Kubuntu 8.04: Firefox opent net buiten desktop

Pagina: 1
Acties:

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-01 14:11

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
Ik ben al aan het googelen geweest, maar de hits die je krijgt met Kubuntu, firefox en desktop... zijn er nogal veel.
Mijn Firefox opent steeds net buiten mijn desktop. Ik zit nog net File, Edit enzovoorts maar ik moet alt-draggen om de bovenste balk zichtbaar te krijgen. Ik mis dus de balk met menu, minimize, maximize en close. Die staat net buiten beeld.
Alle andere applicaties (OpenFTD, Rosegarden, Konquerer enz) gaan goed.
Iemand een idee?

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

ik heb zelf een key binding dat als je alt ingedrukt houdt je een venster vanaf een willekeurige positie in het venster kan verplaatsen (dus niet alleen de titelbalk). die van mij is ingesteld via compiz (sudo apt-get install ccsm && ccsm& ), maar het kan ook vast op andere manieren.

zoek bijvoorbeeld eens in de ~/.kde directory naar iets waarin het opgeslagen zou kunnen zijn.
bijvoorbeel met:
grep -R firefox ~/.kde | less

als gnome gebruiker kan ik je helaas niet echt helpen met kde :)

All your base are belong to Chuck Norris

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:01
Ik denk dat het resizen van je window kan helpen ;)

• DusHmaniac
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09-2022

DusHmaniac

Boe!

als je titelbalk buiten beeld zit heb je daar niet veel aan, dan kan je nog je venster niet verplaatsen :)

All your base are belong to Chuck Norris

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Als je firefox in focus kan krijgen kan je dan niet f11 voor full screen ofzo doen en dan iets pakken waarmee je kan slepen ofzo?

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
@DusHmaniac: met alt en linkermuistoets (alt-drag) lukt dat ook.

Een grep levert niks op waarvan ik denk: dat is het.

@Zsub: nee, het venster is niet gemaximaliseerd. Ik mis gewoon de bovenkant.

@Mar2zz: ja, met alt drag dus. De menubalk komt dan weer gewoon in beeld.

Het is trouwens alleen het eerste Firefox scherm dat ik open. Als ik die verplaatst heb gaan nieuwe vensters wel gewoon zichbaar open

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het is dus elke keer de eerste instantie van Firefox die zo raar wordt geplaatst? Het kan een "smart placement" zijn die raar ingesteld is, of dat hji Fx plaatst op de plek waar het de vorige keer is afgesloten. Helpt het normaal plaatsen van Fx -> Fx afsluiten -> uitloggen -> inloggen -> opnieuw Fx proberen dan?

Wat is de window manager van je Kubuntu installatie? Ik denk dat daar misschien dan iets raar mee is?

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
Firefox verplaatsen en uitloggen had ik al geprobeerd. Ook dat werkt niet.
Bij het opzoeken van mijn KDE versie (3.5.9) zie ik dat ook KDE Help Center buiten beeld opent. Het is dus niet alleen een Firefox probleem meer (modje: misschien titel aanpassen naar: "Kubuntu 8.04: sommige applicaties openen net buiten desktop"?)

Als ik het venster met alt-linkermuistoets naar beneden sleep, kan ik het venster daarna niet weer terugzetten op de oude plek (dus met de balk net buiten beeld) De menubalk zit dus in eerste instantie echt buiten beeld, en niet dat mijn monitor verkeerd is ingesteld oid.

Kan het ergens een Compiz instelling zijn?

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
kickje...

• QuaQu
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08-2021
Als ik het zo zie, is dit iets voor je, deze zegt ook hetzelfde:
systemSettings>WindowBehaviour
'WindowBehaviour>Moving>Placement
Daar iets anders kiezen dan "smart", zo te zien is "centered" ook een optie
Gevonden met zoeken op [url="http://http://www.google.nl/search?hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial&hs=z6E&q=kde+opening+new+window+position&btnG=Zoeken&meta="]kde+opening+new+window+position[/url]

"Ik heb een boel geld uitgegeven aan drank, vrouwen en snelle auto's. De rest heb ik over de balk gesmeten." - George Best

Pagina: 1