Administrator account raakt opnieuw disabled

Pagina: 1
Acties:

• jessie_s
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01-2025
Ik heb een netwerk en in dat netwerk draaien 2 servers als DC met windows server 2003.
Tot vorige week maandag was dat 1 server met server 2003 en 1 met 2000 server.

In tegenstelling tot de geplande vervanging van de 2000 server besloot deze machine vorige week maandag om zichzelf vakkundig om zeep te helpen. Registry was corrupt geraakt en beyond repair.

Gelukkig had ik de nieuwe machine al binnen en heb dus een nachtje flink doorgehaald om een en ander over te zetten. De nieuwe machine is nu ook DC en alles werkt op zich best aardig.
Er draaien nogal wat applicaties als Administrator en dus ook met die rechten. Dat is geen ideale situatie maar is een overblijfsel uit de erfenis van mijn voorganger.......

Alleen nu wordt die Administrator account ongeveer 2 * per dag (zal met replicatie zijn) uitgeschakeld en hierdoor stoppen al die applicaties met goed functioneren.

Ik ben al begonnen om deze apps om te zetten naar een andere user met dezelfde rechten maar tot die tijd zou het prettig zijn als mijn admin user aan blijft.

Als het account 'uit' staat, staat er bij AD Users op het account tabblad bij User Logon Name (pre windows 2000) Disabled. Als ik hier gewoon weer de logon name 'administrator' invoer gaat ie weer als een trein.

De users die lid zijn van de Admistrator Group blijven wel gewoon functioneren.

De oplossing zal een eitje zijn maar ik heb me helemaal suf gegoogled en kan tot op heden niks vinden dat een goed antwoord geeft op dit probleem.

Wie heeft een suggestie? In welke hoek zoek ik dit.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-02 13:27
replicatie gebeurd veel vaker dan 2 keer per dag hoor, tenzij je het aanpast.
gpo refresh zou wel zo laag kunnen zijn. loop je gpo's ff na en je default domain security policy settings.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

Als het account 'uit' staat, staat er bij AD Users op het account tabblad bij User Logon Name (pre windows 2000) Disabled. Als ik hier gewoon weer de logon name 'administrator' invoer gaat ie weer als een trein.
Bij een admin of adminscript/virus die de usernaam wijzigd in Disabled. Dit is geen actie van windows, windows kan hooguit een account locken automatisch, nooit disablen, laat staan een naam wijzigen.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Je zou eens kunnen kijken naar de Admin SD holder.

Wij hadden een soortgelijk probleem een paar maanden geleden waarbij de rechten van de administrator automatisch na een x aantal uren werden gereset.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection