Toon posts:

Strepen en gloed bij mijn Samsung lcd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds afgelopen week een Samsung LE40A656 met daarop aangesloten UPC digitale tv.
Nu ervaar ik bij sommige uitzendingen lelijke strepen in het beeld zoals op dit plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www2.gerbs.net/images/tweakers.net/2008/05/copy.jpg

Ik heb dit niet bij alle uitzendingen.

Ook heb ik vaak last van een gloed die verschoven ten opzichte van het beeld is.
Bijv bij een voetbal wedstrijd.
Dan zie je bij een veraf shot de spelers lopen en dan zie je naast de naast de speler een extra rand met de kleuren van zijn kleding. Dus bij oranje zie ik een extra oranje gloed naast de speler.

Zou dit aan de tv liggen, aan de uitzending, aan de bekabeling of wat anders?

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Ik zie niet echt strepen in het beeld hoor...
Als je het op de blokjes hebt in het beeld (zie de schouders bvb), dan denk'k dat et eerder aan de uitzending ligt of storing onderweg.

Ik ken de specs niet van die TV, maar volgens mij is het een LCD en heb je gewoon last van 'ghosting'.
Voetbal is zo'n typische situatie waarbij je dit kan krijgen.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Hoe is het aangesloten? wat voor bekabeling? scart composite svideo?
Wat voor upc ontvanger heb je?
welke kanalen wel en niet?

Verwijderd

Topicstarter
H!GHGuY schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:16:
Ik zie niet echt strepen in het beeld hoor...
Als je het op de blokjes hebt in het beeld (zie de schouders bvb), dan denk'k dat et eerder aan de uitzending ligt of storing onderweg.

Ik ken de specs niet van die TV, maar volgens mij is het een LCD en heb je gewoon last van 'ghosting'.
Voetbal is zo'n typische situatie waarbij je dit kan krijgen.
Het is een beetje moeilijk te zien op dat plaatje, onderstaand plaatje is beter maar het is bij niet zo extreem als dit. Heb gelezen dat dit met deinterlacing te maken zou hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.aussievideosearch.com/posts/interlacing-06.jpg

Het is inderdaad een lcd tv ja, hier staan de specs:

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/samsung-le40a656-lcd-hdtv/

Verwijderd

Topicstarter
ikweetniks schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:37:
Hoe is het aangesloten? wat voor bekabeling? scart composite svideo?
Wat voor upc ontvanger heb je?
welke kanalen wel en niet?
Ik heb een UPC mediabox - DVR met normale digitale televisie, deze is aangesloten met een scartkabel, dat is de enige aansluiting die er op zit.

Maar ik heb het niet aleen bij het digitale signaal maar ook bij het analoge.

Gisteren wilde mijn vrouw "ik wed dat ik het kan" kijken en daar had ze heel veel last van die strepen, het was niet om aan te zien.
Vanmorgen was het ook op nl 3 en nog wat andere zenders, maar het is niet altijd, maar bij sommige programma's.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:07

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat effect wat je ziet is inderdaad het gevolg van interlaced beeldmateriaal.
Je TV zou dat moeten de-interlacen. (Of dat staat uit, zie het menu).
Of je TV is gewoon heel slecht met interaced beeldmateriaal.... In dat geval zou je het ook met DVD moeten hebben.

Om te controleren of het echt interlaced beeld is waar dit aan ligt, heb je dit probleem alleen als er op het beeld bewogen word van links naar rechts of andersom.
Als het beeld of object nagenoeg stilstaat, dan mag je geen last hebben op de manier die je met je plaatje hierboven bedoeld. Heb je dat wel, dan is het iets anders dan interlacing/de-interlacing.

[ Voor 18% gewijzigd door remco_k op 01-06-2008 15:12 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
remco_k schreef op zondag 01 juni 2008 @ 15:11:
Dat effect wat je ziet is inderdaad het gevolg van interlaced beeldmateriaal.
Je TV zou dat moeten de-interlacen. (Of dat staat uit, zie het menu).
Of je TV is gewoon heel slecht met interaced beeldmateriaal.... In dat geval zou je het ook met DVD moeten hebben.

Om te controleren of het echt interlaced beeld is waar dit aan ligt, heb je dit probleem alleen als er op het beeld bewogen word van links naar rechts of andersom.
Als het beeld of object nagenoeg stilstaat, dan mag je geen last hebben op de manier die je met je plaatje hierboven bedoeld. Heb je dat wel, dan is het iets anders dan interlacing/de-interlacing.
Zal er eens op proberen te letten, als ik het volgende keer weer heb zal ik er eens een foto van maken.
Kan in de menu's niks vinden over interlacing.
Zou lekker zijn als ik een tv koop met een winkelprijs van 1699 euro die dan problemen heeft daarmee.. :?

Ben vandaag ff terug naar de winkel geweest en die zeiden dat het niet zou moeten mogen.
Had het verteld van het ghosting en de strepen en ook dat ik soms last had van vertraagde beelden bij veel bewegingen.

Ze advieerden me betere kabels aan te schaffen dus heb nu een antennekabel en een scartkabel van het merk profigold gekocht. Goede afgeschermde kables met 24k vergulde connectoren enz. (had eerst een stuk goede coaxkabel, maar met van die gammastekkers zeg maar)
Heb het idee dat de beeldkwaliteit wel wat omhoog gegaan is, het beeld is mooi scherp en dat met digitale tv via de scartkabel.
Nu eens afwachten f ik nog steeds last heb, zo ja dan moet ik weer terugkomen naar de winkel.
Ben benieuwd.

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
De problemen in de screenshot zien er niet echt kabelgerelateerd uit, die zijn waarschijnlijk niet opgelost hiermee.

Verwijderd

Topicstarter
The_nv40_man schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:36:
De problemen in de screenshot zien er niet echt kabelgerelateerd uit, die zijn waarschijnlijk niet opgelost hiermee.
het plaatje is niet van mijn eigen tv maar is een voorbeeldplaatje van wat ik zag.
Als de problemen zich weer voordoen zal ik zelf eens een fot maken.

De betere kabels zorgen in ieder geval al voor een iets mooier beeld dus dat is in ieder geval mooi meegenomen.

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-02 13:32
Als het probleem dat je hebt werkelijk is wat we zien op je voorbeeldplaatjes, gaat het zoals reeds gezegd over geinterlaced materiaal dat je televisie niet correct verwerkt (=deinterlaced). Andere kabels zullen dus ook niks uitmaken, of je had last van een ander probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Gisterenavond was het weer even, maar het was te kort om een foto van te maken..
Zou het echt alleen aan de tv liggen of zou het ook aan de upc decoder kunnen liggen??

Had gisteren nog wat vaags, zaten tv te kijken en oppeens werd het beeld helemaal grijs en daarna half beeld en half grijs met strepen. Maar het rtl4 logo bleef wel gewoon in beeld, dus denk zelf dat het aan de uitzending lag mischien?

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 06:40:
Gisterenavond was het weer even, maar het was te kort om een foto van te maken..
Zou het echt alleen aan de tv liggen of zou het ook aan de upc decoder kunnen liggen??
Het zou heel erg goed aan de upc decoder (en zijn instellingen) kunnen liggen
Had gisteren nog wat vaags, zaten tv te kijken en oppeens werd het beeld helemaal grijs en daarna half beeld en half grijs met strepen. Maar het rtl4 logo bleef wel gewoon in beeld, dus denk zelf dat het aan de uitzending lag mischien?
Als het RTL4 logo bleef staan en de rest van het beeld ging de mist in, dan lag het in ieder geval niet aan spullen bij jouw thuis.

Alles kan stuk.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat van RTL4 had ik hier ook op twee televisies, dat was dus echt de uitzending ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:19:
Dat van RTL4 had ik hier ook op twee televisies, dat was dus echt de uitzending ;)
Dat valt dan weer mee... ;)

Verwijderd

Houd de signaal sterkte van je decoder eens in de gaten, weil nog wel eens fluctueren wat resulteert in slechter beeld. Tevens zit er een RGB instelling op mijn decoder, misschien dat die bij jouw uitstaat ?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:03
Ik weet niet hoe het bij jouw decoder zit, maar ik kan op mijn upc decoder instellen of ik wil dat hij 720p of 1080i output geeft. Als hij bij jou op 1080i staat probeer hem dan eens op 720p. Wie weet...

Kabels, sterkte van het signaal, enzovoorts: dit is volgens mij duidelijk een probleem met interlaced beeld, andere kabels zou dus waarschijnlijk (voor dit probleem) niks uitmaken.

[ Voor 34% gewijzigd door marteltor op 02-06-2008 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:16:
Houd de signaal sterkte van je decoder eens in de gaten, weil nog wel eens fluctueren wat resulteert in slechter beeld. Tevens zit er een RGB instelling op mijn decoder, misschien dat die bij jouw uitstaat ?
De decoder staat op hoog (rgb) als ik hem op standaard zet is de kwaliteit veel lager.

Verwijderd

Topicstarter
marteltor schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:27:
Ik weet niet hoe het bij jouw decoder zit, maar ik kan op mijn upc decoder instellen of ik wil dat hij 720p of 1080i output geeft. Als hij bij jou op 1080i staat probeer hem dan eens op 720p. Wie weet...

Kabels, sterkte van het signaal, enzovoorts: dit is volgens mij duidelijk een probleem met interlaced beeld, andere kabels zou dus waarschijnlijk (voor dit probleem) niks uitmaken.
Ik heb geen HDTV decoder maar gewoon standaard digitale tv van upc, dus die instellingen die jij noemt zitten daar naar mijn weten niet op..

Verwijderd

Topicstarter
Ben weer ff terug geweest bij de it's van het weekend omdat ik toch nog niet helemaal tevreden was.
Bij scenes waarbij er iets vloeiend door het beeld moet gaan schokt het beeld soms, of ik motion plus nu aan of uit heb. De vreemde kleurverschuving/gloed bij het voetbal kijken is er ook nog al is het iets minder geworden.
Bij it's hebben ze me een service nummer gegeven van samsung wat ik moet bellen, daar moet ik mijn probleem voorleggen en dan zou er een monteur moeten komen kijken als ze het nodig vinden.

Verwijderd

Kijk is even op deze link http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/
hier vind je dus ook een nieuwe firmware met beschrijving met pic en al hoe je dit moet doen zit nu op zee en als ik thuis ben gaat ik dit meteen doen natuurlijk ik heb nu ook een "waas" op mijn samsung ik heb glasvezel alle bekabeling is van zeer goede kwaliteit dus hoop dat met deze firmware update die waas weg is en spijt hoef je van deze samsung zekers niet te hebben want hij is zelfs in veel opzichten beter als de sony w4000 lees maar...............................

btw als iemand deze lcd wil kopen dan betaal daar geen 1699 voor das de adviesprijs!!!!
ga naar de prijstopper die zit door heel nl en dan koop je hem net als mij voor 1380!!
hier kun je gewoon met i-net prijzen naartoe en is altijd goedkoper dan welke andere zaak ook en nee ik heb geen aandelen ofzo hier maar dit is gewoon een feit alles wat ik daar koop krijg ik veel goedkoper als waar dan ook.
greetz

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2008 11:59 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 22:32

mace

Sapere Aude

Het plaatje wat je in de TS hebt staan komt van een amerikaanse TV zender.

De artefacten die jij beschrijft komen vaker voor als je TV niet goed kan omgaan met materiaal wat van NTSC naar PAL is omgezet. Dit komt vaker voor, maar de TV zou er mee om moeten kunnen gaan.

• remco_k

remco_k

mace schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:00:
Het plaatje wat je in de TS hebt staan komt van een amerikaanse TV zender.

De artefacten die jij beschrijft komen vaker voor als je TV niet goed kan omgaan met materiaal wat van NTSC naar PAL is omgezet. Dit komt vaker voor, maar de TV zou er mee om moeten kunnen gaan.
en
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:41:
[...]
het plaatje is niet van mijn eigen tv maar is een voorbeeldplaatje van wat ik zag.
Als de problemen zich weer voordoen zal ik zelf eens een fot maken.
...

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:55:
Kijk is even op deze link http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/
hier vind je dus ook een nieuwe firmware met beschrijving met pic en al hoe je dit moet doen zit nu op zee en als ik thuis ben gaat ik dit meteen doen natuurlijk ik heb nu ook een "waas" op mijn samsung ik heb glasvezel alle bekabeling is van zeer goede kwaliteit dus hoop dat met deze firmware update die waas weg is en spijt hoef je van deze samsung zekers niet te hebben want hij is zelfs in veel opzichten beter als de sony w4000 lees maar...............................

btw als iemand deze lcd wil kopen dan betaal daar geen 1699 voor das de adviesprijs!!!!
ga naar de prijstopper die zit door heel nl en dan koop je hem net als mij voor 1380!!
hier kun je gewoon met i-net prijzen naartoe en is altijd goedkoper dan welke andere zaak ook en nee ik heb geen aandelen ofzo hier maar dit is gewoon een feit alles wat ik daar koop krijg ik veel goedkoper als waar dan ook.
greetz
Bedankt voor de link, zal er vanavond eens naar kijken..
Maar ga sowieso samsung eens bellen met mijn vragen, ben wel benieuwd wat ze zeggen.
Spijt heb ik niet van de tv, alleen vind ik die paar dingen die ik noem een beetje jammer.
Kwa design vind ik hem sowieso stukken mooier dan de w4000.
Alleen heb ik wel het idee dat de sony iets meer instelmogenlijkheden heeft achteraf.

Ik heb trouwens de tv ook niet voor 1699,- gekocht, daar stond hij wel voor in de winkel maar heb hem voor 1425 mee gekregen, met de 100,- cashback van samsung komt dat dan op 1325,-

Verwijderd

ben ook benieuwd wat ze zeggen ik heb ze gebeld om te vragen of de dingen die in een forum stonden waar waren over de specs van onze lcd maar ze wouden niks zeggen .toen ik de lcd thuis had staan duurde het wel 2.5 weken voordat het op de samsungsite zelf stond erg slecht als je het mij vraagt

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 15:02
Ik zou ook even controleren of je de scartkabel wel op een RGB ingang hebt zitten, en anders eens van scart ingang wisselen.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Verwijderd

Topicstarter
yzf1kr schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 19:30:
Ik zou ook even controleren of je de scartkabel wel op een RGB ingang hebt zitten, en anders eens van scart ingang wisselen.
Scartkabel zit op de RGB aansluiting ja, als ik hem op de andere scart zet dan krijg ik slechter beeld net zoals normale tv zeg maar.

Verwijderd

Topicstarter
Heb eens een foto gemaakt van die gloed/kleurverschuiving die ik bedoel.
Bij zijn petje zie je het heel goed, daar zie je een hele rode gloed naast het petje.
Weet iemand waar dat door komt en wat je er aan kan doen?

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v337/bmknoppers/th_DSC03701.jpg

Klik op het plaatje voor een vergroting.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2008 17:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb die gloed/kleurverschuiving ook heel erg bij voetbalwedstrijden..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 09:43:
Heb die gloed/kleurverschuiving ook heel erg bij voetbalwedstrijden..
Hallo,
Ik had dit ook en de tv was maar 5 dagen oud!!! Gisteren hebben ze een nieuw scherm komen installeren. Het was de eerste maal dat ze dit tegenkwamen bij deze tv zegde men mij!?!? Ik heb een beetje gegoogeld en ben dit toch meerdere keren tegengekomen.
Hopelijk blijft alles nu goed!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:40:
[...]

Hallo,
Ik had dit ook en de tv was maar 5 dagen oud!!! Gisteren hebben ze een nieuw scherm komen installeren. Het was de eerste maal dat ze dit tegenkwamen bij deze tv zegde men mij!?!? Ik heb een beetje gegoogeld en ben dit toch meerdere keren tegengekomen.
En het nieuwe scherm dat heeft er geen last van? Ik heb via de samsung servicedesk een monteur thuis gehad en die zei dat het aan het signaal of de kabels zou liggen en niet aan de tv.
Ben dus wel heel benieuwd of je nieuwe scherm er wel of geen last van heeft, want anders moet ik toch maar weer eens contact opnemen met samsung.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik bovenstaande persoon ook op een andere manier bereiken dan via dit topic?

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:40:
[...]
Hieruit begrijp ik dat het nu OK is ;)

Zou gewoon Samsung bellen met de melding dat bij een ander het scherm vervangen is, en dat dat het probleem klaarblijkelijk oploste. En dat jij gezien die reden dan ook vervanging verwacht.

Je zou uiteraard ook op bericht van r1sthebest kunnen wachten.

[ Voor 39% gewijzigd door wasted247 op 22-07-2008 16:26 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:20:
Kan ik bovenstaande persoon ook op een andere manier bereiken dan via dit topic?
edit, toch wel.

klikje (rechtsboven staat zijn email).

[ Voor 33% gewijzigd door SinergyX op 22-07-2008 16:27 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:26:
[...]

edit, toch wel.

klikje (rechtsboven staat zijn email).
Thanks, zal hem eens een mailtje sturen dan, liep zo te zoeken naar een PB functie dat ik niet aan de mail gedacht heb.. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
wasted247 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:24:
[...]

Hieruit begrijp ik dat het nu OK is ;)

Zou gewoon Samsung bellen met de melding dat bij een ander het scherm vervangen is, en dat dat het probleem klaarblijkelijk oploste. En dat jij gezien die reden dan ook vervanging verwacht.

Je zou uiteraard ook op bericht van r1sthebest kunnen wachten.
Ben nu ook bezig met samsung, is een monteur langs geweest enz.
Die vind dat de tv werkt binnen de aangegeven prestaties, ik vind dat ik meer mag verwachten van een tv met die prijs.
Hij zegt dat de dingen waar ik last van heb waarschijnlijk aan de uitzendingen liggen en niet aan het scherm. Ook ben ik nu bezig met het feit dan hun vinden dat ik geen recht meer op garantie heb omdat ik een firmware update gedaan heb en dat mag je volgens hun niet zelf doen.
Maar had de problemen al voor dat ik de firmware update deed, hoopte juist dat dat wat op zou lossen. Maar ja, wacht nu weer op antwoord van dat bedrijf wat samsung langsgestuurd had.

Verwijderd

Sorry voor de mensen die hier op een antwoord hebben zitten wachten van mij, maar ik zit normaal niet meer op dit forum omdat alles nu ok is met mijn tv. Dus indien er nog iemand is waar die specifieke problemen zich voor doen zou ik dus aanraden om toch een nieuw beeldscherm te laten installeren.

btw, ik heb nooit een mail gekregen, dus heb ik ook nooit kunnen antwoorden hé 8)7 !

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 16:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Was ook al weer een tijdje niet hier wezen kijken, te druk, weinig tijd enz.

Ben nog steeds niet tevreden over mijn LE40A656..

De kleurverschuiving is er nog wel, maar op de een of andere manier valt het me minder op, misschien omdat ik nu geen voetbal meer kijk..

Het gene waar ik me het meest aan erger is dat als er iets door het beeld beweegt het soms veselijk gaat haperen en dus schokkerig door het beeld beweegt. gebeurt bij alle bronnen, tv, digitale tv van UPC en DVD, heb jammer genoeg nog geen fullHD bron.

Heb een paar weken geleden nog contact gehad met het bedrijf waarvan hier een monteur geweest was.
Die trouwens geen eens spullen voor mijn tv had, want hij had een verkeerd type door gekregen.
Hij vond dat de tv volgens specificaties presteerde maar ik vind dat ik van een tv waar ik haast dik 1400 euro voor betaald heb wel wat meer mag verwachten.
Toen ter sprake kwam dat ik een firmware update gedaan had begon hij ineens dat ik nu geen garantie meer hd en allles zelf moest betalen.

Later kreeg ik een rekening en de optie om een nieuw scherm te laten plaatsen voor een paar honderd euro.
Niet mee eens natuurlijk, dus weer gebeld, kreeg ik eerst een vervelende vent aan de lijn die maar bleef zeggen dat ik mijn garantie verspeeld had.
Ik vertelde hem dat het probleem daarvoor al was en ik daarom de update geprobeerd had.
Ik begon toen ook de discussie dat als je niet zelf de update mocht uitvoeren waarom samsung ze dan opennbaar op de site zet waar iedereen hem kan downen met een handleiding er bij.

Hij werd de discussie zat en zette me door naar de technische afdeling.
Die was al een stuk aardige en was het met me eens dat als jeniet zelf mcht upatn samsung dat ook niet z op de site moest zetten. Hij zou diie discussie met samsung aangaan.

Over het probleem met mijn lcd zei hj dat het al eens voorgekomen was dat er op het paneel een geheugenbankje niet goed funtineerde waardoor hij soms niet snel genoeg kan rekenen en dan gaat haperen.
een nieuw paneel had dat probleem opgelost.
Hij zou nagaan of hij die mocht vervangen van samsung onder de garantie, of dat ik mijn garantie toch kwijt ben.
Hij zou me daar over terugbellen maar heb nooit meer iets gehoord.
Wat toch vreemd is want ik heb hier nog steeds een rekening voor onderzoekskosten liggen die ik nog steeds niet betaald heb.. Zelf bellen is moilijk met mijn werk, maar zit nu in de ziektewet dus heb nu alletijden ga ze maar ff bellen..

Al met al heb ik nu spijt van de tv.. het beeld is op zichwel mooi, maar ergerme dood aan dat gehaper en e service is tot nu toe nie om over naar huis te schrijven.
Pagina: 1