Op dit moment heb ik een Asus TS500 E4/PX4 server staan met daarbij een LSI MegaRAID SAS 8300XLP kaart gekocht.
Hier heb ik 3 SAS schijven van 73gb.
Nu ben ik alles in elkaar aan het zetten maar heb eerlijk gezegd nog nooit met een megaraid gewerkt.
Standaard zit er een raid kaartje in die raid 0, 1, 1e en 10e ondersteunt.
Ik wil hem op RAID5 gaan draaien vandaar die extra megaraid controller.
Maar nu heb ik die MegaRAID controller erin gestoken, maar hoeven er verder geen extra kabels worden aangesloten?
Er zijn ook geen kabeltjes bijgeleverd.
Er stata in de omschrijving over jumper omschreven die je kan instellen op de controller, maar heb alleen de pinnetjes en geen jumper bijgeleverd??? is dit normaal?
Ik heb op internet zitten zoeken naar een duidelijke omschrijving over hoe ik het moet installeren, want het boekje is alleen chinees.
Maar tot op heden nog niks nuttigs gevonden.
Misschien dat iemand hier wat meer uitleg erover kan geven of een site???
alvast bedankt!
Hier heb ik 3 SAS schijven van 73gb.
Nu ben ik alles in elkaar aan het zetten maar heb eerlijk gezegd nog nooit met een megaraid gewerkt.
Standaard zit er een raid kaartje in die raid 0, 1, 1e en 10e ondersteunt.
Ik wil hem op RAID5 gaan draaien vandaar die extra megaraid controller.
Maar nu heb ik die MegaRAID controller erin gestoken, maar hoeven er verder geen extra kabels worden aangesloten?
Er zijn ook geen kabeltjes bijgeleverd.
Er stata in de omschrijving over jumper omschreven die je kan instellen op de controller, maar heb alleen de pinnetjes en geen jumper bijgeleverd??? is dit normaal?
Ik heb op internet zitten zoeken naar een duidelijke omschrijving over hoe ik het moet installeren, want het boekje is alleen chinees.
Maar tot op heden nog niks nuttigs gevonden.
Misschien dat iemand hier wat meer uitleg erover kan geven of een site???
alvast bedankt!