Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

firewall en virusscan: combi Sygate 5.6 en McAfee 6 OK? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag mensen,

even mijn pc op orde aan het zetten, daarom nogal wat vragen.
terzake

ik gebruik sygate 5.6 als firewall, al lang geen updates meer voor beschikbaar, is dat eigenlijk een probleem, een firewall laat toch enkel maar bepaalde programma's of bestanden door ? of sla ik hier de bal ongelofelijk mis?

qua virusscanner gebruik ik macfee 8.0. en avg

ik zou comodo firewall als eventuele vervanger nemen indien dit zinvol zou zijn
en antivir als betere virusscanner en de andere twee dumpen, om wat snelheid in mijn systeem te krijgen

wat denken jullie ?
merci

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je vraag kan je dan beter in het daarvoor geschikte subforum zetten genaamd
Beveiliging & Virussen.

Ik zet 'm dit keer daarheen, maar je zal toch wel even moeten opletten de volgende keer dat je ook wat meer voorbereiding laat zien dan enkel een boodschappenlijstje met 'wat is goed?' :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

WOS -> Beveiliging & Virussen :P
Ik pas trouwens ook hier even je topictitel aan, aangezien je niet de enige bent die een firewall en een virusscanner heeft, zodat de titel wat weinig informatief is.
Edit, zegt spuit11

De fw is er inderdaad om in- en outbound een en ander in de gaten te houden. Over de tijd heen komen er wel nieuwe features, zoals het onderscheid maken tussen IE en een tool dat de IE engine gebruikt. Ook zijn er security patches te vinden. In hoeverre Sygate 5.6 achterloopt: geen idee. Er zijn in BV een aantal grote discussies over verschillende virusscanners resp. verschillende firewalls. Lees die "even" door als je bent geinteresseerd :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Sygate is een prima firewall, gebruik hem al jaren. Inderdaad geen updates meer, ik weet niet zeker of dat geen kwaad kan. Mijn pc is toch 'stealthed' doordat er een router tussen zit, ik gebruik sygate alleen om uitgaande programma's te 'beperken' en om mijn ftp-server te beveiligen op ip-niveau, dit doe ik met de advanced firewallrules. Je kan testen of je stealth bent zonder firewall, google maar op firewall test (grc.com shields up is een mooie

Een goeie virusscanner is Avast Home Edition. Is ook gratis, in het nederlands verkrijgbaar en geen resource-hog. Bovendien is die erg configureerbaar in advanced mode.

Verwijderd

Topicstarter
merci mensen.

aan de admin's die zo vriendelijk zijn al mijn verkeerd geplaatste topics juist te zetten: bestaat er een txt filetje, waarin alle omschrijvingen van alle fora staan, zodat ik echt nooit meer de bal mis sla ? want als nieuwkomer op dit forum ben ik wat overdonderd met de hoeveelheid aan specifieke forum-onderdelen

aan mar2zz: wel er zit ook een router bij mij tussen, had daar niet aan gedacht. misschien probeer ik die avast home edition eens. ik zal ook eens een test runnen.

mercie mensen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:40:
aan de admin's die zo vriendelijk zijn al mijn verkeerd geplaatste topics juist te zetten: bestaat er een txt filetje, waarin alle omschrijvingen van alle fora staan, zodat ik echt nooit meer de bal mis sla ? want als nieuwkomer op dit forum ben ik wat overdonderd met de hoeveelheid aan specifieke forum-onderdelen
Op de indexpagina (http://gathering.tweakers.net/forum) staat een korte en eerlijk gezegd niet altijd even duidelijke beschrijving. Maar belangrijker: bovenaan elk subforum staan wat sticky (andersgekleurde) topics met een uitleg in de vorm van een policy/beleid/faq. Daar staat in de regel wat er wel/niet past en welke 'aanleunende' fora er zijn waar bepaalde onderwerpen beter passen. Een tijdje meelezen en -denken werkt natuurlijk ook - beter zelfs omdat je er nog van leert ook :)

Denk er bij een router aan uPnP uit te zetten. Hartstikke handig, maar het haalt enige beveiliging weg. En portmappen hoort bij het tweaker-zijn :+

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 02-06-2008 20:21 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
merci j_f_k, ik zal er goed op letten.

upnp zal ik eens moeten opzoeken
en portmappen heb ik even gedaan, maar vermits er een paar mensen zijn die erop moeten en weinig goede wil tonen, laat ik dat zo.

merci, ik ga aan de slag
Pagina: 1