Ik ben bezig met een simpele rss reader. Ik heb een application met sub main. Hierin worden er een aantal objecten aangemaakt, waaronder een timer. Verder wordt application.run aangeroepen.
In de timerevent maak ik een webrequest om de rss gegevens te laden. Maar als ik er dan een messagebox inzet, verschijnt die nooit.
Het vreemde is dat als er een exception komt, en ik laat messagebox zien in de exception handler, dan komt die wel te voorschijn.
Hier is de code:
Als ik een break plaats, dan komt hij wel bij de messagebox aan, maar hij laat hem gewoon niet zien.
Weet iemand hier de rede van?
In de timerevent maak ik een webrequest om de rss gegevens te laden. Maar als ik er dan een messagebox inzet, verschijnt die nooit.
Het vreemde is dat als er een exception komt, en ik laat messagebox zien in de exception handler, dan komt die wel te voorschijn.
Hier is de code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| Sub tmr_tick(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs) Handles tmr.Tick Dim url As String = "url" Dim wReq As System.Net.WebRequest = Nothing Dim wRes As System.Net.WebResponse = Nothing wReq = System.Net.WebRequest.Create(url) wReq.Credentials = New Net.NetworkCredential("user", "passw") wReq.PreAuthenticate = True Try wRes = wReq.GetResponse Catch ex As Net.WebException MessageBox.Show(ex.Message) Return End Try Dim strReader As New System.IO.StreamReader(wRes.GetResponseStream) Dim xdoc As New XmlDocument xdoc.LoadXml(strReader.ReadToEnd) Dim xnodes As XmlNodeList = xdoc.SelectNodes("/rss/channel/item") For Each XNode As XmlNode In xnodes MessageBox.Show(XNode.InnerText) Next tmr.Enabled = False End Sub |
Als ik een break plaats, dan komt hij wel bij de messagebox aan, maar hij laat hem gewoon niet zien.
Weet iemand hier de rede van?