Toon posts:

Snelheid Fritzbox veel lager dan Speedtouch of Zyxel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort maak ik gebruik van een Fritzbox VOIP modem (5124). Het valt me op dat de DSL snelheid aanmerkelijk lager is dan ik gewend was bij mijn vorige modems (Speedtouch 716 en Zyxel 2602R-D1A). Toen werd ingetraind op rond de 3000 kbit/s, de Fritzbox komt niet verder dan 2240 kbit/s. Een absurd groot verschil in mijn ogen. De provider (Solcon) verwijst mij naar de fabrikant van de Fritzbox. Komt dit probleem met de Fritzbox bekend voor?

• luteijn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12-2022
De SpeedTouch schijnt een beter DSL deel te hebben dan de fritz. Maar het kan natuurlijk ook een nawee van de storing zijn.

Verwijderd

Topicstarter
luteijn schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:17:
Maar het kan natuurlijk ook een nawee van de storing zijn.
Het punt is wanneer ik de Speedtouch (of de Zyxel) nu weer gebruik, de snelheid weer op de oude waarden zit.

• luteijn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-12-2022
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:37:
[...]
Het punt is wanneer ik de Speedtouch (of de Zyxel) nu weer gebruik, de snelheid weer op de oude waarden zit.
Dan ligt het dus niet aan de storing, maar aan de Fritz's DSL kant. Misschien heeft AVM een nieuwere firmware die soelaas biedt. Wellicht is het bij deze versie Fritz ook mogelijk een 'goed' modem te gebruiken en de fritz erachter te zetten als ethernet<->ethernet router.

P.