Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

McAfee firewall 9.0 - delen van internet via WIFI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb op het forum gezocht, maar geen antwoord kunnen vinden.

ik heb:
- een computer met internet. Internet via Lan, direct verbonden met een wanadoo lifebox. (of livebox?)
- verder zit er op deze computer onboard wireless. de beveiliging is WPA PSK met een TKIP.
- Mcafee (o.a. security center 8.0 en personal firewall 9.0)
- een PSP (playstation portable)

probleem:
als ik met mijn PSP op internet wil, doe ik dat via de gedeelde internetconnectie van mijn computer. Dit gaat als een speer, maar niet als de firewall van mcafee aanstaat. om te kunnen internetten moet ik die uitzetten.

vraag:
Hoe kan ik mijn firewall aan laten staan en zo instellen dat hij alleen mijn PSP doorlaat? Ik kan de PSP niet zien als een programma dat je toegang kunt verlenen (toch?)

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 14:45
Zoek uit wat voor IP jouw PSP heeft. Vervolgens zet je in de firewall dat deze IP ALLES mag doen en klaar :P

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
verbind je met de psp via Wifi(adhoc)?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik verbind op de psp via infrastructure mode. de computer is mijn acces point.

mijn firewall laat standaard IP's toe van een binnennetwerk (sorry als ik niet de correcte naam gebruik), dus alles 192.168.1.x, waarbij x 0 tm 255 is. mijn psp pakt 192.168.0.121.

Daar kan het hem dus inderdaad in zitten.

kan ik veilig 192.168.0.121 open zetten? of moet ik 192.168.0.0 tm 192.168.0.255 openzetten?

zal mijn psp iedere keer een nieuw adres pakken, of moet ik dat handmatig invullen

en thnx voor de snelle replies

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 14:45
Ik weet niet of het kan heb nog nooit een PSP gehad. Maar er is denk ik zeker wel een mogelijkheid om static een IP aan te geven aan je PSP. Dat wil dus zeggen dat je handmatig een ip geeft aan je PSP. Als je dit ebt gedaan veranderd hij nooit.

Dan zou je 192.168.0.121 veilig open kunnen zetten. Ik weet niet hoe sterk jouw firewall is. Maar als je het ook nog veilig wil doen zou je er bijvoorbeeld een mac filter op zetten. Maar of jouw firewall dit heeft weet ik ook niet :P

Edit: Heb net vlug gekeken maar kon er niks over vinden. Maar als je je router(livebox) goed hebt geconfigureerd is het niet zoon ramp om 192.168.0.121 open te zetten :)

Edit: haha verveel me niet :D
Maar kijk hier op deze site voor een static ip aders voor je PSP
http://boardsus.playstati...d=pspnet&thread.id=156154

[ Voor 31% gewijzigd door Killertjuh op 02-06-2008 12:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
aaah thnx!

ik heb tijdens googelen die site overgeslagen. Het zag er wat louche uit (PSPcrazy...) maar het is idd de uitleg van mn probleem.

Vaag overigens dat skype op de PSP wel langs de firewall kwam. die zal dan wel in de 192.168.1.x range zitten.

oke, bedankt!
Pagina: 1