Toon posts:

Crysis draaid niet soepel, driver vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe laptop, dit zijn mijn specificaties:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
PROCESSOR
Intel Core 2 Duo T9300 (2,5GHz, 800MHz FSB, 6Mb cache)

CHIPSET Intel GM965 + ICH8M
VIDEO nVIDIA GeForce 8600M GS 512Mb128bit memory interface.
DirectX 10.0 compatible
AUDIO Intel High Definition 3D twee kanaals audio
5.1 digitaal (SP/DIF optisch en HDMI)
2 stereo speakers + subwoofer
Ingebouwde microfoon
WERKGEHEUGEN
4GB DDR2 667MHz (2x 2GB)

HARDDISK
200GB 7200RPM Serial-ATA

Crysis hapert heel erg, en loopt niet heel soepel. Ik vroeg mij af, hoe kan ik ervoor zorgen dat deze beter lopen, want zulke slechte specificaties heb ik niet vind ik?

Moet ik drivers updaten, en zoja, hoe?En wat is bijv forceware. Graag wat informatie hoe ik dit spel beter kan laten lopen.. Misschien wat directe links naar driver downloads ed. Want ik zit ermee dat ik en laptop heb, waardoor ik niet kan updaten op de nvidia site.

Mvg,
Stefan

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Je laptop zal nevernooit crysis soepel spelen, tenzij je alles op het laagt zet. ;) De grote bottleneck is je videokaart. Forceware is de naam van de Nvidia drivers (net zoals ze bij ATI catalyst heten). Ga naar de nvidia site en download de nieuwste. Misschien dat je er een halve frame meer uit kunt slepen als je nu oude drivers hebt.

[ Voor 60% gewijzigd door jdm8 op 01-06-2008 16:10 ]

Verwijderd

Hoe kunnen we je een directe driver download geven als je er niet eens bij vermeld welke Windows versie je draait?

Maar over het algemeen moet je hier zijn: http://www.laptopvideo2go.com/
En dan de handleidingen volgen, je moet de orginele drivers aanpassen met een inf bestand zodat ze ook werken voor je Laptop videokaart
jdm8 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:08:
Je laptop zal nevernooit crysis soepel spelen, tenzij je alles op het laagt zet. ;)
Onzin, ik draai het op een 7300Go en heb het behoorlijk lekker zien draaien op een X2300 laptop. gewoon 1280x800 en dan alles op medium. Geen AA/AF natuurlijk..

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 16:10 ]

Verwijderd

Voor Crysis heb je wel een flink systeem nodig. Ik weet niet hoe de 8600M GS zich verhoudt tot het desktopsegment, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat deze sneller is dan bijvoorbeeld een 8600 GTS (wat eigenlijk al nauwelijks mainstream meer is op de gaming markt).

Wat heb je zelf al geprobeerd (verschillende drivers, scherminstellingen, resolutie, etc.)?

Edit: Het is draaiT. Stam + T.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2008 16:11 ]

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:09:
Hoe kunnen we je een directe driver download geven als je er niet eens bij vermeld welke Windows versie je draait?

Maar over het algemeen moet je hier zijn: http://www.laptopvideo2go.com/
En dan de handleidingen volgen, je moet de orginele drivers aanpassen met een inf bestand zodat ze ook werken voor je Laptop videokaart

[...]

Onzin, ik draai het op een 7300Go en heb het behoorlijk lekker zien draaien op een X2300 laptop. gewoon 1280x800 en dan alles op medium. Geen AA/AF natuurlijk..
Dat vind ik dan knap, op mijn desktop met 7600gt (xxx). was het net speelbaar. Met nog wel haperingen op sommige punten. Dit was de demo, op dit moment zal de performance wel beter zijn, maar zo'n grote verbetering vind ik toch wel knap (of heel slecht in het begin)

[ Voor 5% gewijzigd door jdm8 op 01-06-2008 16:15 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het is een leuke laptop, maar niet geschikt voor de grafisch meer ontwikkelde game. Je kunt dus tweaken tot je een ons weegt, soepel zal het niet lopen (tenzij je echt low-res gaat spelen misschien).

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:09:
Voor Crysis heb je wel een flink systeem nodig. Ik weet niet hoe de 8600M GS zich verhoudt tot het desktopsegment, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat deze sneller is dan bijvoorbeeld een 8600 GTS (wat eigenlijk al nauwelijks mainstream meer is op de gaming markt).
GS zegt al genoeg lijkt me... Dat is een rip-off versie, trager dan de GT.

En wat 'forceware' is had je prima zelf kunnen vinden met google... Overigens is 'forceware' gerenamed naar 'geforce'.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crysis draaid niet soepel? Komd dat dan doordat hij niet vrolijk word van hoe jij het opdrachten hebd gestuurt :?

Verder is het sowieso de bedoeling dat je zelf inzet toont voordat je een topic opent. Je zou bijvoorbeeld eens naar benchmarks van Crysis met verschillende videokaarten kunnen gaan kijken. Dan zie je dat het een 8800GTS al op z'n knieen weet te krijgen, en dat is een kaart dat rustig twee a drie keer sneller is dan wat in jouw laptop zit.

Verder kun je echt zelf uitzoeken wat drivers zijn en hoe die te updaten. Dit is Gathering of Tweakers, niet Beginnersweb.nl.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.