nouja, denk dat het een probleem is wat niemand kan oplossen, is ook niet ecth een verklaring voor waarom het gebeurt...

Ik zag wel dat je zei dat het flash blok 600px breed was, zo breed is ook de kolom waar de sifr tekst in hoort te staan.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 15:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Heb je die hoogte van die H2 al eens aangepast? Echt, hard in de css, of zelfs in de pagina zelf?

En er eens iets anders van gemaakt, een H1 ofzo?
Aan je content ligt het volgens mij niet. Ik denk dat je gewoon ergens in je css een puntkomma vergeten bent, dat je een .H2 hebt aangegeven inplaats van een H2...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Dark Blue,

ik heb de css van sifr niet aangepast.

Ik zal eens proberen met de hoogte te spelen.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je wat gedaan, aangezien het weer werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb in sifr.css de h2 een vaste hoogte van 20px gegeven, zou eigenlijk niet hoeven, maargoed het werkt weer, bedankt v oor de hulp allemaal.
Pagina: 1