• dannzyx
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 11:05
Hallo en een goedendag!

Ik heb een probleem met mijn video kaart (8800GT), een vriend van mij heeft precies dezelfde pc configuratie maar ik heb altijd de helft van de FPS die hij heeft. (Wel een ander moederbord)
Na een nacht zoeken denk ik dat ikj het probleem gevonden heb, namelijk:

Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/image.php?d02757eaf5.jpg

De PCI-Express draait dus op 1x ipv 16, iemand enig idee wat het probleem kan zijn? en misschien de bijbehorende oplossing...
Het betreft hier een Gigabyte P35-DS3

Nog een plaatje voor de extra info:

Afbeeldingslocatie: http://img2.freeimagehosting.net/image.php?27ac3e96b0.jpg

Deze chipset drivers heb ik geinstalled:
http://www.gigabyte.com.tw/Support/M...ProductID=2746

In bios kan ik niks vinden over PCI-E

Hier een handleiding:
http://europe.giga-byte.com/FileList...(s3)_2.0_e.pdf

Ook heb ik al pci-e bus freq in de bios handmatig proberen te veranderen met weinig succes..

Bij voorbaat dank!

OPGELOST VIDEOKAART WAS NIET GOED! OMGERUILD!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Misschien de PCI-E snelheid verhogen naar 105 MHz ofzo, dat wil nog wel eens helpen. Daarnaast je videokaart in het bovenste slot stoppen mocht je dat niet gedaan hebben.

• dannzyx
leonpwner1 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 16:17:
Misschien de PCI-E snelheid verhogen naar 105 MHz ofzo, dat wil nog wel eens helpen. Daarnaast je videokaart in het bovenste slot stoppen mocht je dat niet gedaan hebben.
heb maar 1 pci-e 16x slot..

MHz al vaak genoeg aan gezeten...

Rare is als ik geen drivers install geeft hij wel 16x aan... installeer ik zie niet geeft hij dat niet.

Net mijn oude 6600GT getest MET drivers.. daar geeft hij wel 16x aan..

Help!!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 09:22
Haal eens de nieuwste drivers van het moederbord van de officiele site. Of de nieuwste Geforce-drivers van de Nvidia site. Heb je wel de drivers van de 6600GT verwijderd doen je de 8800GT erin stopte?

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• dannzyx
Gekeken naar dit topic:

Met GeForce 8800GT draait PC op halve kracht

denk ik dat ik hetzelfde heb..

Ik heb dezelfde 8800 van jetway ook gekocht bij dollarshops

Verwijderd

Het wil wel eens helpen om het Northbridge voltage te verhogen. MCH op jouw mobo.
Of de PCI-e frequentie verhogen, maar soms moet dit wel tot 115 MHz dus probeer hier maar wat mee te spelen. ;)

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-05 11:44
Mijn broertje heeft ook een Jetway 8800GT (ik ook, maar dan zonder problemen) met problemen.

In het begin geen vuiltje aan de lucht, tot op een gegeven moment de pc niet meer wou opstarten (oid, iig problemen in die richting, heb me er toen nog niet echt mee bemoeit). Nu start hij soms wel goed op en dan is er niks aan de hand (het was zeker weten de videokaart omdat mijn oude 7800GTX het wel deed). Als test toch even de kaart in mijn pc gedaan, start gewoon goed op, maar als ik bij GPU-Z ga checken staat er dat de kaart op x1 staat ipv x16 en zodra ik een spel opstart loopt hij vast. Het vreemde is dat, die paar keer dat hij doorstart in mn broertjes pc hij wel gewoon op x16 staat...

Hoe dan ook, de kaart is duidelijk niet goed en teruggegaan voor een nieuwe, maar het gebeurt dus vaker bij Jetway 8800GT's...

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Zoals al eerder gezegd, als je CPU ge'OCt is, moet je ff naar de CPU en north-bridge voltage kijken en eventueel 1 tikje verhogen. Komt vaker voor, ook met andere GPUs; meestal ligt het (dan) aan de OC instellingen ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• dannzyx
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:46:
Het wil wel eens helpen om het Northbridge voltage te verhogen. MCH op jouw mobo.
Of de PCI-e frequentie verhogen, maar soms moet dit wel tot 115 MHz dus probeer hier maar wat mee te spelen. ;)
Dit heb ik geprobeerd.. heeft helaas geen succes gehad.. hoger dan 115 ga ik maar niet...

[ Voor 4% gewijzigd door dannzyx op 02-06-2008 00:59 ]

• dannzyx
Geen succes zover, bedankt voor de hulp ik denk dat ik de kaart maar alsnog omruil!!

[ Voor 83% gewijzigd door dannzyx op 02-06-2008 01:03 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:51

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat mij nog onduidelijk is gebleven:
Is je processor, of iets anders van je systeem, nou overclocked of niet?
Zo ja, dan stel ik voor dat je teruggaat naar default snelheden, voor zowel BIOS als OS, en kijkt wat het ding dan doet.
Dat zijn immers de instellingen waarvan de fabrikant vind dat het systeem goed werkt.
Als dan nog steeds alles faalt, ga eens kijken wat het nog meer kan zijn.

Zijn er misschien BIOS updates voor je moederbord geweest welke mogelijk bugs fixen die hier mee te maken hebben. Als je moederbord een Dual-BIOS heeft zou je dat zelfs met maar weinig risico kunnen proberen.
Verder is het verwijderen van drivers met een tool als DriverCleaner en het dan proberen van andere versies ook nog te doen.

Alleen is het wel licht verontrustend dat dit probleem vaker voorkomt bij dergelijke Jetways. Het geeft je inderdaad vermoedens.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dannzyx
Ultraman schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:07:
Wat mij nog onduidelijk is gebleven:
Is je processor, of iets anders van je systeem, nou overclocked of niet?
Zo ja, dan stel ik voor dat je teruggaat naar default snelheden, voor zowel BIOS als OS, en kijkt wat het ding dan doet.
Dat zijn immers de instellingen waarvan de fabrikant vind dat het systeem goed werkt.
Als dan nog steeds alles faalt, ga eens kijken wat het nog meer kan zijn.

Zijn er misschien BIOS updates voor je moederbord geweest welke mogelijk bugs fixen die hier mee te maken hebben. Als je moederbord een Dual-BIOS heeft zou je dat zelfs met maar weinig risico kunnen proberen.
Verder is het verwijderen van drivers met een tool als DriverCleaner en het dan proberen van andere versies ook nog te doen.

Alleen is het wel licht verontrustend dat dit probleem vaker voorkomt bij dergelijke Jetways. Het geeft je inderdaad vermoedens.
Bedankt voor je reactie..
Ik heb inderdaad al een bios update gedaan... en mijn cpu is niet geoc'd! Windows format gedaan, en ook de fail safe als de optimal system settings geprobeerd..

Mijn 6600GT werkt wel gewoon op 16x.. ik heb de 8800 vanochtend op de post gedaan.
Pagina: 1