Verwijderd

Topicstarter
Hi all!

Sinds het weekeind ben ik de rotse bezitter van digitale televisie! Heb een starters pakket aangeschaft met de Philips DCR 2022. Na wat geworstel met de kabels heb ik digitale televisie. Hiernaast heb ik ook nog de Philips HDR 3500 DVD Recorder. en mijn vraag is hoe kan ik de digitale kanalen vinden op mijn recorder zodat ik deze kan opnemen? heeft iemand dit probleem al gehad en hoe heb je het opgelost? kan het namelijk niet vinden en heb de kabels aangesloten via de instructies van het boekje? maar als ik de recorder laat scannen vindt hij alleen de analoge kanalen?? iemand?

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2025
Ik heb zelf geen soortgelijke configuratie, maar volgens mij is het een kwestie van het doorlussen van de decoder naar de recorder en tv. Met een scart of optische kabel is dit te doen (uit herinnering)

In de handleiding van de decoder staat dit ook altijd vermeld.

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als ik dit zo lees, vermoed ik dat die de analoge zenders ontvang via de antenne kabel. Je zult de digitale ontvanger moeten koppelen met een scartkabel (o.i.d.) en dan laten opnemen vanaf de gebruikte invoer van de DVD Recorder.

edit Spuit 11

[ Voor 6% gewijzigd door MegaTronics op 02-06-2008 08:45 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is hellemaal aangesloten zoals het moet scart kabels en COAX kabels.. Maar hij vindt hellemaal geen digitale signalen, alleen de analoge. voor zover ik weet kan je alleen EXT2 gebruiken door deze te selecteren en dan het kanaal op de decoder selceteren en opnemen. Maar dit betekend dus dat je niet kan zappen... Als dit zo is, is het maar een slecht systeem, ik kan dus niet digitale tv kijken en een ander kanaal opnemen....

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-02 20:26
Nu heb je het goed begrepen. Je kan niet een zender opnemen en naar een andere zender kijken.
Je hebt immers maar één tuner (Philips DCR 2022).
Als je dat wel wilt moet je nog een tuner aanschaffen of eens kijken naar een twin-tuner.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:17:
Hij is hellemaal aangesloten zoals het moet scart kabels en COAX kabels.. Maar hij vindt hellemaal geen digitale signalen, alleen de analoge. voor zover ik weet kan je alleen EXT2 gebruiken door deze te selecteren en dan het kanaal op de decoder selceteren en opnemen. Maar dit betekend dus dat je niet kan zappen... Als dit zo is, is het maar een slecht systeem, ik kan dus niet digitale tv kijken en een ander kanaal opnemen....
Je had beter een digitale tuner kunnen kopen met een hardeschijf er in. Dan kan je zelfs 2 kanalen opnemen en reeds opgenomen uitzendingen bekijken.
Pagina: 1