Voor m'n werk heb ik op het moment (bijna) alles van sony hier liggen, uiteraard speel je er dan even mee
De alpha 200, 350 en 2 stuks 700 op een rijtje. Zo enorm veel groter is de 700 niet dus. Plus natuurlijk een flinke collectie glas
Persoonlijk vind ik de 700 prettiger werken omdat je meer met aparte knoppen kunt regelen in plaats van steeds een menu in te moeten. 2 wieltjes werkt ook prettiger, zowel door menu's bladeren, sluiter en diafragma tegelijk kunnen isntellen maar ook bij het bekijken van je foto's werkt het prettiger (inzoomen met de een, naar de volgende foto met de ander). Naast de bediening is hij ook gewoon beter met low-light, bij dezelfde iso heeft de 700 minder ruis dan de 350/300.
Ook de basis-gevoeligheid van de 700 (cmos chip) is iso100 terwijl de 200/300/350 (ccd-chip) een basis-iso van 200 hebben (je kan wel 100 kiezen maar de chip heeft als basis 200). Plus, de 700 heeft veel meer tussenstappen in de instelbare iso range. Die springt niet meteen van 100-200-400-800 maar kan ook er tussenin selecteren. En de DRO (schaduwpartijen oplichten) op de 700 heeft meer instellingen en werkt beter. De grotere zoeker werkt overigens ook erg lekker, zelfde de alpha200 heeft een grotere zoeker dan de 300/350 hoe krom dat ook lijkt.
Niet dat de 300/350 slecht zijn overigens! Zijn ook zeer prettige camera's alleen de 700 vind ik net wat prettiger

Ik ben geen fan van liveview hoewel ik de voordelen ervan wel begrijp, lage/hoge standpunten werkt zo wel beter. En het werkt gewoon wel goed dus dat kan je een groot pluspunt vinden (als je nu vanaf een compact komt waarschijnlijk wel).
Als je trouwens toch een 350 kiest (wel stuk goedkoper), neem dan gewoon de 300

Zijn verder identiek behalve het aantal megapixels en het scheelt weer 100 euro. Die paar extra van de 350 heb je echt niet nodig tenzij de buurman er 12 heeft en jij liever meer natuurlijk.