tja, je vriendin zet haar eigen plezier boven de beveiliging en prive gegevens van duizenden patienten...
ik hoop dat de sys-admin. en haar bazen het niet te weten komen: 't kan het einde van haar stage wel eens betekenen...
het ziekenhuis zal ergens wel naslagwerken hebben: moet je vriendin maar niet eens te tam zijn om die te gaan zoeken. en anders doet ze dat thuis op of op/in school.
anderzijds zullen er ook wel systemen zijn die wel op het internet kunnen maar die afgeschermd zijn van het andere deel van het netwerk waarop die gegevens zitten. Laat ook daar je vriendin niet te tam zijn om daar eens achter te vragen.
alle andere oplossingen zouden bij mij gewoon reden voor ontslag zijn. omzeiling van beveiliging die er zeer goede reden is... Of komt je vriendin graag in de krant onder de krantenkop: 'gegevens van duizenden patienten op't straat wegens surfende stage-studente' ?
(hotmail, hyves en andere 'rommel' klinkt niet echt als 'nodig voor haar opleiding' en gaat dus ook niet lukken, en voor wikipedia hebben de meeste ziekenhuizen een eigen bibliotheek met naslagwerken voor al haar dokters, verpleegsters, chirurgen, ...)
en tja: later gaat je vriendin dat ook moeten gaan doen... als ze dat nu al niet aankan, moet ze maar iets anders gaan doen. Laat ze een goed boek meepakken (iets met mee dan 100 blz's) dan gaan die uren ook wel om, of leer ze eens irl sociaal zijn: wat ze op hyves kan, kan ze ook irl met haar patienten: lekker sociale babbel doen...
adhv onderbuur: tekst komt idd wat te aanvallend over nu ik hem opnieuw lees na je commentaar - mijn excuses hiervoor. (maar soms is het wat aanvallend klinken goed om mensen te doen nadenken over wat ze willen en wat er kan)
en er zijn hierboven al oplossingen aangeboden die ge-google'd kunnen worden.

al hoop ik dat de systemadmin ook dat snel gaat zien in zijn logs en bijpassende actie onderneemt.
(zowel in zijn firewall's en proxy's en als feedback naar TS zijn vriendin - last warning or...)
[
Voor 40% gewijzigd door
soulrider op 01-06-2008 15:10
]