[PHP]Compressiemethodes (met name RAR)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Hallo,
Ik heb hier wel redelijk veel vraagjes die ik de laatste 48 uur heb proberen op te lossen, maar tevergeefs. Hierbij vraag ik het dus aan jullie... misschien kunnen jullie mij helpen?
Het gaat hier om PHP
  • Is het mogelijk om verschillende .part** files (rar) te kunnen mergen of samen te kunnen decompressen. Ik heb al een manier gevonden hoe je ene gewone .rar file kune decompressen, maar niet indien er verschillende parts zijn... Zijn er mensen die er ervaring mee hebben? (Het is mogelijk, heb gezien dat er mensen zo'n script verkopen, maar nergens gevonden hoe je dat doet).
  • Is het mogelijk om verschillende files in een rar te compresseren en deze te splitten in verschillende files. Ja, het gaat om het omgekeerde van daarnet.
Indien jullie willen weten waarom ik deze informatie nodig heb... zou ik het direct zeggen. Mijn bedoeling is om files te downloaden naar de server, daar ze te unpacken, ze te bewerken op de server en dan ze terug te packen in chuncks van **MB en ze dan terug up te loaden.
Ik heb een dedicated server, dus daar kan ik het op doen, het kan het wel aan, zou me veel bandwidth kunnen besparen (12GB download/upload limiet hier :( )

Alvast bedankt iedereen

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.phpclasses.org/browse/package/3556.html

ps, in augustus gaat je downloadlimiet omhoog hoor :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
1) heb deze site ook al gevonden, maar spijtig genoeg wacht ik ook al heel lang en krijg het maar niet gedownload. Hun site werkt langs geen kanten.

2) ik heb belagacom :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Is er soms iemand die me het package van phpclasses.org kan doorsturen? Ik kan daar namelijk maar geen login krijgen...

EDIT: Heb deze file eindelijk kunnen nemen, maar deze kan het nog steeds niet extracten (met files)...
Wie weet hoe je moet extracten?

[ Voor 36% gewijzigd door Dima_2005 op 03-06-2008 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als je bekijkt wat de methode is om te compressen, kan je dat algoritme niet inverteren om te kunnen decompressen? Dat lijkt me het makkelijkste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Dit zou niet lukken vrees ik....
Ik hoop dat er iemand me kan helpen, deze class is trouwens redelijk slecht geschreven waarbij je ook niet het bestand in parts kunt verdelen... nog iemand ideen?

[ Voor 76% gewijzigd door Dima_2005 op 03-06-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kan je dan niet beter exec gebruiken voor rar en unrar?

/edit: dat sloeg erop dat je dacht dat het Windows only was en niet voor POSIX geschikt :p

[ Voor 21% gewijzigd door mithras op 03-06-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Inderdaad. Waarom wil je het via PHP doen?
Je zegt dat je een dedicated server hebt, kan je niet gewoon inloggen en het commandline fixen?
Lijkt me een betere / snellere oplossing in ieder geval.

(En als je dan weet hoe dat moet, kan je het inderdaad met exec of een van die andere functies van PHP regelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Misschien hebben jullie gelijk, ik zou het eens zo testen... ik zou zien of ik bij die dedicated wel root-toegang gaat krijgen (gaat nl. niet van mij zijn, mag wel 99% van de resources gebruiken :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 20:35
Dima_2005 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:04:
Misschien hebben jullie gelijk, ik zou het eens zo testen... ik zou zien of ik bij die dedicated wel root-toegang gaat krijgen (gaat nl. niet van mij zijn, mag wel 99% van de resources gebruiken :D)
Je hebt geen root toegang nodig hoor om bestanden van jezelf te rarren / unrarren. Een normale user heeft ook rechten :) . Als je het via PHP zou doen heb je zelfs enkel FTP toegang nodig en geen SSH.

[ Voor 4% gewijzigd door Borizz op 03-06-2008 20:25 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

Pagina: 1