ARECA 1120 probleem met raid sets

Pagina: 1
Acties:

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zelf, ben al 2 jaar in bezit van een Areca 1120 raid controller.
Echter had ik in feiten nooit een problem gehad.

ik heb nu 2x 160 gb HDS722516VLSA80 in raid 0, deze gebruik ik op dit moment als opstart disk.
teven heb ik ook een BACKUP harddisk van 750 GB WDC WD7500AACS-00ZJB0 . Stand alone raid set.

Wat ik deed is,
Ik deed de verkeerde harddisk per ongeluk uit, dus de raid set van 2 harddisks.
Hierdoor kreeg ik een blue screen.

Nu detecteert de raid controller dat mijn backup harddisk een raid set van 2 is, precies het zelfde als die van 2x160 GB, het is me echter niet gelukt om dit te herstellen, de optie Rescue werkte niet.

Ik baal hier zeer erg van. En waar ik zeer erg van baal is, dat deze raid controller zomaar mijn raid configuratie van mijn BACKUP harddisk overschrijft, Ik vind dat eigenlijk niet kunnen.
Heeft iemand de zelfde ervaring?

Wat ik zelf al had gedaan is:

van PCI-X slot veranderd.
van poorten veranderd.
RESCUE/SIGNAT gebruikt.
geactiveert
PC uit en aan gezet.

[ Voor 12% gewijzigd door mysterieworld op 01-06-2008 15:17 ]

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 21:54

John2B

I Love RAID5..!!

Je RAID0 met 2 disken is dus je disk met een OS waar je van boot?

Indien je daar per ongeluk een disk uit trekt krijg je inderdaad een BlueScreen.

Je zou deze RAID0 volgens mij terug kunnen zien als zijnde 2 RAID0 disken in je overzicht.

De 750GB is neem ik aan als een passtrough disk aangemaakt? en zou dus nog moeten bestaan.
Indien een passthrough disk, kan je die ook weer gewoon als passthrough aanmaken en kan je weer bij je data.

Al lijkt het mij niet mogelijk dat die 750GB backup hetzelfde eruit ziet als je broken RAID0 aangezien je systeem gecreashed is en dus ook geen backup tool een backup heeft kunnen maken?

Indien je een RESCUE toepast kan je indien die SUCCESVOL is een SIGNAT schrijven ter bevestiging. Indien die NIET succesvol zou zijn MOET je dus ook geen SIGNAT schrijven!!

Mail anders even de log files van de Areca, prinscreen (indien mogelijk) van de RAIDsets, en disks....hoe meer hoe beter.

[ Voor 10% gewijzigd door John2B op 02-06-2008 20:44 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship