Toon posts:

[Mac OS X] Minimaliseringseffect vensters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een mogelijkheid of applicatie om minimaliseringseffecten toe te voegen? Na een flinke tijd Mac OS X-gebruik begin ik de standaard effecten wel zat te worden. :)

Verwijderd

Er is nog 1 effect dat standaard verborgen zit en dat is het 'stofzuiger effect'. Kun je activeren via Onyx (google is your friend). Verder zijn er voorzover mij bekend niet nog meer effecten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat effect kende ik al. Maar met bv. Ubuntu kun je veel meer aanpassen, waarom zou dat niet kunnen met Mac OS X?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:23
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:45:
Dat effect kende ik al. Maar met bv. Ubuntu kun je veel meer aanpassen, waarom zou dat niet kunnen met Mac OS X?
gewoon weg nooit gebouwd??

Anyway.. Die effecten zijn een weekje leuk daarna is wer standaard ik let er niet eens meer op. zelfde geld voor windows.. ik let er niet meer op of menu nou uitschuift of openklapt

A Soldiers manual and a pair of boots.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:39:
Er is nog 1 effect dat standaard verborgen zit en dat is het 'stofzuiger effect'. Kun je activeren via Onyx (google is your friend). Verder zijn er voorzover mij bekend niet nog meer effecten.
Dit invoeren in Terminal en je hebt het Suck effect ingesteld. :p Houd shift in om het effect vertraagd te zien.
code:
1
defaults write com.apple.dock mineffect -string suck

code:
1
killall Dock

πŸŒžπŸƒ

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:04

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:45:
OS X is niet hetzelfde als Ubuntu?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15ΒΊ ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Shift ingedrukt houden. :?
Shift+minimaliseren
Shift+ Expose

Verwijderd

Ik vind 3 drie effecten meer dan genoeg. Na een tijdje let je er idd niet meer op. Verder gebruik ik tegenwoordig vaak Command + H. Dat werkt echt veel beter en scheelt een hoop ruimte in je Dock.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik CMD+H maar eens proberen :)

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 20:48
Naast cmd+h kan je sommige apps ook gewoon "sluiten", terwijl ze doorwerken (iTunes, Mail, Transmission e.d).

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MickyHendrix schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:44:
Naast cmd+h kan je sommige apps ook gewoon "sluiten", terwijl ze doorwerken (iTunes, Mail, Transmission e.d).
CMD + W is een venster afsluiten, dus geen applicatie afsluiten.
CMD + Q is een heel programma afsluiten.

πŸŒžπŸƒ

Verwijderd

Topicstarter
Die laatste gebruik ik inmiddels wel vaak.

Heb nu ruim een half jaar een Mac en ik merk dat ik veel meer met het toetsenbord doe, wellicht ook omdat ik rechtshandig ben en de sluittoets helemaal links zit... :S

Verwijderd

MickyHendrix schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:44:
Da's in principe hetzelfde als CMD+H, en sluit niets maar verbergt enkel :)
Pagina: 1