LSI MegaRAID

Pagina: 1
Acties:

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Op dit moment heb ik een Asus TS500 E4/PX4 server staan met daarbij een LSI MegaRAID SAS 8300XLP kaart gekocht.
Hier heb ik 3 SAS schijven van 73gb.

Nu ben ik alles in elkaar aan het zetten maar heb eerlijk gezegd nog nooit met een megaraid gewerkt.
Standaard zit er een raid kaartje in die raid 0, 1, 1e en 10e ondersteunt.
Ik wil hem op RAID5 gaan draaien vandaar die extra megaraid controller.

Maar nu heb ik die MegaRAID controller erin gestoken, maar hoeven er verder geen extra kabels worden aangesloten?
Er zijn ook geen kabeltjes bijgeleverd.
Er stata in de omschrijving over jumper omschreven die je kan instellen op de controller, maar heb alleen de pinnetjes en geen jumper bijgeleverd??? is dit normaal?

Ik heb op internet zitten zoeken naar een duidelijke omschrijving over hoe ik het moet installeren, want het boekje is alleen chinees. :(
Maar tot op heden nog niks nuttigs gevonden.
Misschien dat iemand hier wat meer uitleg erover kan geven of een site???

alvast bedankt!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
haha alleen chinees :)

In princiepe hoef je niet zo snel met jumpers in de weer te gaan. Gewoon schijven op de controller aansluiten, mits dat zo maar kan, soms heb je daar speciale kabels voor nodig, omdat er op sommige controllers alleen multi-lane verbindingen zitten.

En dan na het booten de bios van controller in en de boel instellen (ctrl-M?), of via de management interface software in het OS.

Dus eerst de basis; controller in de pc, met schijven er aan, en de controller en de schijven worden herkend? Dan kun je verder.

Het klinkt wel alsof je je even moet inlezen. Er is ook vanalles van de LSI site te halen he...

[ Voor 21% gewijzigd door maratropa op 02-06-2008 12:22 ]

specs

• DaVaRiOuS
Ik heb hier dus de installatie gevonden.

http://www.lsi.com/files/...as/mr_sas_8300xlp_qig.pdf

Je moet dus een SAS kabel op de standaard controller aansluiten.
en die kabel heb ik dus niet 8)7

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De MegaRAID SAS 8300XLP is een zero-channel raid-adapter. Dit wil zeggen dat de adapter geen eigen I/O-controller heeft maar gebruikmaakt van de I/O-controller op het moederbord. Dit werkt uitsluitend op moederborden die compatible zijn met de betreffende zero-channel raid-adapter. De I/O processor op de raid-controller zal via de pci express bus op het moederbord met de I/O controller (in dit geval een sas-controller op het moederbord) gaan babbelen. Bij volwaardige raid-adapters is de I/O controller normaal gesproken direct via een lokale pci-bus met de I/O processor verbonden.

Ik heb er verder nooit mee gewerkt dus ik weet niet of je in het bios van het moederbord of de raid-controller nog iets moet instellen om het spul aan de gang te krijgen. Je harde schijven moeten in ieder geval aangesloten worden op de onboard sas-controller.

• DaVaRiOuS
Femme schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:49:
De MegaRAID SAS 8300XLP is een zero-channel raid-adapter. Dit wil zeggen dat de adapter geen eigen I/O-controller heeft maar gebruikmaakt van de I/O-controller op het moederbord. Dit werkt uitsluitend op moederborden die compatible zijn met de betreffende zero-channel raid-adapter. De I/O processor op de raid-controller zal via de pci express bus op het moederbord met de I/O controller (in dit geval een sas-controller op het moederbord) gaan babbelen. Bij volwaardige raid-adapters is de I/O controller normaal gesproken direct via een lokale pci-bus met de I/O processor verbonden.

Ik heb er verder nooit mee gewerkt dus ik weet niet of je in het bios van het moederbord of de raid-controller nog iets moet instellen om het spul aan de gang te krijgen. Je harde schijven moeten in ieder geval aangesloten worden op de onboard sas-controller.
Oke tnx.. dus er hoef geen extra kabel te worden aangesloten?
De schijven staan nu aangesloten op de raid-controller die in een slot op het moederbord zit.

Dus hij zou dan 'automatisch' zonder enige kabel moeten kunnen communiceren via het moederbord als ik je verhaal goed begrijp.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ah zero channel... whoops.

specs

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:17
Customer Model Name
Asus DS-BF
Asus PVL-DR
MSI 9175
Gigabyte GA-7VCSH
Lenovo DPX1066RK
Quanta S38
Mitac RX230

Volgens LSI zijn dit de moederborden waarop de kaart zou moeten werken.

• DaVaRiOuS
leonbong schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:04:
Customer Model Name
Asus DS-BF
Asus PVL-DR
MSI 9175
Gigabyte GA-7VCSH
Lenovo DPX1066RK
Quanta S38
Mitac RX230

Volgens LSI zijn dit de moederborden waarop de kaart zou moeten werken.
Klopt ik heb de DS-BF serie.
Maar op dit moment zitten er 3 schijven in het rack en daar achterop zit een printplaat met daaraan een kabel naar een raid controller (deze zat al standaard in de server).

Ik neem aan dat ik deze er wel gewoon in moet laten zitten?

Ik zal anders vanavond even een foto ervan maken.
Dit is iig het boord:
Afbeeldingslocatie: http://www.united-micro.com/limages/DSBF_DE.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door DaVaRiOuS op 02-06-2008 15:24 ]

Pagina: 1