Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik gebruik Windows Vista en alle windows producten die gebruik maken van een internet verbinding zijn plotseling erg langzaam geworden. Bijvoorbeeld het bezoeken van een webpagina met internet explorer met een snelle verbinding duurt meer dan 10 seconden, terwijl dezelfde pagina met Firefox (zonder cache) binnen 1-2 seconden geladen is.

Hetzelfde probleem doet zich voor met Windows Mail, Live Messenger (deze gaat zelfs zo langzaam dat chatten niet meer mogelijk is), ect. Alle niet-windows producten zoals gmail notifier en Winamp zijn nog wel snel zoals normaal.

Sinds dit probleem krijg ik ook regelmatig een foutmelding dat "Rasman" niet meer correct werkt en dat deze service gestopt wordt.

Ik gebruik goede anti virus software en gebruik mijn pc enkel voor het surfen naar "normale" website's en het lezen van mijn e-mail. Bovendien heb ik geen programma of update geïnstalleerd voor deze error.

Om het probleem op te lossen heb ik de volgende dingen geprobeerd (dit aan de hand van wat hulp op een engelstalig forum, maar het lijkt erop dat men hier mij niet meer verder kan helpen. Klik hier voor het topic)

1 - Services pack 1 geïnstalleerd.

2 - Terug proberen te komen naar een windows herstelpunt. Dit was niet meer mogelijk vanwege de SP1 installatie.

3 - Rasman uit het register gehaald
(HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RasMan\PPP\EAP\25 and HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\RasMan\PPP\EAP\26)

4 - Internet Explorer gereset

Geen van dit alles heeft iets uitgehaald. Hopelijk heeft iemand hier een goede suggestie :) .
Bijvoorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken heb ik de oplossing gevonden. Het probleem is op te lossen door msconfig te openen en de "SSTP-service (secure tunneling protocol)" uit te schakelen.

Om hiertoe te komen ben ik als volgt te werk gegaan:
1) Start pc in veilige modus, Open msconfig en vink alle microsoft services die niet actief zijn uit.
2) Vervolgens start je pc weer in normale modus, je zult zien dat het lijkt alsof je nog in veilige modus zit. Open internet explorer om te kijken of je verbinding snel is.

Zo ja: ga naar msconfig en vink weer een aantal microsoft services terug aan. Start je computer vervolgens weer opnieuw en kijk of internet explorer nog steeds snel is.

Zo neen: je hebt de etterende te pakken, vink deze uit en alle andere terug aan.

En als je ondanks je frustratie toch gewoon Microsoft wil schrijven in plaats van flauwe verbuigingen dan stellen we dat hier wat meer op prijs ;)

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 07-06-2008 14:56 ]