Asus Striker II Formula Vs. Asus Maximus Formula

Pagina: 1
Acties:

• Mitch1987w
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-01 17:48
Beste Tweaker,

Ik sta op het punt om een nieuw moederbord voor mijn systeem aan te schaffen.
Ik heb vele reviews gelezen maar kan de keuze maar niet maken....

Moet ik voor de Nvidia Chipset (780i SLI) gaan...of voor de Intel Chipset (X38)...

Natuurlijk heb je het voordeel op de 780i Sli, dat je dan met meerdere videokaarten kan werken...maar de Intel chipset is veel stabielen, heb ik van horen zeggen..

De rest van mijn systeem ziet er zo uit;

Intel Core 2 Duo E6850 (2x 3.00 GHZ)
4GB DDR II OCZ 800MHZ
1x Nvidia Geforce 9800 GX2
Creative X-Fi Fatal1ty....
1x 150 GB Raptor HDD
1x 500 GB Seagate HDD
1x 750 GB Samsung HDD
+
500 GB Externe HDD

Graag hoor ik welk moederbord jou keuze zou hebben (misschien heb je een soortgelijke keuze moeten maken??)...

Heel erg bedankt!

Mitch.

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nja, als je logisch nadenkt dan zou je denken van dat de x38 voor ati kaarten is en hij heeft dus ook 2x pci e 16x

Aangezien jij een nvidia kaart heb kan je maar 1 van die slots gebruiken, oftewel, je zit met een nutteloze slot ( eventueel voor een raid kaart ofzo, maar that's besides the point )

Aangezien dat je toch al een nvidia kaart heb vind ik persoonlijk dat je beter voor de 780i chipset kan gaan aangezien je dan nog ruimte heb om uit te breiden aangezien je er dan nog een kaart bij kan proppen mocht dit nodig zijn( dan heb je dus sli ), dit is met de x38 chipset niet te doen. ( geen sli mogelijk, x38 = crossfire voor ati kaarten )

[ Voor 6% gewijzigd door Fatal Mind op 02-06-2008 09:41 ]

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:08

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik weet niet of energie verbruik een issue voor jou is maar die 780i is wel een energie vreter en wordt dus ook erg warm. Volgens mij word bij de meeste 780i mobo's een fan meegeleverd.

Ik heb momenteel een evga 780i mobo maar zou wanneer ik de keuze had toch voor een X38 moederbord gaan. Ik weet van mezelf dat ondanks dat ik een nvidia kaart heb nooit SLI zou gebruiken :)

[ Voor 36% gewijzigd door MaDLiVe op 02-06-2008 09:49 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Mitch1987w
Fatal Mind...

Hier heb je inderdaad wel een goed punt....

Waarmee ik heb me hoofd zit, is dat Nvidia Chipset gewoon minder stabiel is....van wat ik lees en dergelijke....

Ik heb recent een 680i SLI mobo gehad, en had er gemengde gevoelens over. Had het idee dat mijn Intel, die ik daarvoor had, gewoon ook een stapje sneller was....

Ik zal jou mening meenemen in mijn keuze!

dank je wel!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
ik heb zelf een EVGA 780i Mobo, stabiliteits problemen zijn mij nog niet opgevallen, ook niet na zware overclock's...

zeker een aanrader

specs:

EVGA 780i mobo
Q6600 @ 3.2
4GB RAM
2x 8800 GTS 512
3x 500GB Samsung T166
1x 250GB WD
620W Coolermaster voeding

draait @ zonnetje

[ Voor 35% gewijzigd door SamStar op 02-06-2008 10:46 ]

• Mitch1987w
^^

bedankt voor de reacties..

Weten jullie toevallig (ik kan het niet vinden)....of de Asus Striker II Formula...ook SLI ddr geheugen ondersteunt....

zoals dit setje;

http://images.tigerdirect...rge/OCZ-SLI-DDR2-Dual.jpg

Graag hoor ik van jullie!

Dank je wel!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 22:49
Mitch1987w schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:06:
^^

bedankt voor de reacties..

Weten jullie toevallig (ik kan het niet vinden)....of de Asus Striker II Formula...ook SLI ddr geheugen ondersteunt....

zoals dit setje;

http://images.tigerdirect...rge/OCZ-SLI-DDR2-Dual.jpg

Graag hoor ik van jullie!

Dank je wel!
Kijk je ff in de mem-lijst op asus.com, maar ik denk van wel, sli is gewoon marketinggepraat :>

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 10:51
Ik zou gewoon voor een x38 gaan. Je gaat toch geen 2 9800gx2's in SLI zetten (zo wel, dan heb je sowieso een kerncentrale nodig, en is hitte toch geen issue meer, en kun je net zo goed voor een 780i gaan), en met een x38 kun je waarschijnlijk verder overclocken zonder extreme koelmethodes op de north (en misschien south) bridge te hoeven zetten.

Edit: ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar ik meende dat de hitte die de 9800gx2 in de kast recyclede ervoor zorgde dat verschillende 780i moederborden uitvielen door oververhitting van de southbridge.

[ Voor 23% gewijzigd door teamacc op 02-06-2008 19:21 ]

Goed koper is duurder dan slecht koper

• hatsjoe123
  • Laatst online: 21-05 16:45
Ik zit een beetje met hetzelfde issue...

Of X48 icm 9800GX2
Of 780i icm 2x 9800GTX

Het gaat om een nieuw systeem, dus geen van de componenten heb ik al

• Wiethoofd
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb expres een Striker II Formula gekozen om de Sli ondersteuning. Sinds gisteren het moederbord in bedrijf en m'n e2180 2GHz @ stock is inmiddels al naar de 2,5 (verdere pogingen nog niet ondernomen ivm programma-installatie's, school en redactiewerk@www.gennext.nl)
Heerlijk moederbord, en hij ziet er vet uit met de mempipekoeling.

Ook is de X38 van Intel niet de meest recente (is X48 (wat een opgepoetste X38 is)). De 780i is met de 790i wel de nieuwste chipset van nvidia.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• hatsjoe123
  • Laatst online: 21-05 16:45
Maar de 780i is weer een opgepoetste 680i, die inmiddels alweer een tijdje mee gaat

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:25
Mitch1987w schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:34:

Graag hoor ik welk moederbord jou keuze zou hebben (misschien heb je een soortgelijke keuze moeten maken??)...
Vaak kies je voor een Nvidia chipset om de SLI optie open te houden, maar met die dual gpu kaarten hoef je die keuze al bijna niet meer te maken of je moet 4 GPU's willen. In veel gevallen overkill.
Ik heb nu een Rampage Formula (Intel X48) en hiervoor twee keer een bord met Nvidia chipset (nForce4 AMD en 680i SLI) en beide keren heeft het me moeite gekost om het geheel aan de praat te krijgen en te houden. Nu heb ik een Intel chipset en het draaide meteen als een zonnetje: m'n Xeon op 3.2 GHz zonder tweaken. Voor m'n 680i bord was ik 10 bios revisies verder voordat ze de overclocking fatsoenlijk geregeld hadden.
Ik zou voor Intel ipv Nvidia gaan.

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

hatsjoe123 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:14:
Maar de 780i is weer een opgepoetste 680i, die inmiddels alweer een tijdje mee gaat
En ondersteuning voor 45nm chips. De 680i kan die niet aan, vergeet dat niet.

Wat betreft de Striker II Formula, ik heb er zelf 1 en je moet goed letten op de temperaturen van de northbridge/southbridge. Deze worden erg makkelijk heel heet, en op dit bordje zijn die passief gekoeld. Je kan alleen fans zetten op de mosfetblokjes, welke met heatpipes in verbinding staan met de north- en southbridge. Ik heb zelf dat ook waterkoeling aangeschaft (gelijk voor alles, incl cpu en gpu's), maar dat is alles behalve goedkoop. Dat is denk ik het grootste nadeel van deze plank, verder heb ik er eigenlijk geen problemen mee.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #7

Pagina: 1