Netwerk printen brainkraker!

Pagina: 1
Acties:

• twister00004
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-08-2025
sorry voor de n00b tekening hij dient als hulpmiddel

Situatie:
We gebruiken sinds kort voor onze administratie het programma accountview.
Deze hebben we online gezet bij een host(micros.nl) zodat we overal en wanneer we willen in kunnen loggen in onze administratie, websites willen kunnen updaten etc.

Probleem 1:
Accountview herkent alleen lokale printers en we werken dus met een netwerk laserprinter, deze wordt niet gezien, is het mogelijk om op 1 of andere manier te simuleren dat deze lokaal aangesloten is?

Probleem 2:
Onze werknemers (2x) als ze thuis werken ook moeten kunnen printen naar ons eigen netwerk via accountview, moet hier ook een oplossing voor gezocht worden.

Via hamachi heb ik een netwerk lopen en via die manier een printer gedeeld werkt prima, maar voor deze situatie gaat dat niet werken :(

Iemand die een oplossing heeft?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~welcome3/probleem.JPG

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:29

SpamLame

niks

Welk OS, Windows XP Vista? dan kan je je netwerkprinter lokaal installeren door in de printer toevoegen wizard voor lokale printer te kiezen en dan bij poort, voor een standaard TCP/IP poort te kiezen.
IP adres invullen keuze maken tussen raw of lpr, driver installeren/kiezen en klaar.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Sja, ik zou het bij Micros neerleggen. Zij hosten het, en de vraag zullen ze wel vaker krijgen.

Desnoods moeten ze iets regelen met PDF-exports die vervolgens afgedrukt kunnen worden.

Printen van administraties etc. lijkt me een basisfunctionaliteit, dus laat ze het maar oplossen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:29

SpamLame

niks

pinockio schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:46:
Sja, ik zou het bij Micros neerleggen. Zij hosten het, en de vraag zullen ze wel vaker krijgen.

Desnoods moeten ze iets regelen met PDF-exports die vervolgens afgedrukt kunnen worden.

Printen van administraties etc. lijkt me een basisfunctionaliteit, dus laat ze het maar oplossen.
Uit het verhaal van TS maak ik niet op dat micros ook de schrijver van het accountview pakket is, hoewel ook zij administratie pakketten aanbieden die ze desgewenst ook hosten.

Neemt niet weg dat TS kontakt met Micros opzoeken kan, maar ik zou eerder de maker van de software contacteren.

• twister00004
Op alle pc's word windows xp gebruikt en op de laptops vista.

Ik heb het probleem ook bij micros neergelegd en kreeg te horen dat het niet gaat werken in combinatie Accountview met de minolta printer.

Uiteraard nadat ik die opmerking kreeg hem lokaal aangesloten via usb en daarmee werkte het prima.
Het probleem is gewoon dat de software alleen lokaal aangesloten printers ziet en geen printers via het netwerk, anders zou hij ook wel komen met een hp deskjet en eventeel een dymo ettiketten printer die gedeeld worden via het netwerk.

Via de printer wizard TCP/IP printer geinstalleerd maar wordt niet gezien in het programma
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~welcome3/probleem2.JPG

Ik kan er voor kiezen om hem op te slaan lokaal als pdf en dan te printen, echter heel handig is dat ook niet echt

Verwijderd

Lijkt mij een gevalletje 'feature request'.

Helemaal raar dat het niet standaard werkt.

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:13
Je kunt niet toevallig het programma voor de gek houden door een netwerklocatie te mappen naar je LPT poort, en vervolgens op de LPT poort een nieuwe printer toevoegen?

Met andere woorden:
- Log in op de server (console)
- ga naar dos prompt
- Type in: net use \\IP-ADRES\Printer lpt1
- Voeg vervolgens in windows een printer toe op LPT1.

Met een beetje geluk zou het nu moeten werken, heeft voor mij al wel eens gewerkt ;)

Mijn Firewizzie

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
ik neem aan dat je een TCP-IP poort hebt aangemaakt en via de optie 'lokale printer' bent gegaan?

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03 12:01

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ouch, Accountview....

Hoor daar heel veel klachten omtrend printer (mis)(ge)bruik van... Enkele van mijn klanten maken gebruik van dit pakket en willen ook graag printen via een netwerkprinter.

Ben er zelf nooit ingedoken en heb toendertijd ook geopperd een TCP/IP te porten naar LPT, jammerlijk gaat dat niet 1,2,3.....

Ik zou het inderdaad eventjes bij hun leggen, aangezien het door de software al niet ondersteunt wordt ;)

Wabbawabbawabbawabba

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:44
LPT1 port disablen in Windows.
Reboot.
Hierna volgende uitvoeren: net use lpt1 \\server\printer

Client kan nu printen naar LPT1 en komt uit op de netwerkprinter.

Dit werkte in ieder geval voor Exact for DOS wat een klant wilde blijven gebruiken :s

[ Voor 21% gewijzigd door mhoogendam op 02-06-2008 14:24 ]

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-03 12:01

KatirZan

Wandelende orgaanzak

mhoogendam schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:23:
LPT1 port disablen in Windows.
Reboot.
Hierna volgende uitvoeren: net use lpt1 \\server\printer

Client kan nu printen naar LPT1 en komt uit op de netwerkprinter.

Dit werkte in ieder geval voor Exact for DOS wat een klant wilde blijven gebruiken :s
Krijg je geen problemen met de aanschrijving dan? De laserprinter die hier staat ondersteunt dat niet via diverse (terminal) pakketten ;)

Maarja, nooit geschoten, altijd mis ;) Dus TS --> tis het proberen waard!

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Dan loop je bij goedkope hostbased-printers tegen problemen aan. Dit los ik soms op met DosPrn http://www.dosprn.com/ maar dat is ook niet alles.

Dat programmatje zal hier ook prima werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 14:54 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

't Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat een willekeurig Windows programma (dus ook AccountView) niet zou kunnen printen naar een netwerkprinter. Da's namelijk standaardfunctionaliteit van Windows en dan zouden de makers van AccountView het moedwillig moeten blokkeren.

In deze hostingsituatie is het inderdaad wat moeilijker. Hoe moet de hostcomputer nou weten welke printers er allemaal op het bedrijfsnetwerk van TS beschikbaar zijn? Hoe moet de hostcomputer überhaupt weten dat-ie op het bedrijfsnetwerk van TS zou moeten kijken? Daar zijn wel oplossingen voor. Maar aangezien TS niet eens aangeeft hoe AccountView gehost wordt en hoe clients contact maken met de gehoste applicatie; is er vooralsnog weinig zinnigs over te zeggen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• joassens
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-03 15:08
Wat ook eventueel kan is de printers "locaal" te installeren via de tcp-poort op ip adres.
dit probleem heb ik ook opgelost voor een kleine makelaardij die daar ook problemen had met printen op een netwetwerkprinter.

• twister00004
Brahiewahiewa schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:55:
't Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat een willekeurig Windows programma (dus ook AccountView) niet zou kunnen printen naar een netwerkprinter. Da's namelijk standaardfunctionaliteit van Windows en dan zouden de makers van AccountView het moedwillig moeten blokkeren.

In deze hostingsituatie is het inderdaad wat moeilijker. Hoe moet de hostcomputer nou weten welke printers er allemaal op het bedrijfsnetwerk van TS beschikbaar zijn? Hoe moet de hostcomputer überhaupt weten dat-ie op het bedrijfsnetwerk van TS zou moeten kijken? Daar zijn wel oplossingen voor. Maar aangezien TS niet eens aangeeft hoe AccountView gehost wordt en hoe clients contact maken met de gehoste applicatie; is er vooralsnog weinig zinnigs over te zeggen.
Dat klopt helemaal wat je zegt, echter als hij mijn lokale hp710 ziet en als ik direct de minolta via usb aansluit dan herkent accountview hem.
Hang ik hem aan het netwerk, dan ziet accountview hem niet meer.
Hij is wel gewoon goed geinstalleerd via windows.
1x installed via cd 192.168.1.110 crownport+
1x installed via lokaal printer wizard ip_192.168.1.110 Standard TCP/IP port

Net use lpt1 \\twister\laserprinter succesvol
Echter geen herkenning via accountview

Accountview loopt op een online server van Micros.nl
Alles is afgeschermd en ben afhankelijk van de mensen van accountview en micros.
Echter dit krijg ik stap voor stap bij het inloggen

Welcome to the Secure Access SSL VPN, sig02
Terminal Sessions ---> Accountview ---> Accountview Signs
Copyright © 2001-2007 Juniper Networks, Inc.

Druk op accountview sigs
krijg een login op windows 2003 server, zodra ingelogd start meteen accountview op.
Pagina: 1