Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Vrijdag jongstleden heb ik een nieuwe videokaart gekocht, de MSI NX8800GT-512-OC wel te verstaan. Ik zag dat hierbij een dvi>hdmi adapter zat, en hierdoor kwam ik op het idee mijn computer te koppelen met mijn TV om zo HD content te bekijken zonder bluray speler. Ik wil echter ook de audio via de HDMI kabel laten lopen, en als ik het mij goed herinner moet ik hiervoor een kabeltje van de eventuele onboard spdif naar mijn videokaart trekken. Dit kabeltje is bij de videokaart meegeleverd, maar ik kom er niet helemaal uit of ik dit wil op mijn moederbord heb zitten. Ik heb de specificiaties van mijn moederbord opgezocht en er wordt wel over geschreven maar ik weet niet zeker of dit precies is wat ik moet hebben, zou iemand dit nader kunnen toelichten? Dit is de pagina met specificaties van mijn moederbord:

http://asus.com/products....4=0&model=161&modelmenu=2

Alvast bedankt,

Nils

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

S/PDIF out on back I/O port

Je hebt dus SP/DIF Out ja.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dat is dus achter op de back plate, waar ook de USB poorten etc zitten. Ik het het over op het bord zelf, gewoon een paar pinnetjes zeg maar waar je een kabeltje op prikt die vervolgens naar je videokaart loopt. Dus in de kast zelf.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Je kan ook zelf een COAX kabel omvormen naar gewoon losse kabeltjes die het signaal dragen. Die kabeltjes kun je in een plastig connectortje stoppen wat je ergens overhebt.

Hier een howto van losse kabels naar coax, natuurlijk wil jij het omgekeerde, maar in princiepe maakt dit niets uit, behalve dat je een male of female coax coonnector om moet draaien.
How-to: Do-it-Yourself S/PDIF Coax Connector

Verwijderd

Topicstarter
Lichtelijk out of context maar bedankt voor de tip.

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:24:
Lichtelijk out of context maar bedankt voor de tip.
hoezo out of context?

je mobo heeft geen spdif onboard, maar via backplate.

wat je dus doet is die uitgang omvormen naar een interne spdif en die op je vidkaart zetten,

plain simple nietwaar?

lijkt me niet echt out of context...

Verwijderd

Nee, hij vraagt of het nu onboard zit of niet.
Hij vraagt niet om een handleiding hoe je vanuit de achter uitgang van SPDIF een kabel naar het interne gedeelte van de videokaart kan maken.

Dus het is wel degelijk "out of context".

Het zou wel een manier kunnen zijn, maar dat vraagt de poster niet.

Nils, ik ga zodra ik thuis ben de handleiding van je moederbord eens bekijken en eens zien of ik je van enige hulp kan zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 12:09 ]

• Bitage
Het feit dat ik een andere oplossing biedt voor hetzelfde probleem, dan daadwerkelijk het probleem aan te kaarten, zit hem in het feit dat ik al op Asus gekeken had of er een S/PDIF pin-out op het bord zat. Daar ik dit niet gezien had, ofwel, het is er niet, ofwel ik heb het overkeken, gaf ik een andere oplossing welke, als je kijkt naar de hardware knutselaars die hier rondlopen, prima te doen is: mocht het blijken dat het bord inderdaad geen S/PDIF pin-out heeft, kan de TS prima even een tulp stekkertje omtoveren tot volwaardige pin-out aansluiting.

Maargoed, ik ga me er verder maar niet druk om maken, ga maar de hippie spelen met out of context :z

Verwijderd

Bitage schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:09:
Het feit dat ik een andere oplossing biedt voor hetzelfde probleem, dan daadwerkelijk het probleem aan te kaarten, zit hem in het feit dat ik al op Asus gekeken had of er een S/PDIF pin-out op het bord zat. Daar ik dit niet gezien had, ofwel, het is er niet, ofwel ik heb het overkeken, gaf ik een andere oplossing welke, als je kijkt naar de hardware knutselaars die hier rondlopen, prima te doen is: mocht het blijken dat het bord inderdaad geen S/PDIF pin-out heeft, kan de TS prima even een tulp stekkertje omtoveren tot volwaardige pin-out aansluiting.

Maargoed, ik ga me er verder maar niet druk om maken, ga maar de hippie spelen met out of context :z
Als ik je vorige post bekijk, en ik denk dat de TS dat ook deed (je eerste reactie, zodat je dat even weet).
Dan zeg je nergens dat het niet kan, dit terwijl dit de vraag was van de TS.

Je hebt nergens ook maar met een woord gezegd "het kan niet...dus: oplossing hier"
Je barst meteen los over een methode om het wel te doen, dit terwijl dit nogmaals niet de vraag was van de TS.

Als je nu had gezegd "het kan niet...dus doe dit en dit" dan zat ik dit nu niet te typen.
Het feit dat je zo "wijsneuzerig" bezig bent en bij wijze van mij en of de TS ligt te bashen door het volgende te zeggen:
Maargoed, ik ga me er verder maar niet druk om maken, ga maar de hippie spelen met out of context
Getuigd van zeer veel arrogantie, en hier ben ik niet van gedient. En ik denk de TS ook niet.

Out of context is misschien een verkeerde woordkeuze van mij en de TS maar je barst meteen los over een oplossing, welke waarschijnlijk wel de oplossing is MAAR dit is de vraag niet van de TS en je zegt nergens "het kan niet, dus hierbij een oplossing".

Dus ga jij nu maar hippie spelen met wijsneuzerig zijn, want ik ben niet gedient van beledigingen :+

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2008 21:33 . Reden: Typo's. ]

• Bitage
Als ik je vorige post bekijk, en ik denk dat de TS dat ook deed (je eerste reactie, zodat je dat even weet).
Dan zeg je nergens dat het niet kan, dit terwijl dit de vraag was van de TS.

Je hebt nergens ook maar met een woord gezegd "het kan niet...dus: oplossing hier"
Je barst meteen los over een methode om het wel te doen, dit terwijl dit nogmaals niet de vraag was van de TS.

Als je nu had gezegd "het kan niet...dus doe dit en dit" dan zat ik dit nu niet te typen.
Het feit dat je zo "wijsneuzerig" bezig bent en bij wijze van mij en of de TS ligt te bashen door het volgende te zeggen:
De TS bedankt me ook en ik snap dat het misschien wat ooc is, maar ik vind het nutteloos om hier 2 posts verder nog over door te zagen. Was het ooc? Nou, goed, kan ik mee leven, maar ga hier dan niet op door.
[...]
Getuigd van zeer veel arrogantie, en hier ben ik niet van gedient. En ik denk de TS ook niet.
Je hebt gelijk, ik had het er even bij moeten zetten.

Ook dit was weer niet tegen de TS bedoeld, maar om het feit dat hier gewoon over wordt doorgezaagd. Ik houd er niet zo van en zie het ook een beetje als 'bashen'. Noem me lichtgeraakt, maar zo zie ik het.

Excuses voor het hippie gedeelte, maarja, het is ook zo warm. O-) Dit was verder meer bedoeld bij wijze van 'grap', dus je hoeft er niet echt iets achter te zoeken ;)

Back ontopic: heb je zelf nog iets gevonden op je eigen mobo of niet? (voordat je het straks vergeet :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Bitage op 03-06-2008 16:48 ]

Verwijderd

Aangezien Nils een klasgenoot/vriend van me is (dit is mede daardoor de rede dat ik zo "in de verdediging schoot").

Kan ik je melden dat er helaas geen oplossing "zit" op zijn eigen moederbord, dus nu zijn er twee mogelijkheden.
Of hij volgt jouw advies op.
Of hij koopt een nieuwe geluidskaart.

Ik zal hem nog vragen hierop terug te komen door te reageren :)

Verwijderd

Topicstarter
1 ontiegelijke bitchfight verder weet ik hoe de zaken er voor staan, zal wel een geluidskaart worden aangezien ik niet zo van de duckytape ben. Bedankt voor de moeite.
Pagina: 1