Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

T-mobile claimt kosten op een oneerlijke manier

Pagina: 1
Acties:

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:01
Heel veel mensen hebben wel eens problemen gehad met zijn/haar telefoonprovider. Echter voor mij persoonlijk heb ik het helemaal gehad met T-mobile. Vanaf de eerste dag dat ik met ze in zee ben gegaan is het fout gegaan en voel ik me op zijn zachts gezegd 'genaaid'

Hoewel het een behoorlijke lap tekst is geworden is dit nog een beknopte weergave:
In mei 2006 zou mijn Hi-abonnement aflopen. Omdat ik interesse had voor een goedkoper T-mobile abonnement met onbeperkt internet, de zogenoemde PIT.
Bij The Phonehouse heb ik 3 maanden van te voren geregeld dat mijn oude abonnement werd opgezegd en dat het nieuwe abonnenment in zou gaan op 18 mei. Dit is een gebruikelijke gang van zake. Ik kreeg wel de nieuwe mobile mee. Voor dit toestel moest ik wel contant bijbetalen zodat deze unlocked was en ik mijn Hi simkaartje kon gebruiken in dit nieuwe toestel totdat het huidige abonnement was afgelopen en ik mijn nieuwe simkaart van T-mobile kon activeren.
Echter toen begon het gedonder. Er werd toch al direct abonnementsgeld door T-mobile ingehouden. Ik heb naar T-mobile gebeld en ik zou nog horen. Maar ik hoorde hier verder niets meer over .

3 maanden later, op 18 mei heb ik het simkaartje van T-mobile in het toestel gestopt en het abonnement geactiveerd. Ik heb direct ook de internet mogelijkheid uitgeprobeerd. Als ik de browser opstartte dan werd er gevraagd of ik T-zones verbinding wilde gebruiken. Omdat ik alleen een abonnement met internet had heb ik ja geklikt. Ik heb voor de zekerheid nog wel gekeken of er nog meer verbindingen konden worden ingesteld in het menu maar op MMS na was T-zones de enige verbinding die op de simkaart voor ingesteld stond .
Na een paar dagen en veel gesurf later kreeg ik een automatisch SMSje dat ik door mijn belbundel heen was. Dat vond ik erg vreemd want ik had nog amper gebeld met het toestel.
Ik heb dan ook direct de klantenservice van T-mobile gebeld om opheldering. Daar werd ik voor mijn gevoel afgewimpeld met de opmerking dat ze niets konden zien wat er aan de hand zou kunnen zijn en dat ik maar mijn eerste factuur moest afwachten. Ik zei dat ik geen zin had in verassingen, zeker omdat ik nog bijna een hele maand moest wachten. Maar ze hielden voet bij stuk.
En de verassing die kwam inderdaad. Een rekening van ruim 600 euro!
De grootste post kwam van het surfen op internet. Ik heb natuurlijk direct gebeld met de klantenservice van T-mobile. Deze zeiden dat het kwam omdat ik met T-zones had gesurfd en dit een WAP verbinding is die geld kost. Ik zei tegen de medewerker van de klantenservice dat ik geen abonnement met WAP heb maar dat ik een abonnement met PIT heb en dat de verbinding al vooringesteld stond. De klantenservice wist er ook geen raad mee en verzocht mij een aangetekende bezwaarschrift te sturen naar T-mobile. Dit heb ik dan ook gedaan. Ik heb ook direct in die brief om opheldering gevraagd over die 3 maanden te vroeg incasseren.
Ik kreeg als antwoord dat ze het vervelend vonden maar dat het mijn eigen schuld was. Op hun site en in het bijgeleverde boekje kon ik de juiste instelling terugvinden. Nou heb ik het hele boekje doorgebladerd maar daar stond dus echt niets in over het instellen van de internet verbinding. Ook heb ik de site doorzocht. Maar ook daar was niets terug te vinden wat de juiste instelling was. Ondertussen hebben ze de site aangepast.
Ze schreven in hun brief wel dat uit coulance ik in plaats van de 600 euro maar 100 euro hoefde te betalen. Over mijn klacht van 3 maanden te vroeg incasseren werd met geen woord gerept.
Hoewel ik het er niet mee eens was dat ik iets fout had gedaan heb ik het geld overgemaakt. Ondertussen heb ik de T-zone verbinding verwijdert uit de instellingen.
Een maand later kreeg ik weer een hoge rekening, dit bleek later nog een ‘nawee’. Maar ik accepteerde deze rekening niet. Ik was het totaal niet eens met hun redenatie dat ik zelf een verkeerde verbinding heb gebruikt en ik wilde dat ze reageerde op mijn klacht dat ze 3 maanden onterecht geld van mijn rekening hebben gehaald. Dus heb ik het geld gestorneerd en een brief geschreven naar T-mobile. Ondertussen duurde het allemaal zo lang dat ik werd afgesloten.
Op een gegeven moment kreeg ik een brief van incassobureau Transfair dat vanwege contractbreuk, T-mobile het volledige afkoopbedrag van 1900 euro van mij wilde.
Toen heb ik mijn rechtsbijstand ingeschakeld. Na de nodige briefwisseling van mijn advocaat met T-mobile bleef T-mobile voet bij stuk houden en bleven ze ook de klacht over het te vroeg abonnementsgeld incasseren negeren.
Mijn advocaat stelde toen voor om het voor de geschillencommissie voor te leggen. Ik heb daar mee ingestemd. Ik moest echter van de geschillencommissie 1000 euro in depot storten en als ik de zaak verloor dan moest ik ook 50 euro aan de geschillencommissie betalen.

Een week voordat de zaak voor de geschillencommissie zou voorkomen werd ik door T-mobile gebeld met de mededeling dat ze een fout hadden gemaakt met die 3 maanden te vroeg incasseren en dat ze dit geld zouden terug storten! Echter voor de rest konden ze niets voor mij doen en wilde de rest van het geld wel hebben. Ondertussen was dat bedrag door rente! Al opgelopen tot over de 2000 euro. T-mobile speelt hier een vies spelletje!
Bij de geschillencommissie heeft mijn advocaat nog aangegeven dat alle problemen juist begonnen zijn omdat T-mobile wel geld wilde incasseren maar mijn klacht over het te vroeg abonnementsgeld negeerde. Verder zei de medewerker van T-mobile bij de commissie dat er een apart blaadje bij het boekje heeft gezeten waar op stond hoe je de mobile moest instellen om PIT te gebruiken maar dat het wel een welles- nietes zou worden op de vraag of het blaadje er wel bijzat. Ik hoorde nu voor het eerst over dat blaadje.
De geschillencommissie zei nog wel tegen de medewerker van T-mobile dat het wel ‘gevaarlijk’ was dat je met één druk op een knopje een dure verbinding kan maken.
Hoewel ik een goed gevoel had over de uitslag van de geschillencommissie kwam na 6 maanden (zou binnen 4 weken zijn) het definitieve antwoord. Mijn klacht werd ongegrond verklaard want het stond allemaal in de algemene voorwaarden van T-mobile. Hoewel ik het daar dus helemaal niet mee eens ben, ook mijn advocaat vond het niet duidelijk vermeld heb ik mij er maar bij neergelegd. Ik ben het na twee jaar en een stapel correspondentie verder, zat. Het kost te veel energie en stress. Ik heb alles overgemaakt aan die dieven. Want dat vind ik van T-mobile. Ik heb een maand gebruik kunnen maken van mijn abonnement maar heb voor twee jaar dik moeten betalen en daar heeft T-mobile niets voor hoeven te doen of te leveren.
Hoewel ik het nu even zat ben heb ik mij voorgenomen om binnenkort toch dingen te gaan ondernemen tegen T-mobile. Want ik laat me niet zomaar bestelen. Ik weet nog niet wat maar daar ga ik over denken.
Het wrange is nog dat enkele maanden na mijn eerste problemen over T-zones deze verbinding gratis is geworden voor abonnees met PIT.
Mijn vraag... zijn er hier nog meer die ook problemen met T-mobile hebben gehad?

Verwijderd

Waarom alles in een quote?

Ik vind dat je zeker zelf ook wel schuld hebt, ze incasseren 3 maanden van te voren en jij klaagt 1x, als je dan na een week niets hoort ga je toch gewoon nog een keer bellen? En zo ook bij de uitspraak van de commissie, dan ga je toch eerder vragen als het maar 4 weken hoorde te duren en laat je het niet 6 maanden liggen.

Ook andere zaken in je verhaal kloppen niet helemaal, je bekijkt het erg vanaf jouw kant en hoe vervelend ook heb je zeker zelf ook schuld.

Een beetje verantwoordelijkheid nemen kan ook wel ipv gelijk een bedrijf uit te maken voor dief.

Welkom in de grote boze wereld waar je eerst moet denken voordat je iets doet en wanneer er fouten gemaakt worden ook zelf verantwoordelijkheid hebt om die fouten te corrigeren.

En ook een beetje dom om hier zo te zeggen dat je actie gaat ondernemen tegen ze, ik hoop maar dat je juridische actie bedoelt, al zal je daarbij niet ver komen daar het al eerder is afgewezen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 16:30 ]

• Artwido
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:26:
Waarom alles in een quote?

Ik vind dat je zeker zelf ook wel schuld hebt, ze incasseren 3 maanden van te voren en jij klaagt 1x, als je dan na een week niets hoort ga je toch gewoon nog een keer bellen?

Ook andere zaken in je verhaal kloppen niet helemaal, je bekijkt het erg vanaf jouw kant en hoe vervelend ook heb je zeker zelf ook schuld.

Een beetje verantwoordelijkheid nemen kan ook wel ipv gelijk een bedrijf uit te maken voor dief.

Welkom in de grote boze wereld waar je eerst moet denken voordat je iets doet en wanneer er fouten gemaakt worden ook zelf verantwoordelijkheid hebt om die fouten te corrigeren.
Mijn verantwoordelijkheid heb ik genomen dacht ik zo... Ik heb heel veel gebeld met T-mobile, een heel pak correspondentie maar als je tegen een muur aanloopt dan word het moeilijk.

En die commissie is twee keer aangeschreven door mijn advocaat. Deze gaven als reden dat de brief al klaar was maar dat deze nog door een jurist moest worden doorgelezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Artwido op 01-06-2008 16:36 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Hoewel ik het nu even zat ben heb ik mij voorgenomen om binnenkort toch dingen te gaan ondernemen tegen T-mobile. Want ik laat me niet zomaar bestelen. Ik weet nog niet wat maar daar ga ik over denken.
Is onderdeel van de deal van de geschillencommissie niet dat je je er mee akkoord verklaard dat de uitspraak bindend is? En als je dan bedenkt dat de geschillencommissie vooral bestaat om dure rechtzaken voor de bedrijven te voorkomen, is de uitspraak niet zo bijzonder...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Artwido schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:34:
Mijn verantwoordelijkheid heb ik genomen dacht ik zo... Ik heb heel veel gebeld met T-mobile, een heel pak correspondentie maar als je tegen een muur aanloopt dan word het moeilijk.

En die commissie is twee keer aangeschreven door mijn advocaat. Deze gaven als reden dat de brief al klaar was maar dat deze nog door een jurist moest worden doorgelezen.
Maar wat wil je eigenlijk bereiken met dit topic? Het is voor de geschillencommissie geweest, en je hebt verloren. Dat is vervelend, maar suggereert toch dat je zelf verwijtbaar bent geweest. Het storneren van de tweede rekening heeft hier niet bij geholpen, je had een klacht moeten indienen maar zomaar storneren resulteert inderdaad in incassobureau's.

De topictitel is een rant, en ook nog eens smaad. T-Mobile is een bedrijf waar vast en zeker wel eens dingen misgaan, maar je suggereert nu dat ze jou specifiek hebben willen pakken en bestolen hebben, iets wat niet blijkt uit je verhaal. Je topic lijkt dan ook meer een wraakactie, en dat is niet verstandig :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Artwido
Dit topic is geen wraakactie maar weer eens waarschuwing hoe bedrijven om kunnen gaan met hun klanten. En vooral hoe grote bedrijven zich kunnen indekken doormiddel van algemene voorwaarden.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:27
En dat heeft dus niet per se iets met T-Mobile te maken. Je zegt het zelf al: het is iets dat met alle grote bedrijven kan gebeuren. Mag ik je dan ook verzoeken de topic titel wat aan te passen?

Overigens ben je niet de eerste die moeite heeft met het juiste instellen van zijn Internet verbinding. Er zijn dozijnen/honderden gevallen in Nederland van mensen die dachten even te kunnen Internetten, om daarna te schrikken van de rekening.

Zie bijvoorbeeld ook het gevalletje Bergbewoner versus Vodafone (OneMoreThing.nl).

In alle gevallen geldt dat de gebruiker de juiste instellingen had kunnen achterhalen op de Internet site van de provider. Bovendien is het ook zo dat dit soort horror verhalen nu al minstens vijf jaar de ronde doen. Een gewaarschuwd gebruiker telt voor twee en die heeft dit soort dingen vast al eens gehoord. En dus zou je inderdaad er niet op moeten vertrouwen dat je telefoon het zelf wel weet. Nee, eerst nakijken, dan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Liegebeest op 01-06-2008 17:28 ]

Liege, liege, liegebeest!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Artwido schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:01:
Dit topic is geen wraakactie maar weer eens waarschuwing hoe bedrijven om kunnen gaan met hun klanten. En vooral hoe grote bedrijven zich kunnen indekken doormiddel van algemene voorwaarden.
Waarom noem je ze dan dieven? Waarom specifiek T-mobile? Zoals je het nu doet is het wel een specifieke aanval/wraakactie op T-Mobile, terwijl je zelf de fout hebt gemaakt. Het enige wat je T-Mobile kunt verwijten is dat ze het mogelijk maken dat mensen de instellingsfout maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Artwido
cailin_coilleach schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:27:
En dat heeft dus niet per se iets met T-Mobile te maken. Je zegt het zelf al: het is iets dat met alle grote bedrijven kan gebeuren. Mag ik je dan ook verzoeken de topic titel wat aan te passen?

Overigens ben je niet de eerste die moeite heeft met het juiste instellen van zijn Internet verbinding. Er zijn dozijnen/honderden gevallen in Nederland van mensen die dachten even te kunnen Internetten, om daarna te schrikken van de rekening.

Zie bijvoorbeeld ook het gevalletje Bergbewoner versus Vodafone (OneMoreThing.nl).

In alle gevallen geldt dat de gebruiker de juiste instellingen had kunnen achterhalen op de Internet site van de provider. Bovendien is het ook zo dat dit soort horror verhalen nu al minstens vijf jaar de ronde doen. Een gewaarschuwd gebruiker telt voor twee en die heeft dit soort dingen vast al eens gehoord. En dus zou je inderdaad er niet op moeten vertrouwen dat je telefoon het zelf wel weet. Nee, eerst nakijken, dan gebruiken.
Dan heb je mijn topicstart niet goed gelezen want daarin staat dat ik wel degelijk het boekje en de site van T-mobile heb doorgenomen. Maar er was niets terug te vinden. Heb ook de zoekfunctie gebruikt op de site. Pas maanden later hebben ze de site duidelijker aangepast.

Kijk als je een speciaal abonnement neemt met onbeperkt internet je vervolgens je simkaart activeert zodat je op internet kunt omdat de verbinding al is voor ingesteld, dan mag je er toch vanuit gaan dat je de verbinding hebt die bij je abonnement hoort en dat niet de enige verbinding die er is een dure verbinding is.
Wel erg merkwaardig dat alleen WAP is voor-ingesteld. Oftwel je krijgt het gevoel dat ze dit express hebben gedaan.

• Artwido
gambieter schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:30:
[...]

Waarom noem je ze dan dieven? Waarom specifiek T-mobile? Zoals je het nu doet is het wel een specifieke aanval/wraakactie op T-Mobile, terwijl je zelf de fout hebt gemaakt. Het enige wat je T-Mobile kunt verwijten is dat ze het mogelijk maken dat mensen de instellingsfout maken.
Ik heb met T-mobile dit meegemaakt heb en niet met een ander bedrijf.
En ik ben van mening dat ik niets fout heb gedaan. Ik had een abonnement met PIT niet een abonnement met WAP
Als ik nu moeite had moeten doen om de verbinding met WAP tot stand te brengen dan heb je gelijk.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik was het totaal niet eens met hun redenatie dat ik zelf een verkeerde verbinding heb gebruikt
Maar je hebt toch zelf de verkeerde verbinding gebruikt? Je kan T-mobile toch niet verwijten dat zij T-zones op je toestel hebben geselecteerd, dat heb je toch zelf geselecteerd? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Artwido schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:43:
En ik ben van mening dat ik niets fout heb gedaan.
Dat ben ik niet met je eens, en de geschillencommissie ook niet, aangezien je klacht ongegrond is verklaard. Dat wil niet zeggen dat T-Mobile geen fouten heeft gemaakt, maar ontkennen dat je zelf fouten hebt gemaakt is toch een beetje een struisvogelaanpak.

Je hebt zelf T-zones gekozen, en je bent blijkbaar doorgegaan met internetgebruik terwijl je belbundel al op was. Dat had voor jezelf al een waarschuwing moeten zijn, en een teken dat er iets niet goed zat. Dat de klantenservice je afscheepte is ook niet goed. Men heeft je daarna een kwijtschelding van 500 euro gegeven, wat niet onredelijk is. De problemen zijn pas echt begonnen na je storneringen, dat is in dit soort gevallen altijd de slechtste oplossing.

Het beste advies is om dit te laten rusten, want de kans dat je dit nog gaat winnen is imo zo klein dat het je alleen maar geld, tijd en energie gaat kosten die je beter aan andere dingen kunt besteden.

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11 10:45

Suaver

jokecoat

Ik had eerst 'n Orange abonnement, sinds ik m'n abbo heb verlengt, is 't veranderd naar T-Mobile. Allereerst problemen gehad met m'n nieuwe telefoon, daarnaast heb ik nu op veel plaatsen héél slecht bereik tot bijna helemaal geen bereik.

Ik was tevreden met Orange, maar over T-Mobile absoluut niet, wat 'n graf dienst! Ik wil gewoon weer Orange terug, ik heb er niet om gevraagd overgeschakeld te worden naar T-Mobile...

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Het T-zones verhaal heb ik ook gehad ja na een verkeerde instelling op mijn GSM.
Het is ook geweldig als je je SIMkaart in een nieuwe GSM stopt je meteen de T-zones instellingen ontvangt ook al heb je een PIT abonnement.
Ik wijzig dus altijd direct de instellingen naar de juiste.

Ik heb toen mijn geld volgens mij wel terug gekregen nadat ik het had betaald, het probleem is dus bekend bij T-mobile.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Suaver schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:00:
Ik had eerst 'n Orange abonnement, sinds ik m'n abbo heb verlengt, is 't veranderd naar T-Mobile. Allereerst problemen gehad met m'n nieuwe telefoon, daarnaast heb ik nu op veel plaatsen héél slecht bereik tot bijna helemaal geen bereik.

Ik was tevreden met Orange, maar over T-Mobile absoluut niet, wat 'n graf dienst! Ik wil gewoon weer Orange terug, ik heb er niet om gevraagd overgeschakeld te worden naar T-Mobile...
Lekker relevant.

@TS :

niet zo piepen, en gelijk T-Mobile dieven noemen. Dat jij een nare ervaring hebt wilt niet zeggen dat T-Mobile als bedrijf slecht is. Volgens mij had je eea zelf makkelijk kunnen voorkomen, ben het helemaal eens met de post van Gambieter.

• Liegebeest
Sterker nog, ik ben over T-Mobile beter te spreken dan over veel andere bedrijven...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb de titel een beetje minder beladen gemaakt, voordat je ook nog een schadeclaim aan je broek krijgt wegens smaad. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Artwido
pven schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:47:
[...]

Maar je hebt toch zelf de verkeerde verbinding gebruikt? Je kan T-mobile toch niet verwijten dat zij T-zones op je toestel hebben geselecteerd, dat heb je toch zelf geselecteerd? :?
Op het simkaartje stond maar één verbinding en dat was T-zones dus wat valt er te selecteren?
gambieter schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:56:
[...]

Dat ben ik niet met je eens, en de geschillencommissie ook niet, aangezien je klacht ongegrond is verklaard. Dat wil niet zeggen dat T-Mobile geen fouten heeft gemaakt, maar ontkennen dat je zelf fouten hebt gemaakt is toch een beetje een struisvogelaanpak.

Je hebt zelf T-zones gekozen, en je bent blijkbaar doorgegaan met internetgebruik terwijl je belbundel al op was. Dat had voor jezelf al een waarschuwing moeten zijn, en een teken dat er iets niet goed zat. Dat de klantenservice je afscheepte is ook niet goed. Men heeft je daarna een kwijtschelding van 500 euro gegeven, wat niet onredelijk is. De problemen zijn pas echt begonnen na je storneringen, dat is in dit soort gevallen altijd de slechtste oplossing.

Het beste advies is om dit te laten rusten, want de kans dat je dit nog gaat winnen is imo zo klein dat het je alleen maar geld, tijd en energie gaat kosten die je beter aan andere dingen kunt besteden.
Ik heb toen ook direct de klantenservice gebeld. Als zij adequater hadden gehandeld door meer info te verstrekken dan was het nooit zo hoog opgelopen. Maar ik krijg het idee dat ze bewust die info niet verstrekken. Struisvogelaanpak heb ik zeker niet gedaan. Ik heb heel veel moeite gedaan om T-mobile duidelijk te maken dat het van geen kanten klopt. Het enige waar ik achteraf spijt van heb is dat ik in een te laat stadium mijn rechtsbijstand heb ingeschakeld.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Artwido schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:51:
Maar ik krijg het idee dat ze bewust die info niet verstrekken.
Wat heeft een helpdeskmedewerker eraan om jou incomplete of foutieve informatie te geven? Denk je dat ze een bonus krijgen of zo? Dat is toch echt een beetje paranoide ;) .

Zoals gezegd, je kan het beter afsluiten. Je verhaal geeft weinig aanknopingspunten tot verdere actie, en gaat je alleen maar veel geld en energie kosten, zonder een echte kans op een overwinning. :)

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het valt op zijn minst niet te ontkennen dat T-Mobile de schijn tegen zich heeft. Ik vind het persoonlijk heel onredelijk dat je zelf je telefoon moet in gaan zitten stellen als je die net gekocht hebt.

Wat voor voordeel heb je eigenlijk bij die T-Zones verbinding?

Ik heb zelf een Hi verbinding met Eindeloos online verbinding, en daar maakt het geen moer uit hoe je met internet verbind, het kost je niks (extra :P).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Artwido
gambieter schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:55:
[...]

Wat heeft een helpdeskmedewerker eraan om jou incomplete of foutieve informatie te geven? Denk je dat ze een bonus krijgen of zo? Dat is toch echt een beetje paranoide ;) .
Ze hadden kunnen vertellen waarom mijn bundeltegoed op was.En ze hadden dan ook kunnen zeggen wat ik voor maatregelen ik vervolgens had kunnen nemen. Daar is een helpdesk medewerker o.a voor.
Lijkt me toch relevant.
Glashelder schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:01:
Het valt op zijn minst niet te ontkennen dat T-Mobile de schijn tegen zich heeft. Ik vind het persoonlijk heel onredelijk dat je zelf je telefoon moet in gaan zitten stellen als je die net gekocht hebt.

Wat voor voordeel heb je eigenlijk bij die T-Zones verbinding?

Ik heb zelf een Hi verbinding met Eindeloos online verbinding, en daar maakt het geen moer uit hoe je met internet verbind, het kost je niks (extra :P).
Ja dat is nu bij T-mobile ook. Dus die T-zone verbinding zit nu wel gratis bij je PIT (of zoals het nu mag heten)
En met T-zones kon en kun je niks extra's.

[ Voor 40% gewijzigd door Artwido op 01-06-2008 19:04 ]

• Liegebeest
Glashelder schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:01:
In vind het persoonlijk heel onredelijk dat je zelf je Internetinstellingen / PC / Mac / Videorecorder / DTV settopbox moet in gaan zitten stellen als je die net gekocht hebt.

... Dan klinkt het zo gek niet meer heh? Zo'n telefoon is ook maar een standaard apparaat dat zij uit de schappen trekken. De instellingen voor je Internet verbinding staan bij mijn weten niet op de SIM, maar worden naar je telefoon gedownload.

Ik kan mij goed indenken dat bij TMNL het instellen van T-Zones de standaard actie is als een gebruiker voor het eerst op het Internet knopje drukt. De meesten zullen namelijk niet extra hebben betaald voor het "echte" Internet pakket en zullen dus naar WAP defaulten. En hup! Hij download de default settings naar je telefoon.

Neem je een duurder, extra abo dan verwacht ik dat ze er extra instructies bijleveren die vertellen wat je dan -wel- in moet stellen. TMNL claimt dat ze dat wel hebben gedaan, en de TS weet niet meer zeker of hij dat briefje heeft gehad.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

cailin_coilleach schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:00:
[...]

In vind het persoonlijk heel onredelijk dat je zelf je Internetinstellingen / PC / Mac / Videorecorder / DTV settopbox moet in gaan zitten stellen als je die net gekocht hebt.

... Dan klinkt het zo gek niet meer heh? Zo'n telefoon is ook maar een standaard apparaat dat zij uit de schappen trekken.
Mijn vader (IT-noob) kan absoluut zijn eigen telefoon niet instellen. Als ik een telefoon haal bij een winkel dan mag ik verwachten dat ik dat ding krijg van iemand die er verstand van heeft. Als ik in de winkel om een PIT abo vraag, dan mag ik ook verwachten dat de verkoper dat voor mij instelt.

Als ik thuis een monteur over de vloer krijg om mijn UPC decoder in te stellen dan mag ik van hem ook verwachten dat hij de boel goed instelt. Het valt toch niet te verwachten van een gebruiker dat die weet dat die zijn porno abo nog moet activeren omdat het nu nog geld zou kosten.

Als het werkt, dan werkt het toch?

(Ik weet dat je normaal geen beeld zou krijgen, maar om even de vergelijking door te trekken ga ik er even vanuit dat het je zonder abo 1 euro per minuut zou kosten)

En waarom zouden die instellingen verschillend moeten zijn? Dat is IMO het probleem van de provider, niet van de gebruiker. Die moet daar niet mee lastig gevallen worden.

Tegenwoordig maakt het blijkbaar ook niet meer uit welke instellingen je gebruikt. Dus blijkbaar was het technisch ook niet zo'n probleem? Je zou bijna denken dat ze het expres gedaan hebben om extra geld te trekken..

[ Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 01-06-2008 20:12 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Artwido schreef op zondag 01 juni 2008 @ 18:51:
[...]

Op het simkaartje stond maar één verbinding en dat was T-zones dus wat valt er te selecteren?
Dat is sowieso raar. Ik had er, uit mijn hoofd, drie op staan: T-zones, T-mobile internet en T-mobile MMS. Daarnaast ben ik met dit soort zaken altijd erg voorzichtig, omdat je weet dat het je veel geld kost als je het verkeerd instelt. Overigens kan je via Google snel terugvinden dat T-zones je idd geld kost. :)

Hoe is het nu eigenlijk afgelopen met die laatste claim? Heb je daar nog korting op gekregen/

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Glashelder schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:08:
[...]

Mijn vader (IT-noob) kan absoluut zijn eigen telefoon niet instellen. Als ik een telefoon haal bij een winkel dan mag ik verwachten dat ik dat ding krijg van iemand die er verstand van heeft. Als ik in de winkel om een PIT abo vraag, dan mag ik ook verwachten dat de verkoper dat voor mij instelt.

Als ik thuis een monteur over de vloer krijg om mijn UPC decoder in te stellen dan mag ik van hem ook verwachten dat hij de boel goed instelt. Het valt toch niet te verwachten van een gebruiker dat die weet dat die zijn porno abo nog moet activeren omdat het nu nog geld zou kosten.

Als het werkt, dan werkt het toch?

(Ik weet dat je normaal geen beeld zou krijgen, maar om even de vergelijking door te trekken ga ik er even vanuit dat het je zonder abo 1 euro per minuut zou kosten)
Je kunt duizenden artikelen kopen die niet initieël worden ingesteld door een verkoper, en die je zelf moet instellen. Zo kunnen ze bezig blijven met al die klanten.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Noem dan is een paar artikelen die vergelijkbaar zijn..

Kijk bij een TV is het natuurlijk te begrijpen dat die niet voor je ingesteld wordt omdat dat afhankelijk is van waar je woont en eigen voorkeur.

Maar je maakt mij niet wijs dat een verkoper niet even je nieuwe PIT abo kan instellen .. Waarom zouden ze het niet doen?!

[ Voor 71% gewijzigd door Glashelder op 01-06-2008 20:16 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Glashelder schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:13:
Noem dan is een paar artikelen die vergelijkbaar zijn..
Vergelijkbaar vind ik apparatuur die je zelf kan en moet instellen om van functies gebruik te maken.

- versterker
- HDD recorder
- wasmachine
- PC

Noem het maar op. Als je bijv. een versterker koopt om gebruik te maken van specifieke functionaliteiten, zul je dit (ongeacht je kennisniveau) toch echt zelf moeten instellen.
De verkoper kan behulpzaam zijn door je op weg te helpen met tekst en uitleg, maar meer ook niet.

Dat je ergens geen verstand van hebt, hoeft niet te betekenen dat de verkopende partij dan alles maar moet uitleggen/instellen. Jezelf ergens in verdiepen kan geen kwaad.

/ik ben het met je eens dat het een kleine moeite is voor de verkoper, maar ik wil er alleen mee zeggen dat je er niet vanuit kunt en moet gaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 01-06-2008 20:19 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Jij vind het dus ook normaal dat een porno kanaal je een euro per minuut zou kosten, al heb je een abo, en er is een monteur langsgekomen om het aan te sluiten?

Alleen maar omdat je het boekje niet gelezen hebt.

Je noemt ook apparatuur die afhankelijk is van je persoonlijke voorkeur. De internetinstellingen hebben daar toch niks mee te maken? Dat is gewoon een instelling die niks met voorkeuren te maken heeft. Dat staat goed of fout. En de verkoper weet dat ongetwijfeld.

[ Voor 39% gewijzigd door Glashelder op 01-06-2008 20:28 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Glashelder schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:24:
Jij vind het dus ook normaal dat een porno kanaal je een euro per minuut zou kosten, al heb je een abo, en er is een monteur langsgekomen om het aan te sluiten?

Alleen maar omdat je het boekje niet gelezen hebt.

Je noemt ook apparatuur die afhankelijk is van je persoonlijke voorkeur. De internetinstellingen hebben daar toch niks mee te maken? Dat is gewoon een instelling die niks met voorkeuren te maken heeft. Dat staat goed of fout.
Ik wil ermee zeggen dat je er gewoon niet van uit moet gaan, vooral bij dat soort zaken (waar Internet voor GSM nog redelijk in de kinderschoenen staat imho).
Je moet er niet vanuit gaan dat het wel goed zal zijn, dat is gewoonweg niet slim. Better be safe...

Ik moet mn router toch ook zelf instellen als ik een Internetabonnement neem? Al betaal ik voor de dienst? Dat het me geen geld kost als ik het verkeerd gebruik doet er niet toe.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als ik bij Telfort een internetabonnement afsluit dan ontvang ik thuis een router in bruikleen. Dat is inpluggen en gelijk internetten. Hoef je verder niets voor te doen. Die hebben het goed begrepen.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Glashelder schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:35:
Als ik bij Telfort een internetabonnement afsluit dan ontvang ik thuis een router in bruikleen. Dat is inpluggen en gelijk internetten. Hoef je verder niets voor te doen. Die hebben het goed begrepen.
Voor Jan met de Pet wel..voor de gevorderde gebruiker wellicht niet, maar ik snap je punt.

Alleen is dat een massa-product wat overal op dezelfde manier zal werken, een extra abo op je GSM is dat niet natuurlijk :)

• Artwido
Exorcist schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:31:
[...]

Ik moet mn router toch ook zelf instellen als ik een Internetabonnement neem? Al betaal ik voor de dienst? Dat het me geen geld kost als ik het verkeerd gebruik doet er niet toe.
Vind het geen goede vergelijking.
Ik kies in de winkel voor de aanbieding van een abonnement met als extra onbeperkt internet voor een vaste prijs.
Thuis neem ik het apparaat in gebruik en het werkt inderdaad direct zoals beloofd, ik heb namelijk internetverbinding. Alleen blijkt achteraf dat ik wel moet betalen voor de verbinding omdat niet standaard de verbinding ingesteld staat die bij mij abonnement hoort maar een verbinding die geld kost.
Dit klopt toch gewoon niet. Ik vind dit misleidend.
pven schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:11:
[...]

Dat is sowieso raar. Ik had er, uit mijn hoofd, drie op staan: T-zones, T-mobile internet en T-mobile MMS. Daarnaast ben ik met dit soort zaken altijd erg voorzichtig, omdat je weet dat het je veel geld kost als je het verkeerd instelt. Overigens kan je via Google snel terugvinden dat T-zones je idd geld kost. :)

Hoe is het nu eigenlijk afgelopen met die laatste claim? Heb je daar nog korting op gekregen/
Hoe lang is dat geleden? Ik heb in mei 2006 mijn simkaart geactiveerd.
Nee ik heb geen korting gekregen op de laatste factuur. Ik heb toen wel geschreven aan T-mobile dat ik het zat was dat ik wel kon opdraaien voor in mijn ogen onterechte kosten maar dat ze mijn klacht over het onterecht incasseren van 3 maanden abonnementsgeld negeren.

[ Voor 35% gewijzigd door Artwido op 01-06-2008 21:28 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Artwido schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:24:
[...]

Vind het geen goede vergelijking.
Ik kies in de winkel voor de aanbieding van een abonnement met als extra onbeperkt internet voor een vaste prijs.
Thuis neem ik het apparaat in gebruik en het werkt inderdaad direct zoals beloofd, ik heb namelijk internetverbinding. Alleen blijkt achteraf dat ik wel moet betalen voor de verbinding omdat niet standaard de verbinding ingesteld staat die bij mij abonnement hoort maar een verbinding die geld kost.
Dit klopt toch gewoon niet. Ik vind dit misleidend.
Ik blijf erbij : zelf nagaan en niet ergens vanuit gaan.
Tikkeltje naïef.

• Artwido
Exorcist schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:25:
[...]

Ik blijf erbij : zelf nagaan en niet ergens vanuit gaan.
Tikkeltje naïef.
Wat valt er na te gaan? Ik had in de winkel een abonnement met onbeperkt internet. De verbinding was al ingesteld. Alles werkte zoals beloofd. Alleen achteraf blijkt dat niet goed. Maar zelfs de helpdesk van T-mobile kon me dat niet vertellen. Dus wie is er nu naïef?

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Artwido schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:37:
[...]

Wat valt er na te gaan? Ik had in de winkel een abonnement met onbeperkt internet. De verbinding was al ingesteld. Alles werkte zoals beloofd. Alleen achteraf blijkt dat niet goed. Maar zelfs de helpdesk van T-mobile kon me dat niet vertellen. Dus wie is er nu naïef?
Nagaan of dat wát er verbinding maakt, wel juist is. De belbundel die opraakte was een waarschuwing, dan kijk je toch verder? Ik ben het wel met je eens dat de helpdesk je verder had moeten helpen, maar de meeste helpdesks weten niet zo erg veel.

• Artwido
Exorcist schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:44:
[...]

Nagaan of dat wát er verbinding maakt, wel juist is. De belbundel die opraakte was een waarschuwing, dan kijk je toch verder? Ik ben het wel met je eens dat de helpdesk je verder had moeten helpen, maar de meeste helpdesks weten niet zo erg veel.
Die waarschuwing heb ik ook niet genegeerd en heb toen ook direct gebeld. Als de helpdesk mij toen verteld had waar het aan lag dan had het allemaal niet zo uit de hand gelopen.
Ik weet toch niet dat het ligt aan een verkeerde verbinding. Ik ga er van uit dat ik een goede verbinding heb omdat de simkaart al voor-ingesteld is. (met één verbinding)
Het is een probleem dat specifiek T-mobile betreft dus dan mag je toch verwachten dat je geholpen word door de helpdesk van T-mobile. Waar moet je anders terecht?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:13
Ik heb iets van een jaartje terug ook een hoop gezeur gehad met T-mobile.

Kort samengevat:

- Ik had in het buitenland GPRS gebruikt. 500kB down, 100kB up. 600kB totaal dus. Niet al te veel, en dat klopt ook wel, ik laat mijn telefoon bewust geen plaatjes of stylesheets etc downloaden.
- Het tarief voor internet in het buitenland was 10 euro per MB. Dit heb ik van te voren nog nagevraagd aan de helpdesk, ook heb ik toen mijn instellingen doorgenomen.
- Eenmaal thuis kreeg ik een rekening gestuurd voor 4MB! dataverkeer à 30 euro per MB. 120 euro dus, terwijl ik 6 euro verwachtte. Da's 20x teveel!
- De helpdesk kon mij geen inzicht geven in hoe ze mijn verbruik meten. Het verbruiksmetertje van mijn telefoon klopte volgens de ene helpdeskmedewerker niet. De volgende helpdeskmedewerker beweerde dat ik op mijn telefoon het downloaden van plaatjes etc wel uit kon zetten, maar dat ze het toch gewoon meenamen in hun berekening? :X
- Het tarief dat ze in rekening gebracht hebben klopte volgens twee helpdeskmedewerkers inderdaad niet. Maar zelfs voor dat heb ik nooit een aangepaste factuur kunnen krijgen. |:( Uiteindelijk uit coulance één maand geen abonnementskosten (à 20 euro) hoeven betalen.

Ik heb het op een gegevenmoment maar laten zitten, die 120 euro is ook maar zoveel irritatie waard. Ik ben er iig weg nu. :w

edit:
Heb na al dit gezeur (maar nog voordat mijn contractsperiode ophield) trouwens nog wel eens GPRS gebruikt in het buitenland en dat is gewoon goed verekend. Het zal vast een incident geweest zijn, maar die manier van afhandelen stond me toch ook niet echt aan...

edit:
Ik heb trouwens ook nog steeds een BEN-simkaart, ben al eventjes klant dus. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Xander op 01-06-2008 22:13 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Ben al klant sinds zij bestaan zeg maar oftewel op de nederlandse markt verschenen en BEN overnamen... nooit problemen gehad vind het een toppertje in mijn ogen ! :)

Diagnose Specialist Ford

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

Stewie!

Keen must die!

Kzyto schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:12:
Ben al klant sinds zij bestaan zeg maar oftewel op de nederlandse markt verschenen en BEN overnamen... nooit problemen gehad vind het een toppertje in mijn ogen ! :)
Mee eens, maarja, als je wat gebeurd dat gaat het blijkbaar dus mis :P Heb nu mijn BEN simkaartje in de Blackberry.
Ik stoor me alleen aan de kosten voor het bellen in de VS en het bellen vanuit NL naar de VS. Ook SMSjes naar de VS zijn veels te duur :(
Mijn vriendin heeft daar een tmobile nummer en ze snapt niet dat ik 2-3 dollar per sms moet betalen. Maarja, in de VS betaal je weer voor INKOMENDE minuten bij tmobile _O-

[ Voor 3% gewijzigd door Stewie! op 01-06-2008 22:58 ]

• Liegebeest
@ Xander:

Voor GPRS rekenen sommige providers niet alleen per MB, maar ook een starttarief per bepaald timeslot. Zie bijvoorbeeld die thread op OneMoreThing waar ik eerder naar linkte. Als jij die 500kB hebt gedownload, verspreid over twintig verschillende timeslots, dan betaal je ook twintig keer het starttarief. Lullig, maar waar.

• SmartDoDo
  • Laatst online: 13-11 22:52

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dit topic gaat over een telecomprovider dus lijkt me een move die richting uit een goed plan.

• Xander
cailin_coilleach schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:59:
@ Xander:

Voor GPRS rekenen sommige providers niet alleen per MB, maar ook een starttarief per bepaald timeslot. Zie bijvoorbeeld die thread op OneMoreThing waar ik eerder naar linkte. Als jij die 500kB hebt gedownload, verspreid over twintig verschillende timeslots, dan betaal je ook twintig keer het starttarief. Lullig, maar waar.
Klinkt logisch, maar dan verwacht ik niet op mijn rekening terug te zien dat ik 4MB gedownload heb. En sowieso had de helpdesk me dat dan wel eens mogen vertellen tijdens een van de gesprekken die ik met ze gevoerd heb...

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
wat ik nou niet snap, waar heb je die tzones kosten vandaan getovert, in de nieuwe pit valt tzones EN internet.....

• Xander
DenTeD123 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:03:
wat ik nou niet snap, waar heb je die tzones kosten vandaan getovert, in de nieuwe pit valt tzones EN internet.....
Maar in de oude PIT niet? ;)

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Xander schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:10:
[...]

Maar in de oude PIT niet? ;)
2006 wel?

• Xander
Dan toch kennelijk ná de problemen van TS. Hij schrijft het zelf al?
Het wrange is nog dat enkele maanden na mijn eerste problemen over T-zones deze verbinding gratis is geworden voor abonnees met PIT.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-11 20:11

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Mensen, nog wat meer info:

Vaak worden door de fabrikanten alvast instellingen in de telefoon gezet, en t-zones/ wap is vrij standaard. Maar niet alle telefoons hebben mms/ internet (goede browser).

Wat er nog wel geprobeerd word, is op het moment dat je je nieuwe telefoon voor het eerst aanzet, dat je dan de instellingen voor jouw telefoon verstuurd krijgt, dus in dit geval dan t-zones, (mms), internet. Dan had het misschien ook wat duidelijker geweest welke verbinding te gebruiken.

Het kan echter zijn, dat als je een simlock vrij toestel koopt, dat de instellingen niet goed staan (vooraf door bijvoorbeeld nokia), of dat hij niet herkendt wordt, en dus niet de juiste instellingen toegestuurd krijgt.

Dit is een groot probleem, maar erg lastig op te lossen. Omdat je met verschillende fabrikanten/ OS'en/ protocollen zit. En het voor de klant zo is, dat als het de 1ste keer niet werkt, dan is hij/ zij er klaar mee (en terecht).

Niet echt netjes afgehandeld van t-mobile, maar ik weet niet het exacte verhaal.

Nog even over de 4 Mb van hierboven, het zou kunnen dat het veel korte sessies zijn, en dat je dan door de afronding op zo'n hoog bedrag komt.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-11 13:23
Heb je wel eens bedacht dat ook The Phonehouse hier een steek heeft laten vallen?
Als je je tel bij de T-shop gekocht had kon je ervan uit gaan dat de juiste PIT instellingen erin stonden.
The Phonehouse heeft je een toestel gegeven zonder de instellingen voor je goed te zetten, jij zag na een aantal dagen dat je belbundel op was (Flex abonnement? en dus ook een sms hierover gehad?) hij besloot gewoon verder te bellen.

Tmobile heeft je 500 euro korting op je rekening en vervolgens zijn ze bij T-mobile dieven...

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-11 13:23
DaMorpheus schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:57:
[...]

Mee eens, maarja, als je wat gebeurd dat gaat het blijkbaar dus mis :P Heb nu mijn BEN simkaartje in de Blackberry.
Ik stoor me alleen aan de kosten voor het bellen in de VS en het bellen vanuit NL naar de VS. Ook SMSjes naar de VS zijn veels te duur :(
Mijn vriendin heeft daar een tmobile nummer en ze snapt niet dat ik 2-3 dollar per sms moet betalen. Maarja, in de VS betaal je weer voor INKOMENDE minuten bij tmobile _O-
smsén naar USA kost 25 cent ;)
https://www.t-mobile.nl/p...t-buitenland.aspx?login=1

Als jij T-mobile thuis neemt (8 euro per maand) dan betaalk je voor bellen naar een vast nummer in USA 5 cent/minuut, mobiel is 4 cent

Bellen in USA is wel duur, 1,25 cent per minuut

• Artwido
procyon schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:00:
Heb je wel eens bedacht dat ook The Phonehouse hier een steek heeft laten vallen?
Als je je tel bij de T-shop gekocht had kon je ervan uit gaan dat de juiste PIT instellingen erin stonden.
The Phonehouse heeft je een toestel gegeven zonder de instellingen voor je goed te zetten, jij zag na een aantal dagen dat je belbundel op was (Flex abonnement? en dus ook een sms hierover gehad?) hij besloot gewoon verder te bellen.

Tmobile heeft je 500 euro korting op je rekening en vervolgens zijn ze bij T-mobile dieven...
Ik had een abonnement bij T-mobile en ik kreeg de rekening van T-mobile en ik kreeg een vooringestelde simkaart van T-mobile dus The phonehouse heeft er verder niets meer mee te maken.

Zoals ik in de TS al schreef heb ik direct met de klantensrvice van T-mobile gebeld nadat ik dat SMSje had gekregen. Als de klantenservice adequaat had gehandeld en mij goede info had gegeven dan had het allemaal niet gebeurd geweest dus ja T-mobile verwijt ik het.

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 19:05
Artwido schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:40:
[...]

Ik had een abonnement bij T-mobile en ik kreeg de rekening van T-mobile en ik kreeg een vooringestelde simkaart van T-mobile dus The phonehouse heeft er verder niets meer mee te maken.

Zoals ik in de TS al schreef heb ik direct met de klantensrvice van T-mobile gebeld nadat ik dat SMSje had gekregen. Als de klantenservice adequaat had gehandeld en mij goede info had gegeven dan had het allemaal niet gebeurd geweest dus ja T-mobile verwijt ik het.
Dat zie je toch niet helemaal correct, TPH is hier zeker partij in aangezien zij de koopovereenkomst hebben bemiddeld/afgesloten namens Tmobile. Zij hebben jouw rechten als consument met betrekking tot het sluiten van die overeenkomst met voeten getreden, de vervolgschade is ontstaan door miscommunicatie en misinterpretatie van de situatie. TPH heeft hier zeker z'n aandeel in, alhoewel ze natuurlijk graag zien dat jij als tegenpartij er heilig van overtuigd bent dat dat niet zo is :).
Pagina: 1