Toon posts:

Voeding kapot? moederbord gaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Athlon 3000 +
1 gig geheugen ddr 400 (infeon)
Abit AV8 Guru
Maxtor 120 gig SATA
Radeon 9800 pro 128 mb
Cooling: Zalman

Goedemiddag. Ik heb mijn PC al een aantal jaren en hij heeft me nooit problemen gegeven. Laatst sloeg er een stop door bij het insteken van een stekker op dezelfde stekkerdoos als waar de voeding van de PC op aangesloten zit. Ik weet het niet honderd procent zeker, maar sinds die dag heb ik problemen.

Het begon gister toen ik de PC weer eens aan wilde zetten, want normaal werk ik op mijn laptop. Het beeldscherm gaf geen beeld meer en de logische stap was om een ander beeldscherm te testen. Op het andere beeldscherm kreeg ik 1 x beeld en vervolgens ook niet meer. Ik ben toen naar de videokaart gaan kijken, heb deze uit mijn PC gehaald en er weer ingedaan. Het resultaat was goed, want de PC deed het weer, maar na het aan en uitzetten, was het uit met de pret. Ik dacht toen dat het de videokaart was en heb toen een oude nividia kaart gepakt. Het resultaat was 1x beeld en na het opnieuw opstarten was het WEER uit met de pret.

Ik heb de PC gister aan de gang gekregen en heb er de hele avond op kunnen werken. Ik heb alle temperaturen gecontroleerd met SpeedFan en gemiddeld zat alles rond de veertig graden. Nu wilde ik de PC vanochtend opstarten en jullie raden het al... geen beeld meer. Alles losgekoppeld, batterij eruit gehaald, cmos gereset, videokaart erin/eruit en hij deed het weer... althans tot het opstartlogo :+.

Nu zit ik pas echt in de problemen, want het toetsenbord reageert niet meer en het enige wat ik te zien krijg is de opstartinformatie met de melding: 'cmos checksum failed. defaults loaded press f1 to continue or del to setup'. Ik heb verschillende toetsenborden (USB, Ps2) geprobeerd, maar ze werken allemaal niet.

Ik kom er zelf niet meer uit. Persoonlijk denk ik dat of mijn moederbord door die klap helemaal ontregeld is, of dat de voeding half functioneert, maar dan is het vreemd dat ik gister een paar uur zonder problemen door heb kunnen werken. Ik was niet in de gelegenheid om een andere voeding te testen.

Alvast bedankt. Ik hoop dat jullie er iets mee kunnen.

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-05 22:13
Met verschillende toetsenborden bedoel je ps2 en USB?
Misschien dat het poortje is opgeblazen namelijk. Batterij van je BIOS vervangen / eruit gehaald en er weer in gedaan?

Ik moet beter lezen...

[ Voor 8% gewijzigd door ChuckyDevil op 02-06-2008 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
ChuckyDevil schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:53:
Met verschillende toetsenborden bedoel je ps2 en USB?
Misschien dat het poortje is opgeblazen namelijk. Batterij van je BIOS vervangen / eruit gehaald en er weer in gedaan?

Ik moet beter lezen...
;) Ik heb dat net gewijzigd. Batterij heb ik eruit gehaald, maar maakt geen verschil. Hij blijft nu hangen bij het opstartlogo (abit guru blabla)

Verwijderd

heb je al eens wqat dingen losgekoppeld? dvd harde schijf misschien dat daar ergens een probleem zit

zijn altijd lastige dingen, pc's die maar half werken of soms wel soms niet :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:19:
heb je al eens wqat dingen losgekoppeld? dvd harde schijf misschien dat daar ergens een probleem zit

zijn altijd lastige dingen, pc's die maar half werken of soms wel soms niet :P
Ja, ik heb alles al losgekoppeld, maar geen verandering.