[iTunes] copyright info toevoegen in ID3 tags

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 18:03
Onder Windows (XP) gebruikte ik Winamp voor het afspelen en (deels) taggen van mijn MP3 bestanden. Eén van de velden die ik steevast vulde met informatie was het copyright-veld in de set met ID3-v2 tags. Afspeelsoftware zoals de Media Player en QuickTime kunnen deze informatie tonen.

In iTunes ontbreekt de mogelijkheid om deze specifieke ID3-tag te vullen met informatie. Ik heb al wat alternatieve ID3 tag software bekeken, maar ook deze software toont dit specifieke veld niet.

Is er ID3 tag software voor Mac OS X 10.5.3 beschikbaar die het aanpassen van deze specifieke tag mogelijk maakt zonder alle andere (iTunes) tags voor o.a. album- en artiestsorteringen en de opgeslagen covers te verliezen?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

MetaX heeft onder Advanced een veld "Copyright".

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-10 14:05
Puur uit interesse, waarom wil je dit?

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Omdat ik daarin o.a. het platenlabel en/of productiemaatschappij kwijt kan, informatie die ook op de originele hoesjes in mijn cd-verzameling staan, zoals "(c) 2007 The All Blacks B.V." op de laatste cd van Dream Theater ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-10 14:05
vtpeters schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 08:15:
Omdat ik daarin o.a. het platenlabel en/of productiemaatschappij kwijt kan, informatie die ook op de originele hoesjes in mijn cd-verzameling staan, zoals "(c) 2007 The All Blacks B.V." op de laatste cd van Dream Theater ...
Oh ok, dankje :)

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Heb net even naar MetaX gekeken, maar het lijkt er op dat het alleen voor videobestanden geschikt is. Ik kan er geen mp3's mee laden/openen (heb nog geen kans gezien om de tutorials in het Package te lezen) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik weet niet hoe bereid je bent om er moeite in te steken en of je het aandurft om de Terminal in te duiken maar via Macports is id3v2 te installeren waarmee je tags kunt aanpassen en uitlezen. Ervan uitgaande dat alle nummers van een album dezelfde copyrighthouder hebben is dit snel aan te passen met dit programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 15:51

World Citizen

FreeReef.nl

Ik heb pak em beet 10 jaar gezocht naar een fatsoenlijk progje...

En hier is ie: http://www.shareup.com/Ma...r_Pro-download-30314.html

Genaamd: Magic File Renamer pro.

Ff wennen aan de manier van aanpak... maar o zo heerlijke tool.
Tevens geschikt voor al je andere mp3 wensen... zoals covers, tags, bestandsnamen, alles!!!!!!!!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Uh ik denk niet dat de TS op zoek is naar Windows software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Klopt, ik zoek een Mac-alternatief voor software die ik voorheen onder Windows daarvoor gebruikte. Bij voorkeur freeware.
Omdat ik QuickTime Pro heb aangeschaft kort na aankoop van mijn iMac, kan ik copyright info wel aan een in QuickTime geopend MP3 bestand bekijken of toevoegen, maar het opslaan in MP3 formaat lukt niet (ik vermoed dat bij export naar MP3, indien mogelijk, extra kwalitietsverlies optreedt door hernieuwde compressie). Dus ... wie weet raad of heeft nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:40

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Weet niet zeker.. beetje wazig proge, maar wel allerlei tag-opties dacht ik:
MP3 rage
http://www.chaoticsoftware.com/ProductPages/MP3Rage.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 15:51

World Citizen

FreeReef.nl

tweak_dude schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 09:32:
Uh ik denk niet dat de TS op zoek is naar Windows software.
daar had k niet aan gedacht...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Update ...

MP3 Rage is vervangen door Media Rage (inmiddels versie 3). Deze heb ik geïnstalleerd en daarmee getracht copyright info toe te voegen. In het Advanced scherm is de 'pin' achter het Copyright veld grijs (andere pins zijn zwart) en de gegevens die ik daar invoer worden niet bewaard in het bestand (gecontroleerd door bestanden in Media Rage opnieuw te openen).

Weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Bovenstaande werking (of eigenlijk: het niet-werken van de genoemde feature) bleek een bug in de software te zijn. Inmiddels heeft men de bug, na melding van ondergetekende, opgelost. Goede service en lekker snel. En dat voor een pakket dat ik (nu nog) als demo gebruik. Ik overweeg dan ook dit programma aan te schaffen.

Bedankt aan alle 'meedenkers' op dit forum.
Pagina: 1