Weergave website in IE6

Pagina: 1
Acties:

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Topicstarter
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik bezig met een website voor een kennis van me en heb de website in meer dan 20 verschillende browserversies getest. ( website )

In alle browsers wordt de website correct weergegeven behalve in IE6. In IE7 en 8 en firefox gaat alles goed. Ik heb alles geprobeert maar kan niet vinden waardoor IE6 de pagina uit verband haalt. Het zal denk ik iets met de CSS te maken hebben. Iemand een ideetje??

Screenshot weergave in IE6:
klik

Alvast bedankt! Jeroen

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Zo te zien gewoon een 3px-margin bug in ie6. Kan je oplossen door de container die naar onderen schruift 3px smaller te maken in ie6, of display: inline, of float: right, of...

Verder zou ik wat minder compressie toepassen op je header. Die vertoont namelijk nogal wat artifacts rond DSP.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Verder zou ik wat minder compressie toepassen op je header. Die vertoont namelijk nogal wat artifacts rond DSP.
Offtopic, maar maak er een PNG van en klaar :)

Verder, speel es wat met de width van je content, of zet position op absolute. Floats en margins kunnen zoals meneer hierboven aangeeft, ook de culprit zijn.

日本!🎌

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Topicstarter
Heel erg bedankt voor jullie reacties...

Ik heb alle tips getest, de container komt nu wel naar rechts maar blijft onderin de pagina staan... ipv bovenin... precies onder de tekst in de linker kolom "Bekijk ook al onze
advertenties op Marktplaats" , net of daar een linebreak wordt toegepast....wat niet het geval is... puzzel, puzzel....??

En wat betreft de artifacts in de header, ben ik het helemaal met jullie eens, zal deze even aanpassen.... of de originele png gebruiken..

Als er nog tips zijn hoor ik ze graag, want ik krijg het niet voorelkaar....kan eventueel de index pagina en het css bestand toesturen....

Jeroen

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:30

Sebazzz

3dp

_Thanatos_ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 21:36:
[...]

Offtopic, maar maak er een PNG van en klaar :)
Dat heeft natuurlijk geen zin als je het orgineel niet hebt. (tip aan de TS)

@hieronder: Het gebeurt wel eens dat iemand voor me reageert :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sebazzz op 05-06-2008 09:25 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Sebazzz schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:00:
[...]

Dat heeft natuurlijk geen zin als je het orgineel niet hebt. (tip aan de TS)
Lees de vorige reactie van de TS'er nog es? ;)
En mijn woordje "er" sloeg ook niet op de jpg natuurlijk ;)

[ Voor 11% gewijzigd door _Thanatos_ op 05-06-2008 01:03 ]

日本!🎌

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
ivibes schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 20:58:
Heel erg bedankt voor jullie reacties...

Ik heb alle tips getest, de container komt nu wel naar rechts maar blijft onderin de pagina staan... ipv bovenin... precies onder de tekst in de linker kolom "Bekijk ook al onze
advertenties op Marktplaats" , net of daar een linebreak wordt toegepast....wat niet het geval is... puzzel, puzzel....??

...

Als er nog tips zijn hoor ik ze graag, want ik krijg het niet voorelkaar....kan eventueel de index pagina en het css bestand toesturen....

Jeroen
Dan wordt het debuggen: haal lokaal steeds meer elementen weg uit je website ("kleed je website uit"), begin bij de kleine divjes en werk door naar de grotere elementen. Op een gegeven moment verschuift je content wel naar de goede plaats en weet je dus waardoor het probleem veroorzaakt wordt (Welk element de boosdoener is). Zodra je dat weet kun je het resultaat van je bevindingen en de uitgeklede versie hier weer posten en kan je (met onze hulp) het probleem oplossen. Succes!
Pagina: 1