Toon posts:

Desktop aansluiten op scherm laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn Desktop PC aansluiten op het scherm van een laptop. (acer extanza 5510). Is dit mogelijk?
Ik wil dus beeld krijgen van mijn desktop op het scherm van de laptop.
Ik weet alleen niet of dit mogelijk is. iemand een idee?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Zolang je geen video-input op je laptop hebt kan je het wel vergeten. Wat wellicht voor jou een oplossing is, is het wel andersom doen. De laptop dus op een apart scherm aansluiten, waaraan ook je desktop zit.Ik geloof niet dat er Acer laptops zijn met een VGA-input, heeft hij misschien wel S-video in? Zoja, dan zou het wel eens kunnen lukken om je desktop via een s-video kabeltje aan te sluiten.

[ Voor 32% gewijzigd door Tomfish op 01-06-2008 21:34 ]

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-01 22:59
Dat betwijfel ik, tenzij je laptop Video IN ingang heeft.

Wat wil je doen ?

Waarom gebruik je niet gewoon remote desktop ( Alleen XP Pro ) / VNC

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil via het scherm van mijn laptop werken op mijn desktop als ik thuis ben. De laptop (met vista wat ik er niet af krijg) is traag en gebruik ik alleen op reis.
als dit dan ook lukt hoef ik voorlopig geen monitor te halen..

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
VNC ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:38:
Ik wil via het scherm van mijn laptop werken op mijn desktop als ik thuis ben. De laptop (met vista wat ik er niet af krijg) is traag en gebruik ik alleen op reis.
Zoals gezegd, dat kan alleen als je een input hebt, iets wat je notebook hoogstwaarschijnlijk niet heeft. Je zult dus toch een losse monitor moeten gaan gebruiken.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-01 20:55
1 Wat wil je kunnen doen op je desktop
2 wat is het OS op je computer Visata Basic of ultimate, XP home/PRO???

Ja kan RDP gebruiken als een zakelijke windows versie hebt. Of je gebruikt VNC, DAMEWARE.

Met deze software pakketen kan je de desktop overnemen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-01 20:55
Terw_Dan schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:39:
[...]

Zoals gezegd, dat kan alleen als je een input hebt, iets wat je notebook hoogstwaarschijnlijk niet heeft. Je zult dus toch een losse monitor moeten gaan gebruiken.
Remote Desktop Daarmee wilt hij werken ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:38:
code:
1
format C:\

En dan lekker XP erop gooien, geen gezeur meer :+

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:44:
[...]

code:
1
format C:\

En dan lekker XP erop gooien, geen gezeur meer :+
Was het maar waar. Dat lukt dus niet op de laptop. Krijg het vooralsnog niet voor elkaar.

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-01 16:24
Gewoon Logmein installeren...VNC, maar dan erg simpel (helaas heeft de gratis versie wel een aantal beperkingen)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:46:
[...]

Was het maar waar. Dat lukt dus niet op de laptop. Krijg het vooralsnog niet voor elkaar.
Tuurlijk lukt dat wel. Enige probleem dat je kunt hebben is dat niet alle drivers beschikbaar zijn, maar dat wil niet zeggen dat je je hdd niet zou kunnen formatteren.

Verwijderd

Haal een 2e gig geheugen en installeer SP1 voor Vista. Na deze dingen voelt Vista zelfs een heel stuk sneller dan XP (prefetching)

Remote desktop voelt wel wat trager dan gewoon achter de PC zitten, dus daarmee los je je probleem niet op (Gigabit netwerk hier liggen)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 21:55 ]

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-01 22:59
Zie deze link voor het formateren.

Geeft die trouwens bij een installcd van XP geen mogelijkheid om te booten van CD, dan in de partitiemanager tijdens de installatie de actieve partitie verwijderen of eerst formateren.

Welke Vista versie staat er op de laptop, en welke versie XP staat er op de desktop.
Vooralsnog is de snelste oplossing dus Remote Desktop oftewel RDP.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-01 07:04
Er is ook een programma die dat kan: http://www.maxivista.com/. Het werkt over het netwerk.

De laatste keer dat ik dat programma heb geprobeerd, vond ik de performance niet denderend, vergelijkbaar met RealVNC. Maar je kunt hem gratis uitproberen, dus misschien is het wat voor jou.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Probeer anders teamviewer. Werkt perfect.
www.teamviewer.com is een soort VNC maar die maakt eerst de benodigde tunnel's etc. allemaal zelf aan.
Pagina: 1