Standaard gateway verdwijnt na VPN connectie

Pagina: 1
Acties:

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Ik heb een raar probleem. Ik heb een laptop aan de ADSL hangen. Krijg netjes ip van de DHCP server. Bouw ik een VPN connectie op verdwijnt de standaard gateway. Geef ik een ipconfig /renew commando voert hij weer de standaard gateway in. Verbreek ik de connectie blijft de gateway nog staan. Bouw ik weer de VPN, verdwijnt de standaard gateway en kan ik weer ip renewen.

Iemand een idee waar ik moet zoeken. Zie geen meldingen in Event Vieuwer. Heb met firewall uit en aan geprobeerd.

Draai Win XP SP3 met Cisco VPN Client

Signature

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Dat is normaal ("by design"). Kijk in de netwerkinstellingen van de VPN en haal het vinkje weg bij "default gateway van deze verbinding gebruiken" o.i.d.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
pinockio schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:51:
Dat is normaal ("by design"). Kijk in de netwerkinstellingen van de VPN en haal het vinkje weg bij "default gateway van deze verbinding gebruiken" o.i.d.
Waar vind ik die optie? :D

Als de VPN niet opgebouwd is. Is het ip 0.0.0.0 en de subnet 0.0.0.0 en gateway is leeg. Als ik verbinding opbouw vult die alle 3 in, dus ook de gateway. Vink ik de statisch ip uit bouw verbinding op vult die alles in. Verbreek ik de connectie vult die weer ip 0.0.0.0 en de subnet 0.0.0.0 en gateway is leeg.

[ Voor 34% gewijzigd door BMW_M3 op 02-06-2008 13:06 ]

Signature

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:21
BMW_M3 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:04:
[...]

Waar vind ik die optie? :D

Als de VPN niet opgebouwd is. Is het ip 0.0.0.0 en de subnet 0.0.0.0 en gateway is leeg. Als ik verbinding opbouw vult die alle 3 in, dus ook de gateway. Vink ik de statisch ip uit bouw verbinding op vult die alles in. Verbreek ik de connectie vult die weer ip 0.0.0.0 en de subnet 0.0.0.0 en gateway is leeg.
Eigenschappen van vpn verbinding -> netwerk -> TCP/ip -> eigenschappen -> geavanceerd

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 13:45
pinockio schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:51:

Dat is als je een "normale" VPN-inbelverbinding gebruikt. De Cisco VPN Client heeft die optie niet. Daarmee kan je zover ik weet alleen via de tunnel werken.

edit: Cisco is geen Citrix :O

[ Voor 4% gewijzigd door L0we op 02-06-2008 15:54 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:14

pistole

Frutter

Bij een Cisco vpn client is het al dan niet geforceerd via de VPN moeten werken een setting in de policy.
edit:
lama

[ Voor 9% gewijzigd door pistole op 02-06-2008 15:55 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1