Receiver kopen bij Eltax luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 23:04
Sindskort heb ik een huisje gekocht.
Het wordt een nieuwbouw apartement met een woonkamer van 30 vierkante meter.

Ik zoek een leuke set voor hier en daar een dvdtje en wat muziek.
Pas geleden heb ik mijn eigen 5.1 set verkocht om een zakcentje over te houden voor nieuwe spullen.

Wat betreft de speakers ben ik er al uit, dit wordt een stereo-opstelling:
Dit worden (na het lezen van goede recensies) 2 boekenplankspeakers: de Eltax Monitor III:
Afbeeldingslocatie: http://www.eltax.com/eltax/images/products/db/1840_sys1.jpg
De Calvados kleur.

Hetgeen wat ik hierbij nog mis is een goede en mooie receiver!
Maar ik zoek het wel in een bepaald segment:
In bijv. de volgende merkenserie: Onkyo, Denon, Marantz, etc.
In het liefst een champagne kleur. Die zijn bijna niet meer te krijgen :(

Dus wellicht dat ik op de 2ehands tour zal gaan? En dan max 250-300 voor de receiver.

Ik ben er alleen nog niet helemaal uit of het surround zal worden of stereo.

Wellicht dat jullie hier nog ideeen over hebben.
Met name bijvoorbeeld ervaringen met receivers in die klasse, en eventueel receivers in combinatie met de Eltax Monitor III luidsprekers.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Als je voor 2 speakers gaat (en een tijdje wilt blijven) zou ik een stereo versterker kopen. Dan heb je betere kwaliteit voor je geld. Anders betaal je voor functies en versterking die je niet gebruikt. Ik heb onlangs een denon PMA 925R op marktplaats gekocht. Valt binnen je budget en is zeer goed. Ik denk dat als je even gaat kijken op marktplaats in deze prijs dat je wel wat vindt. Op marktplaats moet je maar net wat tegen het lijf lopen. En voor 250-300 euro vind je niet echt een goede nieuwe.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 23:04
De Denon die jij naar voren brengt is een stereo-versterker, erg mooi ding alleen geen receiver.
Ik wil vooral graag de tuner-mogelijkheid hebben voor radio.

Ik heb ondertussen ook iets breder gezocht naar stereo-receivers.
Voorlopig blijf ik inderdaad op stereo draaien en als ik weer op surround over ga, dan heb ik geen onnodig geld verspilt. Vandaar mijn budget.

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

als het je niet uit maakt hoe het klinkt maar alleen de kleur en prijsklasse bepalend is moet het toch niet zo moeilijk zijn lijkt me :)

echter in alle andere gevallen > ga luisteren! Nou zijn die eltax speakers ook weer niet top notch en matchen redelijk met alle merken versterkers maar uiteindelijk is het de combinatie die het geluid maakt. Nu kan ik wel roepen dat marantz een prima match is (heb zelf de liberty gespeeld op een pm80) maar dat is mijn smaak.....

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:12
ik heb zelf een marantz sr7300 in de kleur champagne en overweeg om m weg te doen. erg tevreden over, speelt lekker in stereo, maar natuurlijk ook op gebied van surround.
mocht je interesse hebben..