• djgeronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
Hallo,
Na toch wel heel wat gezoek op google en hier op GoT ook wel wat, heb nog steeds geen antwoord gevonden.

Mijn bedoeling is om een Trackmania Nations live stream te maken. Dus dat anders mensen mee kunnen kijken naar een bepaalde wedstrijd. Nuja een gewoon video stream maken met een webcam was niet zo moeilijk en daar had ik dan ook veel informatie over gevonden, maar een video stream maken vaan een screen capture (dus wat er op het scherm is) leek precies iets heel uitzonderlijk te zijn want daar is bijna niets over te vinden? :(

Eerst dacht ik dat het mogelijk was met NSV, maar dat bleek dan uiteindelijk alleen voor webcams te zijn, of voor een eerder opgenomen bestand te streamen

Dus weet iemand hier iets meer van, en hoe het mogelijk is?
Als het niet mogelijk zou zijn, is het dan mss wel mogelijk om eerst het beeld op te nemen, en dan later met een delay te streamen?

Bedankt voor alle informatie!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Fraps en dat soort programma's , anders moet je bedrijven mailen die dit doen en dan vragen.

• djgeronimo
LuckyY schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:14:
Fraps en dat soort programma's , anders moet je bedrijven mailen die dit doen en dan vragen.
Ja heb het aan een bedrijf gevragen die geregeld matchen broadcasten en kreeg het volgende antwoord:
"we use tv out on a graphics card into a proper video rig"

Weet iemand precies wat dit juist inhoudt? En of het ook mogelijk is zonder professionele apparatuur?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

djgeronimo schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:20:

"we use tv out on a graphics card into a proper video rig"

Weet iemand precies wat dit juist inhoudt?
De TV-out uitgang van de videokaart doorlussen naar een 'videorig' (als in een oplossing die het inkomende signaal weer oppakt) en encode/transcode als mediastream.

Dat kan een TV-kaart zijn, of een custom oplossing. Test het eens uit met een TVkaart die S-video (mini-DIN) of Composietvideo heeft?
Die kosten toch niet de hoofdprijs meer :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Spectator mode en dan gewoon capturen met een willekeurig screen capture prog?

• djgeronimo
Ja dat is inderdaad wat ik zocht, bedankt!!

Gebruik dit nu in combinatie met Windows Media encoder, alleen wel stom dat je dit programma alleen op een windows server kan laten connecten, dus met als gevolg dat ik het zelf moet hosten.
En met die crappy upload hier zal er niet veel volk kunnen kijken geloof ik, maarja altijd plezant om wat mee te prullen.

Bedankt!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-02 21:18

tim427

Turbulence!

djgeronimo schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:01:
[...]

Ja dat is inderdaad wat ik zocht, bedankt!!

Gebruik dit nu in combinatie met Windows Media encoder, alleen wel stom dat je dit programma alleen op een windows server kan laten connecten, dus met als gevolg dat ik het zelf moet hosten.
En met die crappy upload hier zal er niet veel volk kunnen kijken geloof ik, maarja altijd plezant om wat mee te prullen.

Bedankt!
Geen dank!

Ik heb BTW gewoon ge-googled op: Screen Capature Stream ;)

Misschien kun je zelf ff verder googlen zodat je alternatieven vind ;)

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:28
Hou er wel rekening mee, dat je wel de rechten moet hebben om deze streamers op Internet aan te bieden. Het mag niet zo maar volgens wat jij wilt.
Pagina: 1