• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05 08:47

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik ben bezig om mn huidige moederbord te vervangen door een Asus P5N32e-SLi

Nu is het zo dat bij mijn huidig bord als ik mn geheugen op dual channel wil laten draaien ik elke bank op om en om moest plaatsen.
Dit was erg makkelijk te zien ook want slot1 en 3 hebben de zelfde kleur, net zoals 2 en 4.

Het zelfde heb ik dus nu ook op mn nieuwe bord, maar kan in het manuel nergens iets vinden over Dual Channel.
Wel staat er het volgende:

for Dual-channel configuration total of memory modules must be the same (DIMM_A1+ DIMM_A2 = DIMM_B1 + DIMM_B2)

Hierdoor heb ik dus beiden bankjes op de eerste twee slots ingeprikt. Dat betekend wel dat ze erg strak naast elkaar staan, en dus ook erg warm worden.
Vraag me af of ik het nou wel of niet goed gedaan heb.

Hierbij een foto van het bord.

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/8145/p5n32eslirk7.jpg

iRacing Profile Flickr

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 11:12

buggienuk

lekker buggie

Als het goed is staat er naast de banken (dus op je moederbord) aangegeven welk bankje A1 en welke A2 is. Ook als je de pc opstart dan zou je moeten zien of hij in single channel of in dual channel draait. Dit zie je bij je boot-scherm.

Ga er maar gewoon van uit dat je je geheugen in banken met dezelfde kleur moet doen, dat is bij bijna alle moederborden zo (en anders, kijk waar A1 en A2 staat).

Ook bekend op XBL als buggienuk

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Dat is dus het probleem.Manual geeft aan dat slot 1 en 2 , A1 en A2 zijn. Erg vaag.

iRacing Profile Flickr

• R3N3S
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-05 15:48
seninha schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:05:
Dat is dus het probleem.Manual geeft aan dat slot 1 en 2 , A1 en A2 zijn. Erg vaag.
Kan je simpelweg bekijken door met CPU-Z, tabblad 'Memory' te checken wat er bij Channels # staat :)

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Thanks

Zal zeker dat doen (wel ff eerst Windows er op zetten)

iRacing Profile Flickr

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
seninha schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:05:

Dan is er dus geen probleem; de letters geven de geheugenkanalen aan. Slot 1/2 zitten op kanaal A en slot 3/4 zitten op kanaal B. Installeer zodoende één module in A1 en de andere in B1 (de blauwe sloten).

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Heb ze nu zoals ik eigenlijk eerst dacht, beiden bankjes op de blauwe slot gestopt.
CPU-Z geeft nu ook DUAL aan :*)

Thanks.

iRacing Profile Flickr

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

seninha schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:22:
Heb ze nu zoals ik eigenlijk eerst dacht, beiden bankjes op de blauwe slot gestopt.
CPU-Z geeft nu ook DUAL aan :*)

Thanks.
Scheelt weer wat bandbreedte :)
Pagina: 1