Toon posts:

1 Gb geheugen, wie gaat ervoor?!

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort doet een reepje van 256 Mb PC133 nog maar 200 piekies (zie tweakers news). Wie gaat er upgraden en nog interessanter, hoeveel?

Ik heb nu 384 Mb Infineon geheugen. Voor 400 piek (300 piek + (geschatte) extra kosten A-merk) wil ik best wel upgraden naar 1 Gb, hehe :9~

Ik zet wel een serieus vraagteken bij de houdbaarheid van SDRAM, aangezien DDR geheugen binnenkort door gaat zetten. Wat denken jullie van de toekomstverwachtingen omtrent SDRAM?

Grtzzz

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 12:50
ik draai al een tijdje met 1024 mbtjes geheugen helaas had ik maar 3 geheugen sloten dus werd 2x256 en 1x512 (waar toen erg moeilijk aan te komen was)

zelfs dan wil windows (wat theoretisch compleet in het geheugen past) nog een swap file. maar alles draai erg soepel en nooit geheugen te kort ook voor de komende tijd niet :)

iets met lenzen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Voorlopig is er niets mis met SDRAM; 't is lekker goedkoop, makkelijk verkrijgbaar en met de huidige implementatie nagenoeg niks langzamer als DDR-DRAM of RDRAM, althans, als je de dure Pentium4 buiten beschouwing laat. Zelf heb ik 4 DIMM sloten met nu twee maal 256MB, dus, nog 2 stuks voor een leuk prijsje en ik heb 1Gieg, totaal overbodig maar wel leuk natuurlijk:) Het leukste zou zijn als er een socket A bord werd gemaakt waar je de SDRAM modules per paar interleaved in moet prikken. Is duur, ik weet het, maar die goedkope SDRAM modules compenseren het wel weer (helemaal als je er 512+MB in steekt). En twee interleaved SDRAM modules zijn volgens mij sneller als één DDR module.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik heb een asus mobo en ik kan upgrade wat ik wil maar hoger als 512 kom ik niet want dat is het mobo max.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

1x512 is nergens te vinden :(:(:(:(:(:(

Dus heb ik er nu 2x 256MB PC133 in zitten, en over een paar weken komt er zekers 256 MB bij als die prijzen blijven zakken :):):):):):)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Abbadon
Tja, lang leve de BX met 4 DIMM sloten (en hij ondersteund ook nog eens 1Gb) :) Ik heb er wel eens 4*128MB in gehad, dat liep zoals het hoort (rock-stable), maar heeft er ook iemand ervaring met 4*256MB?

Verwijderd

Helaas, 1 Gbyte geheugen zit er voor mij niet in. Ik heb nog een BX moederbord met 3 dimm sloten. In het boekje staat ook dat ie maar 768 MB aan kan. voorlopig ben ik wel blij met 256 MB geheugen, maar binnenkort toch maar meer van maken :)

Verwijderd

Zeg het is allemaal wel leuk om zoveel geheugen te hebben maar waar ik interesant zou vinden is of het daadwerkelijk ook beter draait.

Ik denk er zelf ook over om 512 mb er bij te kopen :9~. Ik draai onder w2000. Maar werkt het echt vlotter.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 19 februari 2001 16:50 schreef syntony het volgende:
Helaas, 1 Gbyte geheugen zit er voor mij niet in. Ik heb nog een BX moederbord met 3 dimm sloten. In het boekje staat ook dat ie maar 768 MB aan kan. voorlopig ben ik wel blij met 256 MB geheugen, maar binnenkort toch maar meer van maken :)
Nog effe wachte:

http://tweakers.net/nieuws/15822

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Tja...mijn bord kan 4gb aan....maar ik denk niet dat ik een poging zal nemen om 4 reepjes van 1gb te kopen....als ze al te krijgen zijn...

4 x 256 klinkt daarentegen wel leuk...maar ook beetje overbodig centen gooien..aangezien natuurlijk ook de 2e handse dimms niks meer opbrengen... :'(

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

Ben ik dan de enige die genoeg heeft aan 128MB RAM :?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat dan wel interssant word: Ik loop al een tijd met het idee om de truc met Windows op een CD te doen, maar dan anders.

Ik wil dus op de een of andere manier voor elkaar krijgen om een RAMDrive van pak 'm beet 512 Mb aan te maken, daar de windows in knikkeren, en dat dus als C: gaan draaien.

Zal 'ns kijkenwat m'n mobo an kan :P

Braaikamer - Smoke&BBQ

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 19 februari 2001 16:58 schreef fkooman het volgende:
Tja het hangt af van meerder factoren, OS, waelke programma's gebruik je etc...

Gebruik namelijk W2K en met 256 draait ie toc lekkerder(server ook W2K met 96MB, traag).

Als je veel dingen hebt openstaan en ook nog zware applicatie draait is het zekers een must.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Wat wil je in godesnaam doen met 1 Gb aan geheugen ??? :?

Het enige zinnige dat ik kan bedenken is het aanmaken van 700 Mb aan RAMdrive...

Verschil tussen 128 en 256 merk je meteen, van 256 naar 384 is al een minder grote vooruitgang, van 384 naar 512 nog minder. (de 'verminderde meeropbrengst' dus.)

Ik hou mijn geheugengebruik goed in de gaten via de Task Manager van Windows NT 4. Ik moet echt heel goed mijn best doen wil ik boven de 200 MB uitkomen (Swap én fysiek RAM).

Als je benched met Quake 3 Arena, of UT dan merk je al geen verschil meer tussen 192 en 256 MB aan geheugen.

Als je zonodig geld wil investeren in SDRAM, zorg dan dat je CAS2 ram hebt. Van CAS 3 naar CAS 2 levert je 5 a 10 % snelheidswinst op.

(OK, mensen die heel bruut aan het PhotoShoppen zijn, of (semi) professioneel met muziek bezig zijn hoeven zich niets van deze 'rant' aan te trekken. Een paar plaatjes van 2000+ bij 3000+ pixels en een aantal UNDO stappen kost veel geheugen. En een volledige audioCD in je RAM kunnen plaatsen is ook prettig... Dit soort gevallen kan 512 MB of meer goed gebruiken.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Wat betreft het nodig hebben, als je zware programmaŽs draait zoals websphere en andere java proggies dan kan je het niet draaien zonder 256 MB minimaal(lees: het draait pas redelijk bij 1 gig mem):?
Ik koop liever reepjes van 256 dan kunnen ze later nog in de 'oude' compuŽs (die geen reepjes van 512 aan kunnen)
Trouwens ook mee eens dat er nu nog geen practische toegevoegde waarde is voor iets anders dan SDRAM

Verwijderd

Hallo! watvoor NOS, Webservers of OS draaien jullie dan?

Allemaal leuk en aardig die hoeveelheden geheugen maar ik heb zelf 2x128MB en neem van mij aan dat is echt zat.
Voor win2000 kan ik me nog voorstellen dat je 512Mb wilt als je een poweruser bent, maar meer is echt overbodig.
In win98 zit echt geen verschil tussen een systeem met 256MB en een met 512Mb of 1Gig

Er staat hier op m'n werk een SUN doos met 8 Proc's en 2 Gig intern geheugen. Daar werken 300! man op. Ik bedoel wat moet je dan in godesnaam met 1 Gig in je thuis pc.

Koop liever een betere vid. kaart.

• Abbadon
Dat van die 5 tot 10% sneller zijn van Cas2 is een sprookje. Maar wat betreft die één GigaByte die overdone is heb je wat mij betreft helemaal gelijk. Maar ik blijf op sommige gebieden een irrationele malloot, zoals op PC gebied (het kost toch alleen maar geld) en wil ik gewoon 1Gieg omdat het 1Gieg is, daarmee uit.

Verwijderd

Mwa, Windows 2000 heeft genoeg aan 32MB. Ik heb hier een P120 met Windows 2000 advanced server draaien die zowel mail server als internet server is voor 3 Pcs. Draait als een zonnetje :)

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 16:58 schreef fkooman het volgende:
nee hoor........

• lexkam
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01-2013
Heb ook 1gig erin (op werk dan, in G4 dual proc), en dat heb ook nodig! Als je de godgansedag PhotoShopt is het geen luxe.
Thuis heb ik maar 192 Mb, maar met de dalende prijzen moet ik er maar weer wat bijprikken. :P

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op maandag 19 februari 2001 17:09 schreef abbadon het volgende:
Dat van die 5 tot 10% sneller zijn van Cas2 is een sprookje. ...
Hangt af van de toepassing, dat geef ik toe. Maar 3D Mark 99 (toen nog geen 3D Mark 2000) kreeg er op een score van ongeveer 3200 ineens 300 punten bij toen ik de timing van CAS 3 naar CAS 2 zette. Dus zeker géén sprookje.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Op mijn mobo post 768 RAM

Maar zolang alles goed wil draaien met 128 MB zie ik geen noodzaak erwat bij te halen.

Toch flauwekul? :)

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

... trouwens, Windows ME schijnt maar overweg te kunnen met max 512 MB ... Nog een reden om in ieder geval goed op te letten waar je je geld aan uitgeeft. ;)

Verwijderd

Ik heb ook nog genoeg aan 128, 256 zou wel handig zijn als ik op W2K ga draaien maar 512 en 1gig is echt overkill.

Verwijderd

Wat je moederbord aankan hè? 768, kan die dan niet 3*512 aan bijvoorbeeld :?
Das dan wel minder als je zo'n mobo hebt...

• IceStorm
  • Laatst online: 21:54

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb er vandaag ook 128 meg Infineon bijgezet (ja dat kon ik niet laten liggen voor 100 piek ;)). En ik weet niet of het echt merkbaar is maar alles lijkt sneller te gaan :)..
Persoonlijk vindt ik 1 gig nog wel wat overdreven maar 512 meg is nog te overwegen als ik nu een nieuwe zou kopen :)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 10:06

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik wil dus op de een of andere manier voor elkaar krijgen om een RAMDrive van pak 'm beet 512 Mb aan te maken, daar de windows in knikkeren, en dat dus als C: gaan draaien.
Het SID (Security ID) van Windows staat in de bootsector van de HD. Hier staan gegevens als users en passwords in. Die heb je dus nodig, en aangezien een CD geen bootsector heeft, en een RAMdrive een tijdelijk karakter heeft...lijkt mij dit dus niet haalbaar...

Dit zal echter wel met Win95/98/ME lukken... Maar mocht het je toch lukken met Win2K...post het dan hier effe :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Zo, wat een reacties.
Ik had niet verwacht dat dit de gemoederen zo bezighield..........

Ik kan nu concluderen dat er bij mij nog 128 Mb Infineon bijkomt, zodat ik 512 Mb in totaal heb.

Toch is mijn vraag nog niet helemaal beantwoord. Is SDRAM nog een lang leven beschoren? Ik zit nu te kijken met een Slot A moederbord, wat inhoudt dat ik bij mijn volgende processor-upgrade, over moet stappen (alweer) op een nieuw moederbord. Hoe groot is de kans dat dit moederbord nog over DIMM-sloten zal beschikken? Als ik nu investeer in extra SDRAM en over een half jaar heb ik er geen zak meer aan, is het toch weggegooid geld?

Ik heb nog een vraagje. Wat is beter: 2 x 256 Mb DIMMetjes of 1 x 256 en 2 x 128 Mb DIMMetjes?

Grtzzz

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 16:27 schreef Gert-Jan het volgende:
Binnenkort doet een reepje van 256 Mb PC133 nog maar 200 piekies (zie tweakers news). Wie gaat er upgraden en nog interessanter, hoeveel?

Ik heb nu 384 Mb Infineon geheugen. Voor 400 piek (300 piek + (geschatte) extra kosten A-merk) wil ik best wel upgraden naar 1 Gb, hehe :9~

Ik zet wel een serieus vraagteken bij de houdbaarheid van SDRAM, aangezien DDR geheugen binnenkort door gaat zetten. Wat denken jullie van de toekomstverwachtingen omtrent SDRAM?

Grtzzz
Op maandag 19 februari 2001 16:32 schreef Morpheus_at_work het volgende:
[...]
[/..]
zelfs dan wil windows (wat theoretisch compleet in het geheugen past) nog een swap file.
[...]
[/..]
/me heeft op z'n werk een Compaq Proliant 7000 staan met 2,8 GB aan geheugen reepjes :9~ en een swap file van 12 GB :o

edit:
Zou leuk zijn voor }:O (zitten ook 3 xeons in :9~ :Y) ) maar dat vindt de baas vast minder fijn.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Tsjee, ik heb 2 x 128 Mb Infineon cas2 en ik ga dus echt geen geheugen erbij prikken, ik heb genoeg aan 256 Mb.. En ik heb ook 384 Mb in m'n comp gehad en ik kon nou niet echt merken dat het een vooruitgang was !!.
De enige vooruitgang qua geheugen was van 64 Mb naar 128 Mb (was goed merkbaar, maar ja, was stiekum ook van k6-2 300 naar PII 450, dus vooruitgang qua proc en videokaart zal er ook wel aan bijgedragen hebben)

Nee, ik doe niet mee aan deze gekte... ;)

Verwijderd

ik heb nu 288MB, 128pc133, 128pc100en 32pc100
Als je voor 200 piek 256mb kan krijgen, zal ik het zeker niet nalaten om het 32pc100 reepje te vervangen voor een 256pc133.
Die 32mb prik ik er dan wel bij me broertje of ma bij, da's dan toch niet veel meer waard :)
en dat gaat zeker gebeuren als ik me centen van de belasting terug heb, en dan ook maar gelijk een extra HDtje :Y)

• Abbadon
Op maandag 19 februari 2001 21:11 schreef Gert-Jan het volgende:
Zo, wat een reacties.
Ik had niet verwacht dat dit de gemoederen zo bezighield..........

Ik kan nu concluderen dat er bij mij nog 128 Mb Infineon bijkomt, zodat ik 512 Mb in totaal heb.

Toch is mijn vraag nog niet helemaal beantwoord. Is SDRAM nog een lang leven beschoren? Ik zit nu te kijken met een Slot A moederbord, wat inhoudt dat ik bij mijn volgende processor-upgrade, over moet stappen (alweer) op een nieuw moederbord. Hoe groot is de kans dat dit moederbord nog over DIMM-sloten zal beschikken? Als ik nu investeer in extra SDRAM en over een half jaar heb ik er geen zak meer aan, is het toch weggegooid geld?

Ik heb nog een vraagje. Wat is beter: 2 x 256 Mb DIMMetjes of 1 x 256 en 2 x 128 Mb DIMMetjes?

Grtzzz
Voor toekomstige upgrades is 2*256MB beter. En je kunt over een half jaar nog gerust nieuw een moederbord met SDRAM ondersteuning krijgen; SDRAM is voorlopig nog niet dood. Ga maar na hoe lang dat hele DDR proces al duurt vanaf de eerste berichten, en waar het nu staat. Het staat nog in de kinderschoenen getuige de minimale prestatievoordelen. Een goed SDRAM bord is sneller als alle nu verkrijgbare DDR1600 borden, en het verschil met DDR2100 is erg gering. Het valt mij in iedergeval allemaal vies tegen dat DDR. Wellicht dat 't over een dik jaar allemaal lekker werkt en betaalbaar is (koop nu maar eens 512MB DDR2100, en je bent 2 mille armer)

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

1 gb erin douwen alleen omdat et stoer klinkt vin ik een beetje zonde van et geld, al is et nog zo goedkoop

wat je wel kan doen, is gigantische caches en/of virtuele harde schijven aanmaken met zoveel memmen.
maar zolang ik niet weet of dat et systeem echt sneller maakt blijf ik ook bij 256 mb

et 2e probleem is dat ik et systeem altijd voor een familieprijs verkoop(lees: weggeef) aan een familielid, dus wat ik er nu indouw is zowiezo weg over een jaar/half jaar? et systeem wat ik hierna koop heb toch de nieuwere/snellere geheugensoorten

best wel zonde, maar als de prijzen nog lager gaan, koop ik ook gewoon 256 erbij, gewoon omdat 512 ronder klinkt

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:50
ik heb 224 Mb intern en het verschil tussen 128 en 224 is al niet te merken

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

alst goed is, moet je dat juist wel merken. tenzij je win 3.11 draait

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

heb 2 gb aan geheugen nu loopt win 98 aardig :)

Verwijderd

Nee hoor, 1gig is geen overkill (nou ja....wel een beetje), je bent iig voorbereid op de nieuwe geheugenslurpende besturingssystemen van Ome Bill: namelijk windows XP en windows Blackbomb. 1gig is wel wat veel, maar 512 is geen overbodige luxe. Zelf heb ik maar 128 MB, ik moet dus maar wat bijkopen.

Verwijderd

ik draai al een tijdje met 1024 mbtjes geheugen zelfs dan wil windows (wat theoretisch compleet in het geheugen past) nog een swap file.
Windows zal altijd swappen.
Check dit:

If you have lots on memory,
set DisablePagingExecutive, a type REG_DWORD, to 1.

This will allow drivers and the kernel code to be kept in memory. The default is 0 which
pages drivers and kernel code when needed.

Verwijderd

hmzz ff een quote uit een IRC chat die ik hierover voerde
<Scim> Obs is gonna get 1Gb of RAM :)
<Scim> maybe I'll follow his example :)
<Scim> can't lag behind
<Jukaga> you don't need that much :)
<Jukaga> 512 will be enough for a long time ..
<Scim> for my comp
<Scim> not for my ego
<Scim> my ego needs 1Gb
<Jukaga> hehehehe
<Scim> my comp needs 256
En das de enige reden :)

maar aangezien mij ego ruime voorrang heeft, ga ik toch es ff kieken. :)

Verwijderd

Ik heb een KT7-RAID. 3 DIMM-bankjes. Maximaal 3 x 512 = 1.5 Gb RAM.

Ik heb er nu 1 reepje van 256 MB CAS222 Crucial Technologies (Micron) in hangen. Ik draai Win2K Pro en 98SE. Het draait erg lekker. Maar toch overweeg ik om er nog 256 Mb bij te prikken. Meer lijkt me een beetje overkill. Ja, 1 Gb RAM staat stoer, maar dat is een wazig argument.

Maar dan nog .. dat Crucial geheugen is 2 x zo duur .. maar ik denk wel dat ik het er voor over heb. Ik heb er destijds 600 piek voor betaald, geïmporteerd uit Engeland. De prijs is daarna gezakt. En zelfs die 600 piek was nog relatief goedkoop. Maar nu zie ik dat het 400 piek is of zo .. :9~:9~

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27
Hmmm... klinkt interessant!
Kheb hier nu 256 MB PC133 CAS-2 en ik denk toch dat dat voorlopig genoeg is. M'n PC doet het nou al niet goed, dus deze investering laat ik nog FF wachten. Daarbij draait Win98SE op 256 MB als een Trein! ;)

Edit:
"...als een trein"
Voor zover die het doet dus :+

Maybe eerst maar een nieuwe 80 Gig Maxtor erbij kopen >:)

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 14:40

Ruudjah

2022

Gaat een systeem werkelijk veel sneller als je 700 MB als RAMdrive hebt?

TweakBlog

• MaxxMark
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Op maandag 19 februari 2001 17:00 schreef Koffie het volgende:
Wat dan wel interssant word: Ik loop al een tijd met het idee om de truc met Windows op een CD te doen, maar dan anders.

Zal 'ns kijkenwat m'n mobo an kan :P
Hier heb ik ook al vaak genoeg aan gedacht en naar gekeken. Er is ook een RamDrive voor windows 2000 te downloaden. Deze staat gewoon op de MS site en is nog open source ook!!! jaja dat verwacht je niet van ms :)

Maar de fun is (eigenlijk niet) dat RamDrive (2000) nog steeds niet echt is geupgrade! je kan nog steeds maar een schammel bedrag van maximaal 20mb alloceren voor een drive :( ook als je met de inifile gaat spelen...

Misschien dat es iemand tijd gaatinvesteren om em te recompilen met wat verbeterende zooi :)

Heb er zelf al een blik op geworpen, maar imho issut niet echt meer binnen mn bereik van haalbaarheid :(

Maar het leek mij inderdaad wel stoer als je 1gb hebt om w2k volledig in je geheugen te donderen! Ik vraag me alleen af hoe je windows zover krijgt dat ie voor het bootmenu eerst alles naar het geheugen zet...

misschien kan je de ramdrive zo herschrijven dat ie ook meteen de inhoud van een drive helemaal mirrord op de ramdrive :)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

Win2000 zal perfect lopen met 1GB, aangezien hij dan zn hele winnt directory in de filecache zal gooien.
Ramdisk is niet nuttig voor winNT elf, wel voor programma's

FTP server bv met logfile op ramdrive geschreven, en enkele bestanden op de ramdrive aanbieden (1 cd geheel als mp3 bv)

Verder voor win2000 ramdrvies: http://www.jlajoie.com

Voor de rest is een ramdrive wel nuttig,
bv winzip unpack temp dir, normale temp.files, internet temp.files (IE.cache),
etc.

Verder lijkt me een OS in ram draaien ook wel geinig.

Bv Win95:

draai Linux of win2000,
maak ramdisk, maak in vmware een virtuele machine aan, plaats de virtuele harddisk *win95.dsk) op de ramdrive, en werken maar in vmware!

Top speed OS! :P

Verwijderd

heeft niet helemaal met het topic te maken en ik heb het al eerder gevraagd.....

maar ik heb thuis 2x 128mb PC133 in mijn athlon 700 systeem zitten (met Asus K7V mobo) en ik heb ook nog een 128 PC-100 sim liggen.. kan ik die er gewoon bij in drukken of... ???

owja en ff ontopic.. als die 256mb zo goedkoop wordt, dan koop ik er ook 1 ter vervanging dan van die 128mb PC-100, als die past...... ????? :?)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 februari 2001 13:14 schreef Angry het volgende:
heeft niet helemaal met het topic te maken en ik heb het al eerder gevraagd.....

maar ik heb thuis 2x 128mb PC133 in mijn athlon 700 systeem zitten (met Asus K7V mobo) en ik heb ook nog een 128 PC-100 sim liggen.. kan ik die er gewoon bij in drukken of... ???

owja en ff ontopic.. als die 256mb zo goedkoop wordt, dan koop ik er ook 1 ter vervanging dan van die 128mb PC-100, als die past...... ????? :?)
Die kun je er gewoon indrukken, maar dan met je in de BIOS wel FF je geheugensnelheid terugzetten van 133 Mhz naar 100 Mhz. Nadeel hiervan is dat je 256 Mb op 100 Mhz laat draaien, terwijl dit 133 Mhz aankan.

Je kunt nauurlijk ppk dat PC 100 geheugen op 133 Mhz draaien. Je klokt het dan wel over, dus het is op eigen risico (mijn no-name PC100 geheugen deed maximaal 124 Mhz).

Succes

Grtzzz

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 14:40

Ruudjah

2022

misschien kan je de ramdrive zo herschrijven dat ie ook meteen de inhoud van een drive helemaal mirrord op de ramdrive
Dit zou het einde zijn!!! Je hebt: 3 keer IBM deskstar 7200 RPM IDE in RAID (0, 1, 0+1 :?). Bij het opstarten van de computer pleurt hij het hele OS+ office, rest van je proggels die je vaak gebruikt, in het geheugen. Met die schijf gaat dat snel genoeg. Vervolgens hoeft-ie geen enkele file meer naar je hd te schrijven, alleen om de xx minuten een backup, als windows ofsow crasht. Dan weet ik zeker dat je een ranzige performance krijgt! Is dit ook zo?
3 x IBM deskstar 45 GB (2mb cache) = Fl. 1399,=
1 GB SDRAM = Fl. 850,=
RAID controller (serieus) = Fl. 600,=
Totaal = FL. 2850,=
Dit is natuurlijk errug :P:9

TweakBlog

Verwijderd

win me kan tot 2 gig aan........en in win2k merk ik zeker het verschil tussen 256 en 512......

Hier kun je de ms ramdrive downloaden....maar
(Generally, the Windows(r) 2000 cache manager does a much better job of optimizing memory usage than Ramdisk does.)

• zimmy
  • Laatst online: 21-06-2022
Mwa, Windows 2000 heeft genoeg aan 32MB. Ik heb hier een P120 met Windows 2000 advanced server draaien die zowel mail server als internet server is voor 3 Pcs. Draait als een zonnetje
Dan vraag ik me toch af wat jij onder draaien als een zonnetje verstaat :?, want ik vond het al een beetje traag op een p2 met 128Mb. Pas met 256Mb valt er goed me te werken *D.

• We Are Borg
  • Laatst online: 22:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Kan iemand een plek noemen waar je een reepje van 512MB kan kopen:?
BVD

Edit: zo'n kleine zin en toch zoveel typ fouten

Verwijderd

oops, dubbel :P

Verwijderd

En ik heb net afgelopen woensdag 256mb Corsair geheugen (cas222, 7E)bij Narwal Computers besteld.

Iemand ervaring met t annuleren van een bestelling??
Ik heb nog niet betaald :)

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21
Op maandag 19 februari 2001 22:19 schreef Bendertino het volgende:
Nee hoor, 1gig is geen overkill (nou ja....wel een beetje), je bent iig voorbereid op de nieuwe geheugenslurpende besturingssystemen van Ome Bill: namelijk windows XP en windows Blackbomb. 1gig is wel wat veel, maar 512 is geen overbodige luxe. Zelf heb ik maar 128 MB, ik moet dus maar wat bijkopen.
Tjow....voor windows xp is 256 echt genoeg, want daar draait ie nu perfect op......euh, nu heeft ie zelfs maar 109 mb nodig, dus nog veel over. en drai 10 ie's, icq, msn, napster, winamp, office 2000, dap en nog wat troep duss das nie helemala waar. Ja oke balckcomb, wat compleet 3d gui gaat krijgen (waarschijnlijk) zal wel 256 of meer nodig hebben, maar dat duurt nog twee jaar (en langer!!!) dus daarvoor hoef je het nu nog niet te kopen....

ZO :)

• We Are Borg
  • Laatst online: 22:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Leuke site waar je een dimmetje van 512 mb kan kopen:?

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21
tuurlijk zijn die er kijk maar in de pricewatch......Kun je ZELFS een dimmejte van een gig kopen...kost wat, aar dan heb je ook wat.....voor datgeld koop je 15 256 dimmetjes maartoch....

Verwijderd

Heb thuis 1 gig rambus geheugen draaien op m'n widnows 200 advanced server bak. En draait perfect. Heb het ook wel nodig aangezien hij +/- 700 meg gebruikt als ik alleen m'n services heb draaien.

Verwijderd

1 gieg???? ben al blij als ik er 128 Mb van kan maken.... ben een beetje blut :(

Verwijderd

Nou ja ik ga wel voor de 1gig, waarvoor niet ik heb nu geen last van windows ofzo .. met ze rare dingen. Dus ik ram er binnenkort nog ff wat dingen bij en dan huppa :) linux er op en w2k pro .. en raggen maar

Greetings.

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 16:32 schreef Morpheus_at_work het volgende:
ik draai al een tijdje met 1024 mbtjes geheugen helaas had ik maar 3 geheugen sloten dus werd 2x256 en 1x512 (waar toen erg moeilijk aan te komen was)

zelfs dan wil windows (wat theoretisch compleet in het geheugen past) nog een swap file. maar alles draai erg soepel en nooit geheugen te kort ook voor de komende tijd niet :)
Je gaat me toch wel vertellen dat je win2k draait heh? want win9x kan helemaal niet met 128+ mb geheugen omgaan :r
Pagina: 1