3 PCI bussen op X48/P5 mobo ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general.failure
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-07 17:43
Ik heb zo'n beetje de lijsten van alle mobo-bakkers doorzocht (Gigabyte, asus msi, intel etc) maar er zitten maximaal 2 PCI bussen op een bord. Is er een bord (high-end) met 3 PCI bussen?

Waarom? Ik gebruik de PC als een multitrack recorder en heb 2 terratec 8-kanaals PCI soundcards, en een PCI videograbber. Dat maakt 3 bussen noodzakelijk.
Liefst 4 want ik zou ook mijn TVkaart nog wel willen gebruiken, maar dat is luxe.

Ik zoek een high-performance board met P45/X48 chipset voor een intel 775
liefst met DDR3
Aangezien een extra RAID controler al zeker niet meer past moet die onboard zijn.

Iemand een idee?

[ Voor 16% gewijzigd door general.failure op 01-06-2008 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-07 19:29

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat bedoel je precies met PCI bussen? Bedoel je niet gewoon de witte PCI sloten? Een PCI slot en de PCI bus is namelijk niet hetzelfde. De PCI sloten zijn gezamelijk aangesloten op de PCI bus, deze kan max. 133MB/s verwerken. Wanneer deze doorvoer niet voldoende is dan zou je naar een combinatie PCI - en PCI-e bus moeten gaan kijken of mogelijk bij werkstation moederborden nog een extra PCI-X bus.

Zo heb ik zelf een Asus M2N32 WS Pro (werkstation) moederbord welke is voor zien van een PCI, PCI-e en een PCI-X bus. Het moederbord is voorzien van 2x PCI-e (16x), 2x PCI-e (1x), 2x PCI-X en een PCI2.2 slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-07 19:09
De MSI P45 Neo3 Fr met DDR2 en 4 PCI-sloten. Hij staat nog niet op de site van MSI, maar dat komt waarschijnlijk omdat de P45-chipset nog niet officieel gelanceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Moederborden met meerdere PCI bussen zijn erg zeldzaam en kom je alleen in de ultra-high-end workstation/servermarkt tegen. Ik heb hier nog een Tyan moederbord met Serverworks IIIHE chipset voor dual P3 liggen. Die heeft inderdaad 2 PCI bussen. Ik ben eerlijk gezegd nog nooit een bord tegengekomen met 3 PCI bussen. Sowieso kun je beter naar andere tech (PCIe, PCI-X) kijken als de bandbreedte van 1 of 2 PCI bussen niet voldoet :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Asus P5K3 Deluxe ;)
3 PCI Bussen, goedkoop, DDR3, en bevalt goed.
Wel P35, maar je kan niet alles hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door Maarten-NForce op 01-06-2008 13:56 ]

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maarten-NForce schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:56:
Asus P5K3 Deluxe ;)
De P35 chip heeft gewoon 1 PCI bus, ongeacht het merk mobo waar die opzit (tenzij iemand met bridgechips aan het klooien is geweest, maar dat zie ik niet gebeuren op een consumenten chip). Dus ook die P5K3 heeft 1 bus.

[edit]
:w @ _Dune_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-07 19:29

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Maarten-NForce schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:56:
Asus P5K3 Deluxe ;)
Nee, dit moederbord heeft geen drie PCI bussen, maar 3 PCI sloten die gezamlijk zijn aangesloten op één PCI bus. (de dingen niet door elkaar gaan halen ;) )

edit: Terw_Dan was me voor. :D

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 01-06-2008 14:09 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general.failure
Ja, wrijf het er maar lekker in. Ik bedoelde inderdaad SLOTS, niet bus 8)7

Intussen nog wat verder gezocht en een mooi bordje gevonden:
DFI LANPARTY UT X48-T3R DDR3 / Heatpipe

Alleen: tot nu toe heb ik prima ervaringen met de grote merken. Met deze geen enkele ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt als je een specfiek mobo wilt hebben die niet voldoet aan de eis van 3 sloten ook altijd kijken naar iets als http://www.magma.com/products/pci/.

Mocht je overigens echt 3 bussen willen hebben, ik heb hier een Supermicro X5DAE, die heeft daadwerkelijk 3 pci bussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general.failure
Goeie tip vsan die PCI expansion boards, ware het niet dat die net zo duur zijn als een hele nieuwe PC |:( ($ 1059)

Eerder had je van die mini-kasten met ISA-raiser boards, maar daarvoor moet je wel een aangepaste kast hebben.

Ik ga het denk ik wel met die DFI proberen
Pagina: 1