Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen met Sharing Vista en XP

Pagina: 1
Acties:

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10 21:17
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Vista X64 Ultimate machine draaien verder heb ik nog een Vmware ESX server met een aantal clients daarop draaien.
Ik krijg het alleen niet voor elkaar dat ik mappen kan sharen op Vista.

Ik kan alle machines pingen vanaf de XP machines. Ook kan ik vanaf de Vista machine alle xp clients pingen. Verder kan ik via de XP machine de shares op de Vista machine benaderen via "My network places". Maar doe ik dit via het netwerkpad dus \\192.168.1.6 of via de pc naam dan krijg ik de foutmelding "You don't have the permission to access the network resource".

Probeer ik vanaf de Vista pc een netwerkshare te benaderen (op naam of op ip) dan krijg ik de volgende foutmelding:

Error code: 0x800704b3

The network path was either typed incorrectly, does not exist, or the network provider is not currently available. Please try retyping the path or contact your network administrator.

Zelfs als ik op mijn Vista pc een eigen share probeer te benaderen lukt het niet.

Ik heb de volgende opties in het "network and sharing center"geconfigureerd:

Network discovery: On
Filesharing: Custom(ik heb het gewoon aan gezet maar hij blijft custom weergeven)
Public folder sharing: Off
Printer Sharing: Off
Password protected sharing: Off
Media Sharing: On

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hier van kan zijn?

Verwijderd

Wat voor rechten heb jij. want in principe als je admin bent moet dit mogelijk zijn.

• appie1981
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-10 21:17
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 10:51:
Wat voor rechten heb jij. want in principe als je admin bent moet dit mogelijk zijn.
De rechten zijn geen issue. de groep everyone heeft full control zowel op de share rechten als op de NTFS rechten. Verder krijg ik de foutmeldingen ook voordat ik de shares überhaupt zie.

Verwijderd

appie1981 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:18:
[...]

De rechten zijn geen issue. de groep everyone heeft full control zowel op de share rechten als op de NTFS rechten. Verder krijg ik de foutmeldingen ook voordat ik de shares überhaupt zie.
Hoi, is het nog opgelost, ik heb hetzelfde probleem :(

Verwijderd

Hoe is de PC geconfigureerd? Maak je gebruik van TCP/IP versie 6 (TCP/IPv6)? Is TCP/IP versie 4 (TCP/IPv4) wel geinstalleerd? Het kan namelijk zo zijn dat de Dynamic Host Configuration Protocol versie 6 (DHCPv6) bepaalde DNS suffixes niet ondersteund. Daarom moeten DNS suffixes geconfigureerd worden met TCP/IPv4. Ik zou dit dus even nakijken en hem dus configureren op TCP/IPv4 om te kijken of het hiermee wel werkt?