Toch maar geen ads meer in de RSS-feeds ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
nav een nieuwspost op de FP:

nieuws: Feedburner gaat Adsense aan rss-feeds toevoegen

een aantal reacties:
Verwijderd in 'nieuws: Feedburner gaat Adsense aan rss-feeds toevoegen'
k7of9 in 'nieuws: Feedburner gaat Adsense aan rss-feeds toevoegen'
Zaffo in 'nieuws: Feedburner gaat Adsense aan rss-feeds toevoegen'

en een aantal goed onderbouwde reacties (in die zin dat ze redenen geven, een oplossing, een redenering er achter die hopelijk ook bij jullie aanspreekt):
kiang in 'nieuws: Feedburner gaat Adsense aan rss-feeds toevoegen'
bbr in 'nieuws: Feedburner gaat Adsense aan rss-feeds toevoegen'

Hierbij dus ook een vraag of het dan toch niet beter is om de ADV's uit de RSS feed te halen...

Indien een tweaker via RSS zijn artikels binnenhaalt, ziet ie de standaardadvertenties ook, daar heeft de doorsnee tweaker gezien de reacties ook minder problemen mee dan wanneer er OOK nog eens in de RSS staan, het merendeel van de tweakers ziet de RSS-feed net als een middel om alles als tekst binnen te krijgen zonder al te veel poespas.. Is het dan nog echt nodig om vanuit Tweakers.net een aantal Ad's ertussen te zetten?

Verder had ik ook nog een vraagje, waarom/wat is het nut van het gebruik van Feedburner, buiten het feit dat jullie de RSS feed niet moeten hosten (de reacties onder het artikel waren mij niet echt duidelijk daaromtrent, want die vraag is al eens gesteld in de reacties...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:37

crisp

Devver

Pixelated

HyperBart schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:24:
Verder had ik ook nog een vraagje, waarom/wat is het nut van het gebruik van Feedburner, buiten het feit dat jullie de RSS feed niet moeten hosten (de reacties onder het artikel waren mij niet echt duidelijk daaromtrent, want die vraag is al eens gesteld in de reacties...)
Omdat adverteerders de statistieken van een 3rd party blijkbaar meer vertrouwd dan wanneer we zelf statistieken zouden verzorgen. Qua capaciteit en serverbelasting is het voor ons geen probleem zelf de RSS te hosten aangezien die toch voornamelijk volledig uit cache geserveerd kan worden en daarmee 1 van de minst zware acties is.

Verder is Tnet imo toch nog steeds gematigd mbt advertenties in RSS; niet alleen markeren we ze duidelijk dmv een 'ADV:' prefix maar ook zorgen we ervoor dat er atm maximaal 3 in een losse feed zitten en er altijd minstens 6 redactionele artikelen tussen 2 advertenties zitten.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
crisp schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:39:
[...]

Omdat adverteerders de statistieken van een 3rd party blijkbaar meer vertrouwd dan wanneer we zelf statistieken zouden verzorgen. Qua capaciteit en serverbelasting is het voor ons geen probleem zelf de RSS te hosten aangezien die toch voornamelijk volledig uit cache geserveerd kan worden en daarmee 1 van de minst zware acties is.
Goede vertrouwensband precies van die mensen :X
Verder is Tnet imo toch nog steeds gematigd mbt advertenties in RSS; niet alleen markeren we ze duidelijk dmv een 'ADV:' prefix maar ook zorgen we ervoor dat er atm maximaal 3 in een losse feed zitten en er altijd minstens 6 redactionele artikelen tussen 2 advertenties zitten.
Uiteraard, er zitten genoeg artikels tussen enz, maar volgens velen (waaronder ook mij) gaat dan zo het "nut" van RSS verloren, ik zag RSS ook altijd als iets wat nog proper was en waarmee ik alle headlines zonder flashbanners of éénder welke soort advertenties kon krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:44

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Tja, als je geen ads wilt hebben, is een abo misschien iets voor je. Hoef je die link in je signature ook niet meer te gebruiken. Volgens mij gaat ie een beetje tegen het adblocking beleid in namelijk.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.