Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nu in het bezit van een Konika Minolta D5D en wil switchen.

Nu heb ik de keuze tussen een Sony Alpha 350 en de Sony Alpha 700.

Ik ben benieuwd wie van jullie ook voor deze keuze heeft gestaan en de keuze die je gemaakt hebt en de reden uiteraard.

Alvast bedankt,

Romano

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 11:22
Op deze website: http://www.photoclubalpha.com/2008/05/26/which-sony-alpha/ staat een beschouwing welke Alpha de 'beste' keuze zou zijn. En de conclusie is dat ze allemaal zo hun voor en nadelen hebben (wat ook logisch is). Maar de a350 is geen slechte camera, en ondanks de hoeveelheid pixels op een CCD sensor ook beeldtechnisch niet verkeerd.

Kijk naar je budget, kijk wat je er zelf voor over hebt, en ga ze ook in de winkel even vasthouden. Hoe een camera aanvoelt is eigenlijk altijd belangrijker dan de precieze prestaties, aangezien er eigenlijk geen slechte camera's meer bestaan.

Persoonlijk (budget buiten beschouwing gelaten) zou ik voor een a700 gaan, maar dat is vooral omdat ik op dit moment al een Dynax 7D bezit, en ik semi pro bezig ben.

Verwijderd

http://www.dcresource.com/reviews/sony/dslr_a350-review/index.shtml
dcresource is niet echt wild van de A350.
Since the typical shooter doesn't need 14 Megapixels, I think most folks will be better served by the less expensive DSLR-A300, though.

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-12-2025

pcprutser

No message

Ik heb zelf de A350, wat ik zelf nogal prettig aan de 350 vind is het scherm dat kan klappen, en de live-vieuw, met die combinatie kun je makkelijk foto's maken zonder door het occualair te kijken :D

Wat ik zo ie zo fijn vind bij de A serie van sony, is dat ze een goede grip hebben! ik heb redelijk grote handen en vind het wel fijn. Als je een body hebt die niet lekker in je hand ligt dan maak je ook niet lekker foto's...

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 11:22
Mag ik even opmerken dat die review de a350 (op ruis gebied tenminste) vergelijkt met 2 camera's die een segment hoger zitten. Namelijk de Canon 40D en de Nikon D300. Hij had eigenlijk moeten vergelijken met een Canon 450D.

Verwijderd

En als je dan helemaal goed gelezen had, zag je dat de resultaten van de ruistest aan iedere camera vergeleken kan worden die bij dcresource getest is. :)

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-01 12:49
Tja, ik heb ook al een review gelezen (nee, weet niet meer welke) waar ze de beeldkwaliteit van de a350 beter vonden dan die van de a300, dus dat zal wel weer verschillen per persoon of test.

Tussen deze twee zou ik zelf voor de a700 gaan, maar dat is omdat ik de live view niet nodig heb en de magnesium body van de a700 liever zou hebben.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:15
Voor mij zou het ook simpel zijn: framerate, bufferdiepte, robuustheid, bediening, ruis ---> A700.

Compactheid, liveview, en klapscherm zijn echter weer prettige eigenschappen van de A350.

Het is dus maar net waar je prioriteiten liggen.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01 14:49

Sick Nick

Drop the top!

Voor m'n werk heb ik op het moment (bijna) alles van sony hier liggen, uiteraard speel je er dan even mee ;)

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/6i8ax3.jpg

De alpha 200, 350 en 2 stuks 700 op een rijtje. Zo enorm veel groter is de 700 niet dus. Plus natuurlijk een flinke collectie glas :p

Persoonlijk vind ik de 700 prettiger werken omdat je meer met aparte knoppen kunt regelen in plaats van steeds een menu in te moeten. 2 wieltjes werkt ook prettiger, zowel door menu's bladeren, sluiter en diafragma tegelijk kunnen isntellen maar ook bij het bekijken van je foto's werkt het prettiger (inzoomen met de een, naar de volgende foto met de ander). Naast de bediening is hij ook gewoon beter met low-light, bij dezelfde iso heeft de 700 minder ruis dan de 350/300.
Ook de basis-gevoeligheid van de 700 (cmos chip) is iso100 terwijl de 200/300/350 (ccd-chip) een basis-iso van 200 hebben (je kan wel 100 kiezen maar de chip heeft als basis 200). Plus, de 700 heeft veel meer tussenstappen in de instelbare iso range. Die springt niet meteen van 100-200-400-800 maar kan ook er tussenin selecteren. En de DRO (schaduwpartijen oplichten) op de 700 heeft meer instellingen en werkt beter. De grotere zoeker werkt overigens ook erg lekker, zelfde de alpha200 heeft een grotere zoeker dan de 300/350 hoe krom dat ook lijkt.

Niet dat de 300/350 slecht zijn overigens! Zijn ook zeer prettige camera's alleen de 700 vind ik net wat prettiger :) Ik ben geen fan van liveview hoewel ik de voordelen ervan wel begrijp, lage/hoge standpunten werkt zo wel beter. En het werkt gewoon wel goed dus dat kan je een groot pluspunt vinden (als je nu vanaf een compact komt waarschijnlijk wel).

Als je trouwens toch een 350 kiest (wel stuk goedkoper), neem dan gewoon de 300 ;) Zijn verder identiek behalve het aantal megapixels en het scheelt weer 100 euro. Die paar extra van de 350 heb je echt niet nodig tenzij de buurman er 12 heeft en jij liever meer natuurlijk.

• martijn_tje
De base iso van de A700 is ook 200. Kijk maar eens naar de auto iso of op bijvoorbeeld DPreview naar de DR grafieken.

De tussenstappen push't of pullt ie gewoon dus dat zou je zelf ook nog wel in de nabewerking kunnen. Alleen iso 1250 is nuttig omdat op 1600 de onchip NR er een tandje bij zet en op 1250 wat in feite een overbelichtte 1600 is doet ie dat nog niet ;)

[ Voor 52% gewijzigd door martijn_tje op 02-06-2008 09:31 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Thanx voor de input.

Reviews zijn er inderdaad genoeg te vinden.

Ik heb ze beiden wel eens in mijn handen gehad. Naar mijn mening is de 350 net ff wat te klein en de 700 net ff wat te groot. 8)7

Zelf heb ik de gedachte dat de 350 toch net een soort instapmodel blijft en de 700 wel weer een stap voorruit is.
Als dit zo is dan ga ik voor de 700.

• martijn_tje
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 16:09:
Zelf heb ik de gedachte dat de 350 toch net een soort instapmodel blijft en de 700 wel weer een stap voorruit is.
Als dit zo is dan ga ik voor de 700.
De A350 is de zelfde body als de A300 (alleen een andere sensor) en voor ongeveer drie kwart gelijk aan de A200. Dus de A350 onder de instappers rekenen is zeker gen gekke gedachte, ik denk ook zeker dat de body zo bedoelt is.

De A700 is ook zeker gericht op een wat hoger segment. Maar het is infeite afhankelijk van je behoeften wat er prettiger in gebruik is. En zolang je niet aan geeft waar naar je op zoek ben bij je nieuwe body/wat je mist bij je KM 5D/wat je er mee wil gaan doen dan valt er ook geen advies te geven wat er verstandig is. Maar voldoet je KM5D dan niet meer?

Dus nu is de hele vraag waarom een andere body? En wat wil je er mee gaan doen?

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 02-06-2008 16:48 ]

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:59

YellowCube

Wait...what?

wellicht kun je deze topics even gaan lezen:
Het Grote Sony DSLR-A700 Topic
Het Grote Sony DSLR-A700 Topic

daar moet je toch wel wat info kunnen vinden of je vragen kwijt kunnen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.