Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkschijven worden niet geïnitialiseerd

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28
Tweakers,

Hier op het netwerk worden met scripts netwerkschijven aangemaakt. Probleem is echter dat bij het starten van Windows (XP) de netwerkstations niet worden geïnitieerd. Pas wanneer je in de verkenner erop klikt wordt 'als het ware' verbinding gemaakt.

Dit levert nu problemen op met DOS programma's die bij het inloggen worden opgestart. Daarnaast worden vbscripts waarin de netwerkdrives opnieuw worden gemapt niet uitgevoerd, omdat je bij de functie RemoveNetworkDrive een foutmelding krijgt (fout 800708CA).

Hoe is dit op te te lossen? Ik vind het wat omslachtig om bijvoorbeeld bestandjes te gaan kopiëren naar de drives om ze te initialiseren. Het is gewoon raar dat dit niet goed werkt.

Ik vermoed dat dit is op te lossen met deze policy, maar misschien weet iemand hier een betere oplossing?

Alvast bedankt! :).

Verwijderd

zou kunnen inderdaad...
hoe ziet je script eruit? kun je die posten?
is dit zomaar opeens gebeurt, of speelt dit al langer?

• Dennis
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:02:
zou kunnen inderdaad...
hoe ziet je script eruit? kun je die posten?
is dit zomaar opeens gebeurt, of speelt dit al langer?
code:
1
2
3
If (fs.DriveExists("F")) Then
    net.RemoveNetworkDrive "F:", "True"
End If

Maarja, DriveExists geeft al false terug en als ik die weghaal krijg ik een error.

Dit is structureel.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

De error die RemoveNetworkDrive teruggeeft betekent volgens Google gewoon dat de mapping niet bestaat. Hoe wordt de mapping aangemaakt en zit daar je probleem niet gewoon? Wat heb je zelf al geprobeerd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dennis
Spider.007 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:16:
De error die RemoveNetworkDrive teruggeeft betekent volgens Google gewoon dat de mapping niet bestaat. Hoe wordt de mapping aangemaakt en zit daar je probleem niet gewoon? Wat heb je zelf al geprobeerd?
Ja, maar ook Google heeft niet altijd gelijk :P.

Natuurlijk heb ik daar al gekeken, anders had ik hier geen topic geopend. En die drive bestaat wel. Ik zie hem toch staan in de verkenner?! En als ik erop klik dan doet-ie het ook gewoon. Maar pas op dat moment initialiseert hij hem. En dát is het probleem.

• Dennis
Iemand nog een idee?

• Dennis
Laatste poging. Denk ik... :P.
Pagina: 1