Geen geluid bij hoog volume (Pioneer DEH-40MP)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:14
Ik ben in het bezit van een pioneer DEH-40MP. Het probleem komt voor als ik het volume boven de 40 zet, dan houden de speakers ermee op. De speakers die aangesloten zijn op de versterker blijven het wel gewoon doen. Waaraan kan dit probleem liggen? (eindversterker?) En is het nog zinvol dit te laten repareren (vanwege de kostprijs van de radio)?

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:26

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Mistacal schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:52:
Ik ben in het bezit van een pioneer DEH-40MP. Het probleem komt voor als ik het volume boven de 40 zet, dan houden de speakers ermee op. De speakers die aangesloten zijn op de versterker blijven het wel gewoon doen. Waaraan kan dit probleem liggen? (eindversterker?) En is het nog zinvol dit te laten repareren (vanwege de kostprijs van de radio)?
Je bent niet erg duidelijk...
Om te beginnen moest google mij vertellen dat de Pioneer DEH-40MP een autoradio is. Dat is al heel erg relevantie informatie die je had mogen melden.
Ook is het niet heel duidelijk dat je een losse versterker erbij gebruikt... Maar na je post 4x te hebben gelezen snapte ik van wel.

Los van je 'probleem' (wat volgens mij gewoon een beveiliging in je radio is) ben ik benieuwd wat je zelf al gedaan hebt om te onderzoeken waar en waarom het misgaat?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Mijn uitleg leek mijzelf wel duidelijk maar goed het feit dat het een autoradio betreft had ik er inderdaad wel even bij kunnen zetten.

Ff ontopic: Het is geen beveiliging van de radio. Het max volume gaat tot de 70 dus een overschrijding van het vermogen is niet aanwezig. Verder heb ik de losse versterker al afgekoppeld, 1 speaker maar aangesloten (direct op de radio).

Vanavond worden de draden gecontroleerd op defecten

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 17:37

voodooless

Sound is no voodoo!

Lijkt me dat de versterker gewoon in de protect gaat. Dat het ding tot 70 kan wil niet zeggen dat ie bij 40 niet overbelast kan zijn.

Check ook even op kortsluiting in de speakerkabel.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Ik denk inderdaad dat daar eerder het probleem ligt want het gehele setje komt uit een andere auto waar die het een half jaar prima heeft gedaan ook tot de 60

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

Heb ik ook eens gehad, bleek dat de 12v kabel die aan de radio aangesloten zat niet voldoende stroom kon leveren voor de interne versterker.

Heb toen een extra 12v kabeltje aan de radio aangesloten en toen deed hij het prima.

[ Voor 4% gewijzigd door jaapgvk op 03-06-2008 13:04 ]

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
Als hij niet genoeg stroom krijgt neem ik aan dat ook het display minder licht geeft of de radio er zelf mee stopt.

Wat misschien ook belangrijk is om te weten (wat ik eigenlijk in het begin al had moeten zeggen) dat als je soms de radio aanzet je een tik hoort in de speakers en ze van het begin af aan al niet doen.

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06 17:36
Slecht aangesloten? Als ze maar net contact maken kan het zijn dat ze soms wegvallen en dat ze bij hoog volume door trillingen contact verliezen of dat er te weinig stroom naar de speakers kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StgMt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-01 19:56
Reparatie gaat meestal wel goed. Pioneer heeft een goed service centrum, naar mijn ervaring. Werkt nu al een jaar met ze samen. Maar je kan de rest eerst checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Welke speakers heb je direct op de radio aangesloten? En hoe?
En je zou zelf kunnen vogelen:

speakers eraf > nog steeds?
eindversterker los > nog steeds?
Bedrading nalopen...

Wise enough to play the fool

Pagina: 1