Toon posts:

[MOSS2007] SSP Service Credentials

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het inrichten van MOSS2007, dit draait op een SBS 2003 server.
Ik heb twee WebApplications aangemaakt (een voor het hosten van de SSP Administration site, en een voor het hosten van de MySite), en bij elke WebApplication een aparte 'Application Pool Account' aangemaakt/ geconfigureerd omdat Microsoft dit adviseert.

Nadat de WebApplications aangemaakt zijn, ben ik de Shared Service Provider gaan aanmaken. Bij het kopje 'SSP Service Credentials' moet ik (aldus mijn Microsoft Official Course book) hetzelfde account gebruiken die ik gebruik voor de SSP application pool account.

Wordt hiermee het account bedoeld, die ik aangemaakt en gebruikt heb bij het configureren van de WebApplication voor de Shared Service Provider Administrative Site? En zo ja, het account dat ik hiervoor aangemaakt hebt moet toch lid zijn van de groep WSS_ADMIN_WPG om 'complete access to all site contect' te krijgen, dat benodigd is? Ik maak gebruik van de 'default' groepen die MOSS2007 aangemaakt heeft, dit is toch voldoende, of is het beter om zelf groepen aan te maken?

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 19:43

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Wij gebruiken hier het zelfde account voor zowel de SSP's als de WebApplications.

Onze MOSS2007 farm draait op een normale Win2k3 bak, dus ik weet niet of dat nog verschillend is met SBS qua rechten.
Het account wordt gebruikt om connecties te kunnen openen naar de database en andere WA's. Dus je moet er waarschijnlijk wel voor zorgen dat dit account ook rechten heeft op je SQL server database.

[ Voor 32% gewijzigd door Mr_Dark op 02-06-2008 12:36 ]