Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Boete voor flitspaal-TomTom in Zwitserland
Uitgegeven: 2 juni 2008 09:29

DEN HAAG - Automobilisten die in Zwitserland onder meer naar het Europees kampioenschap voetbal gaan, mogen geen flitspaalsignalering in hun navigatiesysteem hebben.
Novum Nieuws

De ANWB zegt dat de Zwitserse politie er streng op controleert. In sommige gebruiksaanwijzingen staat de waarschuwing ook.

Volgens de ANWB kan de politie met een laptop langs de weg controleren of er flitspaalwaarschuwingen zitten in een navigatiesysteem. "Als de politie het ontdekt, ben je je spullen kwijt en krijg je een forse boete, ook als het ongebruikt in je kofferbak ligt".
http://www.nu.nl/news/159...omTom_in_Zwitserland.html

Hoe kunnen ze met laptop zien dat ik TT draai? Hoe kan de politie zien dat ik filtinformatie op mijn TT heb staan? Is het technisch mogelijk? Is het legaal? (ivm privicy)

Heeft iets weg van een hoax..

[ Voor 4% gewijzigd door Zerveza op 02-06-2008 10:03 ]

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Verwijderd

Misschien als die informatie via een signaal naar je TT wordt gestuurd? Anders kan het gewoon niet.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 14:24
* dreamscape las het ook net en dacht 'daar moet ik eens een topic over openen' :)

Volgens mij kunnen ze zoiets helemaal niet checken. Mijn MDA met TT erop heeft inderdaad flitspalen als POI, maar volgens mij kun je echt niet zonder slag of stoot van buitenaf even kijken wat er op mijn apparaat staat.

Dat hoop ik in ieder geval, want er staat wel gevoeliger data op dan een paar flitspaaltjes :)

edit: ah, oke... even met een kabeltje aansluiten om het te controleren. Volgens mij heeft Jeremy Clarkson gelijk als hij het heeft over Zwiters en auto's...

[ Voor 16% gewijzigd door dreamscape op 02-06-2008 10:08 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 15:31

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Kaart eruit, in laptop kijken of er iets van flitspaalspul op staat? Neem aan aangezien het dynamische info is dat die op je geheugenkaart staat? (Heb alleen een PDA met TomTom, weet niet hoe vaste nav systemen hiermee omgaan?)

En aangezien je naar dat land gaat heb je je te houden aan hun (privacy) regels, dus als ze het daar legaal vinden om je auto en nav systeem te doorzoeken denk ik dat je er weinig tegen in te brengen hebt... :/

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:04:
Misschien als die informatie via een signaal naar je TT wordt gestuurd? Anders kan het gewoon niet.
Lijkt mij ook niet. Vraag me echt af hoe ze dat willen doen als je TT geen signalen uitzend, dat doen ze toch standaard niet?

Elect a clown, expect a circus.

Verwijderd

Wat een bullshit zeg....

Dus als ik mijn vrouw naast mij in de auto zet, met een papiertje met daarop alle locaties van flitspalen en als we in de buurt van een flitspaal komen begint zij te gillen mag het wel?

Volgens mij komt dat op hetzelfde neer......

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:09:
Wat een bullshit zeg....

Dus als ik mijn vrouw naast mij in de auto zet, met een papiertje met daarop alle locaties van flitspalen en als we in de buurt van een flitspaal komen begint zij te gillen mag het wel?

Volgens mij komt dat op hetzelfde neer......
hahaha mooie vergelijking, is inderdaad hetzelfde! Raar verhaal dit.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Dan vervang je al die flitspalen door een ander POI. Bijvoorbeeld een wijziging maximumsnelheid, en dan waarschuwing instellen.

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:55

S913

Abusus non tollit usum

Zie mijn post hier: S913 in "Politie Zwitserland zet laptop in voor f...". Regel/wet bestaat alweer anderhalf jaar, alleen nu i.v.m. het EK een vernieuwde waarschuwing.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Dubbel, dus deze gaat dicht. SG is de betere plek voor deze discussie :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.