Toon posts:

MSI 8800GTS 512 oc editie in SLI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo. Ik heb de 8800GTS 512 van MSI (met de G92 chip). De overclocked edition. Volgens de specs van MSI zou hij op deze snelheden moeten draaien:

Core: 730 MHz
Shaders: 1825 MHz
Geheugen: 1944 MHz

Echter, volgens GPU-Z en Rivatuner is het zo:

Core: 678 MHz
Shaders: 1728 MHz

Zit best wel ver onder de beloofde snelheid. Met Rivatuner de snelheden verhoogd naar de beloofde snelheden en even crysis gespeeld om te kijken of het werkt. Het gaat een paar minuten goed, maar daarna word ik door Vista naar mijn desktop gestuurd met de melding dat het beeldschermstuurprogramma is hersteld... of zoiets. Kennelijk een oververhittingsbescherming of zo. Als ik de snelheden zo zet:

Core: 720 MHz
Shaders: 1800 MHz

Dan werkt het nog wel goed. Ik vind het wel raar, want volgens GPU-Z wordt de kaart niet warmer dan 75 graden. Ik heb wel eens gelezen dat die dingen over de honderd kunnen gaan. Het ligt ook niet aan de voeding, die is ook ruimschoots genoeg.

Wat kan dit zijn?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Misschien haalt die de snelheid gewoon niet. ;)
En volgens mij is dit jouw kaart.
Dan hoort de snelheid op
• Core Clock (MHz): 650
• Shader Clock (MHz): 1625
• Memory Clock (MHz): 1944

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Aha. Dat is hem inderdaad. Dan kloppen de waardes toch wel. De beschrijving van Alternate klopt dan niet...

Hmm... nu ik er bij nadenk heb ik nog geluk dat ik mijn kaart niet heb gesloopt met dat overclocken.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dat doe je toch al niet hoor. Daarvoor moet je echt absurd ver gaan klokken met slechte koeling, dan gaat het een stuk harder :)

Je kan hem eventueel terugsturen voor die paar MHz'en. Maar natuurlijk kan je hem als tweaker zijnde ook even voorbijklokken. 75 graden is vrij goed hoor, die dingen kunnen tot 120 graden hebben (maar dat zou ik niet uitproberen).

Verwijderd

Topicstarter
Haha ok gelukkig maar. Trouwens, even off topic (dit is mijn eigen topic dus ik doe het toch, lekker puh :P) . De rest van mijn systeem is een E8400 met Ddr800 op 4-4-4-12. Is het de moeite om deze kaart in SLI te gaan draaien of is het dan gebottleneckt door de rest van het systeem?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Daarvoor zijn reviews uitgevonden. Google is mans beste vriend ;)

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-01 12:35
Als je gamed op 1920x1200 is de opbrengst aanzienlijk (dual 8800GT's vaak 80%, dus dual GTS zal niet veel minder zijn). Als je gamed op 1600x1200 of 1680x1050 is het effect van SLI al wat minder, rond de 50%. Als je gamed op 1280x1024 kan ik het nauwelijks aanraden, ik schat 20% meer fps.

Ik ben zelf zeer tevreden met een E8400 en 2x 8800GT setup. Echter heb ik wel 1920x1200 nodig om het optimale uit m'n SLI setup te halen.

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-01 10:40
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 15:53:
Yo. Ik heb de 8800GTS 512 van MSI (met de G92 chip). De overclocked edition. Volgens de specs van MSI zou hij op deze snelheden moeten draaien:

Core: 730 MHz
Shaders: 1825 MHz

Echter, volgens GPU-Z en Rivatuner is het zo:

Core: 678 MHz
Shaders: 1728 MHz
Lees dit eens:
MaTr1x in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."

wimpie007 had in dat topic (paar posts daar boven mijn post) ook al gepost dat zijn OC versie op lagere snelheden draaide. Dat klopt aangezien MSI de OC edition al een paar maanden met een lagere snelheid verkoopt, zie link in mijn post waarom.

π MW finishers

Verwijderd

Topicstarter
Heee dat is gaaf. Ga ik meteen proberen! Thanks. :*)
MaTr1x schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 11:35:
[...]

Lees dit eens:
MaTr1x in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."

wimpie007 had in dat topic (paar posts daar boven mijn post) ook al gepost dat zijn OC versie op lagere snelheden draaide. Dat klopt aangezien MSI de OC edition al een paar maanden met een lagere snelheid verkoopt, zie link in mijn post waarom.
Pagina: 1