Ik heb een leuke auto op het oog, en die kan rijklaar afgeleverd worden voor €7400, en de meeneemprijs is €6500.
Nu geven zij aan dat dit onder de rijklaar prijs valt:
- APK
- Afleveringsbeurt
- 6 maanden BOVAG garantie
- Volle tank
Nu ga ik er dus vanuit dat dit allemaal ontbreekt bij de €6500 prijs, uiteraard met wel een beetje benzine om wel weg te komen
. Maar hoe zit het met garantie als ik niet die 6 maanden BOVAG er bij heb? Is het dan gewoon meenemen, en als je problemen hebt ben je de lul? Wat adviseren jullie me? Is die bijna €1000 extra het waard voor de geleverde diensten? APK kost normaal iets van €100, een afleveringsbeurt zal ook wel wat kosten, en een volle tank ook wel, maar €900?
Daarnaast had ik een vraag over het verzekeren. Het is een auto uit 2003 (bijna 100.000 KM's), en ik wou hem graag All-Risk verzekeren. Dit zou me rond de €70 per maand gaan kosten. WA+ is €45 en WA is €38. Is het de moeite waard de auto AR te verzekeren? De auto is nog redelijk jong, en ik begrijp dat je met een AR verzekering de dagwaarde in ieder geval nog terugkrijgt?
Daarnaast kan ik ook nog kiezen voor de volgende extra verzekeringen:
- Rechtsbijstand auto
- Inzittenden verzekering
- No claim
No claim betaal je €7 per maand voor om 1 schade per jaar te mogen verhalen, dus per jaar betaal je €84 hiervoor, en kan je dus een schade van.. ik noem maar, €500 verhalen zonder je no-claim aan te tasten. Is dit slim om te doen, zeker als beginnende bestuurder? Die €84 per jaar is het in mijn ogen wel waard.
Maar hoe zit het met die andere verzekeringen? Heb je die nodig of is het alleen maar spekken van de kas van de verzekeraar?
Nu geven zij aan dat dit onder de rijklaar prijs valt:
- APK
- Afleveringsbeurt
- 6 maanden BOVAG garantie
- Volle tank
Nu ga ik er dus vanuit dat dit allemaal ontbreekt bij de €6500 prijs, uiteraard met wel een beetje benzine om wel weg te komen
Daarnaast had ik een vraag over het verzekeren. Het is een auto uit 2003 (bijna 100.000 KM's), en ik wou hem graag All-Risk verzekeren. Dit zou me rond de €70 per maand gaan kosten. WA+ is €45 en WA is €38. Is het de moeite waard de auto AR te verzekeren? De auto is nog redelijk jong, en ik begrijp dat je met een AR verzekering de dagwaarde in ieder geval nog terugkrijgt?
Daarnaast kan ik ook nog kiezen voor de volgende extra verzekeringen:
- Rechtsbijstand auto
- Inzittenden verzekering
- No claim
No claim betaal je €7 per maand voor om 1 schade per jaar te mogen verhalen, dus per jaar betaal je €84 hiervoor, en kan je dus een schade van.. ik noem maar, €500 verhalen zonder je no-claim aan te tasten. Is dit slim om te doen, zeker als beginnende bestuurder? Die €84 per jaar is het in mijn ogen wel waard.
Maar hoe zit het met die andere verzekeringen? Heb je die nodig of is het alleen maar spekken van de kas van de verzekeraar?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie