Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

"Rijklaarprijs" en verzekeringsvraagje

Pagina: 1
Acties:

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik heb een leuke auto op het oog, en die kan rijklaar afgeleverd worden voor €7400, en de meeneemprijs is €6500.

Nu geven zij aan dat dit onder de rijklaar prijs valt:
- APK
- Afleveringsbeurt
- 6 maanden BOVAG garantie
- Volle tank

Nu ga ik er dus vanuit dat dit allemaal ontbreekt bij de €6500 prijs, uiteraard met wel een beetje benzine om wel weg te komen :P. Maar hoe zit het met garantie als ik niet die 6 maanden BOVAG er bij heb? Is het dan gewoon meenemen, en als je problemen hebt ben je de lul? Wat adviseren jullie me? Is die bijna €1000 extra het waard voor de geleverde diensten? APK kost normaal iets van €100, een afleveringsbeurt zal ook wel wat kosten, en een volle tank ook wel, maar €900?

Daarnaast had ik een vraag over het verzekeren. Het is een auto uit 2003 (bijna 100.000 KM's), en ik wou hem graag All-Risk verzekeren. Dit zou me rond de €70 per maand gaan kosten. WA+ is €45 en WA is €38. Is het de moeite waard de auto AR te verzekeren? De auto is nog redelijk jong, en ik begrijp dat je met een AR verzekering de dagwaarde in ieder geval nog terugkrijgt?

Daarnaast kan ik ook nog kiezen voor de volgende extra verzekeringen:

- Rechtsbijstand auto
- Inzittenden verzekering
- No claim

No claim betaal je €7 per maand voor om 1 schade per jaar te mogen verhalen, dus per jaar betaal je €84 hiervoor, en kan je dus een schade van.. ik noem maar, €500 verhalen zonder je no-claim aan te tasten. Is dit slim om te doen, zeker als beginnende bestuurder? Die €84 per jaar is het in mijn ogen wel waard.

Maar hoe zit het met die andere verzekeringen? Heb je die nodig of is het alleen maar spekken van de kas van de verzekeraar?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
Afleveringsbeurt wil niks zeggen. Zo klinkt het net alsof ze er een paar bougies indraaien en een nieuw lichtfiltertje plaatsen, zijn ze klaar voor 3 tientjes.
Ik hoop toch dat ze voor die € 900 toch wel wat meer "werk" zullen leveren dan dit...
APK kost maar iets van € 45, misschien moet er nog voor € 900 euro gerepareerd worden, maar dit is natuurlijk hardstikke onduidelijk.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:04
Kun jij voor grofweg 750 euro je auto repareren als er zonder garantie iets aan blijkt te mankeren? Dan moet je technisch goed kijk op de auto hebben.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27
Angeloonie schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:21:
Daarnaast had ik een vraag over het verzekeren. Het is een auto uit 2003 (bijna 100.000 KM's), en ik wou hem graag All-Risk verzekeren. Dit zou me rond de €70 per maand gaan kosten. WA+ is €45 en WA is €38. Is het de moeite waard de auto AR te verzekeren? De auto is nog redelijk jong, en ik begrijp dat je met een AR verzekering de dagwaarde in ieder geval nog terugkrijgt?
Ik neem aan dat je weet wat de verschillende verzekeringen inhouden...
WA: Schades die jij veroorzaakt aan anderen zijn gedekt.
WA+: Zie boven + schades aan jouw eigen auto waar jij niets aan kunt doen (grofweg, denk aan overstekend wild, diefstal, hagelschade, brand).
AR: Zie boven + schades aan jouw eigen auto die je zelf veroorzaakt.

Welke je moet nemen, is echt aan jou. Als je AR te duur vindt, dan neem je geen AR? Besef dan alleen wel dat als je je auto tegen een boom parkeert je €6500 kwijt bent. ;) Heb je zoveel geld achter de hand en vertrouwen in je rijstijl? Tja, dan neem je geen AR? :P Ik persoonlijk zou het wel doen.
Daarnaast kan ik ook nog kiezen voor de volgende extra verzekeringen:

- Rechtsbijstand auto
Kost een paar euro en kan altijd handig zijn. Zéker als je geen AR neemt zou ik deze erbij nemen, anders mag je helemaal op eigen houtje je schade bij de tegenpartij gaan claimen.
- Inzittenden verzekering
Ook altijd handig als een van je passagiers arbeidsongeschikt raakt door jouw toedoen?
- No claim
No claim betaal je €7 per maand voor om 1 schade per jaar te mogen verhalen, dus per jaar betaal je €84 hiervoor, en kan je dus een schade van.. ik noem maar, €500 verhalen zonder je no-claim aan te tasten. Is dit slim om te doen, zeker als beginnende bestuurder? Die €84 per jaar is het in mijn ogen wel waard.
Nemen dan? ;)

Het is echt een persoonlijke keuze. Ik heb zelf WA+, rechtsbijstandsverzekering en een inzittendenschadeverzekering. Maar jouw auto is een stukje duurder. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Die afleverbeurt ligt denk aan de huidige staat van je auto? Ik moest volgens mij 500 euro "rijklaar kosten" betalen, maar de Afleverbeurt zelft heeft de Garage 1700 euro ex BTW gekost.

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:38
bijna 100.000 KM's

heeft hij al een distributieriem wissel gehad en valt dit onder de afleverbeurt?

je hebt nog geen noclaim opgebouwd en je wil je verzekeren tegen terugval in noclaim? zal de verzekeringsmaatschappij leuk vinden :P

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

zoals de Bovag zegt (zie mijn topic over de bovaggarage)
"de auto moet voldoen aan de naastliggende interval"

wat er verder onder die garantie valt staat beschreven op de bovag site

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Xander
pacificocean schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:37:
je hebt nog geen noclaim opgebouwd en je wil je verzekeren tegen terugval in noclaim? zal de verzekeringsmaatschappij leuk vinden :P
Ik kreeg direct bij het afsluiten van mijn verzekering (met 0 schadevrije jaren) al 45% no-claim korting. En die kun je beschermen ja. :P

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

pacificocean schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:37:
bijna 100.000 KM's

heeft hij al een distributieriem wissel gehad en valt dit onder de afleverbeurt?

je kunt ook nog negatief geloof ik.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:46
Ik heb zelf een auto van 7300 euro gekocht waarbij ik voor 995 euro extra 6 maand, APK en afleveringsbeurt kon krijgen. Dit uiteindelijk niet gedaan en heeft me tot nu toe 645 euro bespaard:
- 50 euro volle tank tov wat er nog in zat
- 300 euro APK + reparatie bij te dure garage

Bij aflevering kon ik nog 100km rijden met de inhoud van de tank. Meteen bij de eerstvolgende pomp voor 50 euro aan diesel bijgegoten, waarna het ding vol zat.
Al snel kwam ik erachter dat de APK vervaldatum niet 1 juni was, maar 6 januari. Aangezien ik het nogal een raar idee vond om zonder APK te blijven rijden heb ik dat ding meteen vlakbij mijn werk laten keuren. Hierbij werd de auto afgekeurd: 2 lampjes en een fuseekogel, wat bij deze auto een complete draagarm betekent.

Wat me nog staat te wachten binnenkort bij de volgende beurt:
- kleine beurt (50-60 euro)
- multiribriem, huidige riem zit vol met kleine haarscheurtjes en heb geen zin om deze te laten zitten tot volgend jaar (kosten onbekend)
- 2 nieuwe voorbanden, huidige banden zijn APK aandachtspunt en maken een raar afrolgeluid vanwege zeer weinig profiel (120 euro)

De reden waarom ik niet voor garantie + afleveringsbeurt ben gegaan is vanwege drie uitgangspunten:
- ik heb bij een garage gewerkt waar ik nog altijd veel korting krijg op zowel arbeid als onderdelen
- 6 maand is zomaar om, als je na 7 maand met een probleem aankomt kost het je alsnog het volle pond, plus die 995 euro van je afleveringsbeurt.
- de auto is van 2004, zo'n jonge auto met zo weinig (116K) kilometers hoort weinig tot geen problemen te geven in de eerste 6 maanden.

• paQ
  • Nu online

paQ

je stelt het nu toch wat te makkelijk

die 300 euro
+
60 euro voor een beurt
110 euro voor de riem en spanrol (bijv)
2 nieuwe voorbanden (120)
en als je pech hebt een boete met terugwerkendekracht voor geen APK van 75 euro.

maakt de besparing ineens een heel stuk kleiner.
en dan moet je maar hopen dat je er idd niks aan krijgt.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
paQ schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:23:

die 300 euro
+
60 euro voor een beurt
en als je pech hebt een boete met terugwerkendekracht voor geen APK van 75 euro.

Die riem en spanrol vervangt een garage alleen als het echt een probleem is, maar bij een afleveringsbeurt zou ik daar niet te snel op rekenen. Hetzelfde geldt voor de banden, als die door de APK komen zullen ze er echt geen nieuwe op zetten. Verder kun je de kosten van een evt. APK boete weer verhalen bij de garage aangezien die je dit fout heeft doorgegeven (probleem kan dan wel zijn om dit te bewijzen zijn)

[removed]

• _JGC_
paQ schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:23:

die 300 euro
+
60 euro voor een beurt

Bij de afleveringsbeurt zouden de banden gewoon vervangen zijn. De huidige banden zijn gewoon door de keuring gekomen, maar hebben voor 1 kant een aandachtspunt gekregen (profiel is hier en daar gelijk met de slijtage-indicator blokjes op dit moment). De multiriem zit ik over te denken om te vervangen, maar als de garage die de beurt gaat doen aangeeft dat dit niet nodig is blijft ie gewoon zitten.
Wat betreft die APK boete: zouden ze daar moeilijk over doen voor een paar dagen? Ik heb dat ding op een vrijdag gekocht, is mij helemaal niks verteld over evt APK. Ik had zelf op internet bij de RDW de datum opgevraagd en verkeerd omgelezen :X. Toen ik de maandag (pinkstermaandag) nogmaals keek om te kijken of het ding al op mijn naam stond viel mij op dat het 6 januari was ipv 1 juni. Mocht ik alsnog een boete binnenkrijgen, dan is ie voor de garage: die had die auto nooit aan mij mogen meegeven zonder autoambulance. Over een verlopen APK is ook nooit gesproken door de garage.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een Leon heeft veel onderhoud nodig ....

• RobertJ
  • Laatst online: 13:04
Blasterxp schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:11:
In zo'n post ontbreekt een heleboel argumentatie.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Geachte heer Dinkela,

Bij de afleveringsbeurt word het volgende gedaan.

Apk keuring
Alle filters worden gecontoleerd zo nodig vervangen
Remmen worden nagekeken en schoongemaakt
Alle vloeistoffen worden afgevuld
Olie + oliefilter word vervangen
De auto word geheel gereingd van binnen en van buiten.

De distr.- riem van deze Seat is vervangen bij 89000km

Mocht u naar het lezen nog vragen/opmerkingen hebben dan zijn wij graag bereid deze nader toe te lichten.

Met vriendelijke groet,

XXXX XXXX
M.a.w. zit er nu een "nieuwe" distributieriem in, waar nu iets van 16000 KM mee is gereden. Dat scheelt voorlopig al enorm in de kosten.

De onderhoudsbeurt is dus zoals boven beschreven. APK, 6 maanden BOVAG, Checken filters/remmen/olie, volledige schoonmaak.
Niet superveel voor bijna €900 meer. Maargoed, die vraagprijs is dan ook een vraagprijs. Daar valt vast nog wel het een en ander af te halen (ik gok op een uiteindelijke verkooprijs van iets van €7000 ofzo).

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Blasterxp schreef op maandag 02 juni 2008 @ 17:11:
Een Leon heb je niet voor 6500 euro uit 2003, zal wel een Ibiza zijn

Wat voor auto is het eigenlijk?

[ Voor 80% gewijzigd door Slasher op 02-06-2008 20:07 ]

Elect a clown, expect a circus.

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Slasher schreef op maandag 02 juni 2008 @ 20:06:
[...]

Een Leon heb je niet voor 6500 euro uit 2003, zal wel een Ibiza zijn

Wat voor auto is het eigenlijk?
Ibiza :)

Ik heb met de verkoper onderhandeld, en de rijklaarprijs gaat me niet €900 kosten maar €550. Dit is dus inclusief APK, volle tank, afleveringsbeurt en 6 maanden BOVAG garantie. Ik ga zaterdagochtend langs bij de dealer om te rijden en als het goed is de auto te kopen.

Nu had ik nog een vraagje over de betaling, hoe doe je dit normaal? Pinnen kan maar tot €2500, en om nou met een pak geld cash rond te lopen is ook niet een goed plan? Vooruit betaling zou mogelijk zijn, maar daar kleven natuurlijk wel wat risico's aan...

• Rev!
  • Niet online
Je kan eenmalig je pinlimiet verhogen. Ook kan je het overmaken.

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Rev! schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:10:
Je kan eenmalig je pinlimiet verhogen. Ook kan je het overmaken.
Ik heb gebeld met de Postbank, en die vertelden me dat ik de pinlimiet niet kon verhogen.

Overmaken spreekt voor zich, maar dan betaal je dus vooraf zonder testrit al, terwijl je nog niet 100% zeker bent van de koop.

• Sick Nick
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Internetbankieren en ter plekke overboeken waar ze bij zijn na de proefrit?

• Rev!
  • Niet online
Angeloonie schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:11:
[...]

Ik heb gebeld met de Postbank, en die vertelden me dat ik de pinlimiet niet kon verhogen.

Overmaken spreekt voor zich, maar dan betaal je dus vooraf zonder testrit al, terwijl je nog niet 100% zeker bent van de koop.
Tijd voor een andere bank dus. Wat is het probleem trouwens om met zoveel geld te lopen? Word je dagelijks overvallen ofzo? :P

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
[...]

Bij de grotere postkantoren kun je zo max. 12k ophalen itt de Rabobank..

De Rabobank kan wel je pinlimiet tijdelijk verhogen itt de Postbank..

• paQ
  • Nu online

paQ

precies.
bij Postbank hoef je voor dergelijke bedragen niet te bestellen.

Bij ABN of anderen moet je wel veel mazzel hebben wil je zo'n bedrag meekrijgen.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:06
Ik heb mijn auto betaald door het verkoop bedrag - 1000 Euro twee dagen van te voren over te maken en het restant heb ik bij het ophalen per pin betaald. Dit iom de verkoper, een merkdealer.

MBT garantie... ik heb het merk-garantie pakket moeten nemen en ik ben achteraf blij dat ik het gedaan heb, ik heb een aantal punten gevonden waar ik achteraf achter kwam, mij een hoop geld zou gaan kosten en dit is nu in behandeling bij de dealer. Gaat deze het niet oplossen dan gaan we het via de importeur proberen.

Succes met je aankoop ;)

Whoop!

• Xander
[...]

Eeeeeehm... je gaat zaterdag een proefrit maken en besluiten of je hem wilt kopen. Als je hem koopt kun je hem toch niet meteen meenemen? :? Die afleveringsbeurt moet o.a. nog gebeuren, en volgens mij werkt het rdw op zaterdag ook niet?

Je kunt toch gewoon zaterdag die proefrit maken, afspreken dat je hem de vrijdag erna ophaalt en dan woensdag ofzo overmaken? :P

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:20
paQ schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:34:
precies.
bij Postbank hoef je voor dergelijke bedragen niet te bestellen.

Bij ABN of anderen moet je wel veel mazzel hebben wil je zo'n bedrag meekrijgen.
Lol je kan wel 100.000 euro meekrijgen als je het vraagt....yes i know ;).

Owja dit is neit opscheppen ik was het niet namelijk

[ Voor 7% gewijzigd door Dersan op 03-06-2008 23:17 ]

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Xander schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:10:
[...]

Eeeeeehm... je gaat zaterdag een proefrit maken en besluiten of je hem wilt kopen. Als je hem koopt kun je hem toch niet meteen meenemen? :? Die afleveringsbeurt moet o.a. nog gebeuren, en volgens mij werkt het rdw op zaterdag ook niet?

Je kunt toch gewoon zaterdag die proefrit maken, afspreken dat je hem de vrijdag erna ophaalt en dan woensdag ofzo overmaken? :P
De APK en Afleveringsbeurt worden van te voren gedaan. RDW weet ik niet, maar lijkt me wel dat die open zijn, postkantoren waar je kan laten overschrijven ook.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Angeloonie schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:31:
[...]

De APK en Afleveringsbeurt worden van te voren gedaan. RDW weet ik niet, maar lijkt me wel dat die open zijn, postkantoren waar je kan laten overschrijven ook.
Als APK + afleveringsbeurt van te voren wordt gedaan, dan wordt deze ook van tevoren afgemeld bij de RDW en hoef je dus alleen nog langs het postkantoor. En deze zijn inderdaad op zaterdag open.

Wel vind ik het raar dat het autobedrijf APK + afleveringsbeurt verzorgt voor een auto die nog niet 100% zeker verkocht is, maar dat is hun probleem.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

[...]

Je gaat alle details van de koop bespreken, maar je hebt er nog niet eens in gereden? Is dat niet een beetje raar?
Angeloonie schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 23:31:
[...]

Overschrijven van een auto kan de garage doen.... Ik kan me alleen niet voorstellen dat een APK en Afleveringsbeurt gedaan worden zonder dat het zeker is dat jij die auto wil kopen

[ Voor 33% gewijzigd door Slasher op 04-06-2008 07:29 ]

• Sick Nick
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Die 'afleveringsbeurt' stelt dan ook weinig voor, ze rijden m zo te lezen door de wasstraat, stofzuigertje er doorheen en de ramen van binnen schoonmaken. Stofdoekje over het dash zodat het er weer mooi uit ziet en een spray erin voor de geur. Dat is bij elkaar nog geen half uur werk.

Olie wissel is voor amper werk en terwijl ie leeg staat te lopen op de brug kijken ze of de remmen niet lekken. Daarna even alles bijvullen (nieuw olie, beetje koelvloeistof erin, beetje water bij de ruitensproeier, remvloeistof, bakolie en stuurbekrachtigingsvloeistof zullen ze niet eens naar kijken) en klaar is de afleveringsbeurt.

Al met al nogal mager dus en ik zou zeker na de proefrit alle gebreken die je tegen komt melden en er voor zorgen dat ze die ook aanpakken. Denk aan lampjes die het niet doen of slappe (maar apk waardige) schokbrekers, etc. Je betaalt er genoeg voor dus dan mag het wel goed zijn ook.

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Sick Nick schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 08:28:
Al met al nogal mager dus en ik zou zeker na de proefrit alle gebreken die je tegen komt melden en er voor zorgen dat ze die ook aanpakken. Denk aan lampjes die het niet doen of slappe (maar apk waardige) schokbrekers, etc. Je betaalt er genoeg voor dus dan mag het wel goed zijn ook.
Dat wordt nog leuk, gebreken vinden :P Ik heb op dit moment welgeteld 5 dingen op mijn checklist staan:
Velgen
Banden
Krassen/Deuken
Lekkage (olie/water)
Koppeling

• -Sander-
  • Laatst online: 22:20

-Sander-

///M Powerrrrrr

Ik moest even zoeken maar ik heb het gevonden, je auto is namelijk duurder in aanschaf dan 4500euro als de garage/dealer bij de BOVAG aangesloten is heb je hoe dan ook 6 maanden garantie.
Het BOVAG Garantiebewijs is het garantiecertificaat van de autobedrijven die bij BOVAG zijn aangesloten. U krijgt het bij aankoop van een gebruikte auto met een aankoopbedrag vanaf 4.500 euro. Het Garantiebewijs geeft u recht op zes maanden standaardgarantie op onder meer verborgen gebreken aan de auto en aan onderdelen en toebehoren, tenzij dit op de koopovereenkomst nadrukkelijk is uitgesloten. Betaalt u minder voor uw auto, maar altijd nog meer dan 35% van de oorspronkelijke cataloguswaarde, dan heeft u ook recht op de BOVAG-garantie
Bron; http://www.bovag.nl/smartsite.shtml?id=46721

• beany
  • Laatst online: 20-11 16:08

beany

Meeheheheheh

tenzij dit op de koopovereenkomst nadrukkelijk is uitgesloten
en dit doen veel garagebedrijven dus, en vragen vervolgens honderden euro's voor garantie...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• _JGC_
Die bovag voorwaarden zeggen niks als je de garantie afkoopt. Ik heb bij mijn auto op het aaankoopbewijs staan dat de garantie is afgekocht. De auto die ik heb gekocht stond hier dan ook 1000 euro goedkoper dan de gemiddelde prijs bij andere garages.
Auto duurder dan 4500 euro of niet, het gaat er gewoon om wat je afspreekt met de verkoper. Een "sowieso garantie want hij is duurder dan..." gaat niet op, ook al is het een BOVAG garage.

• Xander
Mocht daar iets opvallen, ik zou er echt niet op rekenen dat ze dat voor je gaan oplossen. Kan wel een reden zijn om van de koop af te zien natuurlijk. :)

Maar sowieso, je hebt hem toch al wel eens bekeken? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 04-06-2008 12:41 ]

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Alfa_146 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:28:
Ik moest even zoeken maar ik heb het gevonden, je auto is namelijk duurder in aanschaf dan 4500euro als de garage/dealer bij de BOVAG aangesloten is heb je hoe dan ook 6 maanden garantie.

[...]

Bron; http://www.bovag.nl/smartsite.shtml?id=46721
Meeneemprijs = afkoop BOVAG.
Xander schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:37:
[...]

Mocht daar iets opvallen, ik zou er echt niet op rekenen dat ze dat voor je gaan oplossen. Kan wel een reden zijn om van de koop af te zien natuurlijk. :)

Maar sowieso, je hebt hem toch al wel eens bekeken? :?
Ik heb hem al bekeken... online :+

Ik ben nog steeds bezig de beste wijze van betalen af te spreken. Ik heb voorgesteld om €2500 te pinnen (maximum per dag) en het restant via internetbankieren ter plekke over te maken. Wat dus inhoud dat ze het geld niet direct hebben, dus het is maar de vraag of ze hier mee akkoord gaan.
Ander voorstel is 1/3 pinnen, 1/3 van te voren overschrijven en 1/3 contant betalen. Laatste optie is 2/3 overschrijven en 1/3 pinnen van te voren. Dat is echter het lastigste voor mij als de koop niet doorgaat aangezien ze het dan weer terug moeten storten.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Angeloonie schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:05:

Ik ben nog steeds bezig de beste wijze van betalen af te spreken. Ik heb voorgesteld om €2500 te pinnen (maximum per dag) en het restant via internetbankieren ter plekke over te maken. Wat dus inhoud dat ze het geld niet direct hebben, dus het is maar de vraag of ze hier mee akkoord gaan.
Ander voorstel is 1/3 pinnen, 1/3 van te voren overschrijven en 1/3 contant betalen. Laatste optie is 2/3 overschrijven en 1/3 pinnen van te voren. Dat is echter het lastigste voor mij als de koop niet doorgaat aangezien ze het dan weer terug moeten storten.
Je gaat al geld overmaken zonder er ooit in gereden of gezien te hebben? Moet je zo snel die auto hebben dat je van te voren het geld overmaakt zonder erin gereden te hebben?

Dat zou ik echt noooooit doen 7(8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Slasher op 04-06-2008 18:58 ]

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Oplossing is gevonden! 8)7

Hoe simpel ook: ik ga 3x pinnen :+

Mijn zwager gaat mee, en ik maak gewoon 2x 1/3 van het bedrag over naar zijn rekeningen (heeft er 2) en we gaan 3x staan pinnen.
Weg risico, weg contant geld, hello makkelijk pinnen :+

Minpunten gaan naar de Postbank voor de achterlijke pinlimiet.

APK en Afleveringsbeurt worden op dit moment uitgevoerd, en ik ga a.s. zaterdag om 10:00 een testrit maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 04-06-2008 19:41 ]

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Angeloonie schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:41:

APK en Afleveringsbeurt worden op dit moment uitgevoerd, en ik ga a.s. zaterdag om 10:00 een testrit maken.
Raar dat ze een APK doen en afleveringsbeurt terwijl je nog niet eens weet of je die auto gaat kopen, en zij niet weten of ze hem gaan verkopen. Maar goed zal wel logisch zijn.

[ Voor 224% gewijzigd door Slasher op 04-06-2008 19:57 ]

• Rev!
  • Niet online
Ik heb anders ook nog wel een mooie auto te koop? :+

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Slasher schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:49:
[...]

Raar dat ze een APK doen en afleveringsbeurt terwijl je nog niet eens weet of je die auto gaat kopen, en zij niet weten of ze hem gaan verkopen. Maar goed zal wel logisch zijn.
Ja. Als je besluit hem niet te kopen zullen ze daar niet zo blij mee lijkt me.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.com/ibiza/IMG_3820_s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.com/ibiza/IMG_3821_s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.com/ibiza/IMG_3822_s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.com/ibiza/IMG_3823_s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vidifocus.com/ibiza/IMG_3825_s.jpg

O+

[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 07-06-2008 15:12 ]

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:06
Leuk ding in die kleur :) Wat voor motor ligt er in?

Nu nog wel even die zwarte stripjes laten spuiten ;)

Whoop!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-11 16:19

Elwood Blues

87167191

Helemaal mee eens, in het blauw zijn ze veel mooier :+

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Pfff wat een verschil nu al, hij is nu alweer vies :+

Er ligt een 1.4 in, lekker zuinig. Wel 74kW.

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

peer

oeps

Ik heb het bij aankoop van onze auto heel anders gedaan.

Bij een bovag bedrijf gekocht, maar garantie tot het hek ;) (2500 euro onder de marktprijs)
Peugeot overgeschreven en kentekenpapieren en paspoort achtergelaten.
(was aan de andere kant van nederland)
's maandags geld overgemaakt en had 2 dagen later alle papieren weer in huis.

Soms moet je elkaar gewoon kunnen vertrouwen. ;)

gaat over een peugeot 406 break, weet het, is nogal een burgelijke bak 8)
wel met een 2.2 HDI, leren bekleding, stoelverwarming, elektrisch dakraam, enz. enz.

Hij is nu 2 keer met glans door de apk gekomen, enige kosten tot nu toe?
grote beurt en 2 nieuwe voorbanden.

het is geen probleem, het is een uitdaging

• Roenie
  • Niet online
Wat betreft APK moet je ook altijd opletten. Is dat dan inclusief het verhelpen van de gevonden gebreken of niet.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07

Onbekend

...

Ik neem aan dat als je een auto koopt inclusief een jaar APK, dat de gebreken al gerepareerd zijn.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Roenie
  • Niet online
In autoland kun je beter niets aannemen.

APK bij aflevering hoeft niet altijd te betekenen dat de verkoper de gebreken betaalt, als alle gebreken al duidelijk worden.

Verder stelt APK natuurlijk ook niet veel voor.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:36

Destruction

(ex-)Automonteur

Mja, APK bij aflevering hoeft ook niet te betekenen, dat de verkoper (dealer) de APK-gebreken repareert. Een vriend van me, heeft afgelopen week een fiat brava uit '96 gekocht bij een autobedrijf, nieuwe APK gehad bij aflevering. Dag later ga ik kijken en zit er condens in de linker koplamp... :/

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Bij de afleverings-APK zijn er 3 lampjes vervangen, dus dat zit wel goed :)

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Ik heb mijn leon voor 7900 bij een bovag garage.
Ik wou er perse 6 maand garantie op, maar dan kwam er 500 euro bij.
verder zo mee nemen, ik werk in een garage, dus onderhoud en APK kan ik zelf wel.

Nou voor die 6 maand wil ik wel 500 euro betalen! voor het zelfde geld ploft de turbo er uit, en dan ben ik de sjaak :P

[ Voor 14% gewijzigd door MexxT op 14-06-2008 14:06 ]

Audi S3

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
exuses moi 8)7

[ Voor 100% gewijzigd door frickY op 09-03-2009 21:09 . Reden: Reply ipv New Topic |:( ]

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:27
dag later ga ik kijken en zit er condens in de linker koplamp..
Als het lichtbeeld een beetje fraai is ziet het APK-boek geen probleem hoor!

De meeste mensen maken zich een te grote voorstelling van 'de APK'. Het is een keuring die door een ervaren keurmeester in 8-10 minuten wordt gedaan!

Hmmz. Zie net dat we oude koeien uit de sloot aan het halen zijn.....

[ Voor 10% gewijzigd door hesselbeertje op 09-03-2009 22:02 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Angeloonie
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Jeetje, dit was een topic van mij :P Dacht al dat de titel me bekend voor kwam :)

We zijn nu bijna een jaar verder, en tot nu toe eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad:

- Motormanagementlampje wat ging branden: kleppen bleken niet goed meer te sluiten, of in ieder geval minder goed dan de boordcomputer gewend was, dit lag aan vuil op de randen. Schoongemaakt bij de garage: problem solved.
- Accu vervangen: vorig jaar herfst wat problemen gehad met de accu (stilstaan op een druk kruispunt en niet meer kunnen starten, tot 3x toe) etc. Accu was niet helemaal 100% volgens ANWB/garage, maar toch sterk genoeg om te blijven rijden. Ik heb uiteindelijk maar besloten hem te laten vervangen vorige maand, gewoon omdat ik dan met meer zekerheid rondrij.

Dat was het zo'n beetje, het is nog steeds een heerlijke auto (al is de dode hoek wel groot), en hij gaat in juni voor de APK + grote beurt :)

Pagina: 1