Q6600 B3 stepping + Zalman CNPS8000

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Beste mensen,

Ik heb dit onlangs aangeschaft, nu lees ik alleen vrij weinig over de combinatie van een Quadcore met deze koeler, heeft iemand hier ervaring mee?

Het doel van deze koeler is dat ik graag de Q6600 op 3Ghz zou willen draaien.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:01
Er staat dan ook geen quad core bij de supported CPU's.
Iets meer moeite mag wel.

[ Voor 30% gewijzigd door mhoogendam op 02-06-2008 12:41 ]

• Dakreal
Probleem is echter dat ik op verschillende fora's wel mensen tegenkom die deze koeler gebruiken op hun processor:

Bron: http://forum.gamez.nl/lofiversion/index.php/t9859.html

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Waarom doe je dan zo moeilijk? Haal gewoon een redelijke koeler als je toch wilt overklokken, die B3's zijn heethoofden en moeten beter dan G0's gekoeld worden.

Goedkoop bellen via VoIP

• Dakreal
Ik heb al eerder een koeler gehad van 600+ Gram en die heeft vervolgens een pootje gebroken van de bracket waar die in hing.. dus heb nu liever een lichtere koeler zodat de pootjes nu wel blijven zitten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

nu lees ik alleen vrij weinig over de combinatie van een Quadcore met deze koeler,
Als je niet aangeeft waar je gezocht hebt, op welke termen, wat je wel vond en hoe je toen je search verbreed of versmald hebt, is een opmerking als deze hierboven vrij loos.
heeft iemand hier ervaring mee?
Ervaringen zoek je op GoT met de search, niet met een eigen topic...

Sowieso is de bedoeling dat je zelf even nadenkt. Uiteindelijk is een CPU wat betreft koeling gewoon een plaat dat een zekere hoeveelheid warmte (in W uitgedrukt) afgeeft. De koeler moet dat aankunnen. Het maakt daarbij niet uit of het een C2Q, een C2D, een Pentium D of voor mijn part een Sony Cell betreft. Dit had je kunnen bedenken, en als je zo dus wat abstracter kijkt zie je dat iedere goede review van die koeler info bevat waar je wat mee kunt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.