• Wizzkid007
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:20
Microsoft heeft een tijd geleden een update voor intel CPU's uitgegeven. Dit was naar aanleiding dat intel een microupdate uit had gebracht.

info: http://support.microsoft.com/kb/936357

Hoewel in het artikel staat dat dit ook voor Quad Core CPU's geld, vraag ik mij af of dit ook nog geld voor de Q9300. Dit is een CPU die na het uitgeven van de microcode update op de markt is gekomen.

Relevante systeem specs:
CPU: Intel Q9300
Mobo: P5E, bios 0605

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik zie systemen met een Q9300, met een ongepatchte Vista (dus gewoon vanaf DVD-ROM). En die werken perfect :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Wizzkid007
Vista kan best die patch al bij zich hebben, maar XP heeft dat niet. (ik draai XP x64 SP2, zie startpost)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

The Third Man

The Third Jellyfish

Baat het niet dan schaadt het niet? Ik zie niet in waarom de update niet voor jou zou gelden en al zou het niet nodig zijn dan heb je er alsnog geen last van.

• Wizzkid007
Das waar, maar de patch kost wel performance, omdat hij bepaalde berekeningen ontwijkt om de bug niet te veroorzaken.

Is er iets wat in bijvoorbeeld in CPU-Z kan zien aan de family of stepping dat ik de patch nodig heb of niet?

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik betwijfel dat deze patch performance kost. Kun je dat staven met een link?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Ik vraag me af, in het artikel staat het volgende:

the following Intel processors may be affected:
- Desktop: Intel Core 2 Duo desktop processor, Intel Core 2 Quad desktop processor, and Intel Core 2 Extreme processor.

Nu is een Intel Dual Core eigenlijk gewoon een Intel C2D met wat cache eruit getrokken. Het lijkt me logisch dat deze ook last hebben van het probleem, maar deze staat niet in het rijtje. Zijn ze deze vergeten, of hebben deze processors er gewoon geen last van omdat ze nieuwer zijn?

specs

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
En een link waar wordt gezegd dat er geen performance hit is. Ik heb het zelf ook nooit gemerkt.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• Wizzkid007
tnx pafdaddy,

Na ff wat zoekwerk blijkt het wikipedia artikel te zijn geupdate sinds de laatste keer dat ik het gelezen heb. Er staat nu meer info over de bug:
http://en.wikipedia.org/wiki/Core_2_duo#Chip_bugs

- In de nieuwere steppings is het blijkbaar opgelost (wordt niet vermeld welke)
maar belangerijker:
- "Microsoft has issued update KB936357 to address the errata by microcode update,[57] with no performance penalty."

Gewoon installeren dus ja.

Tnx voor de hulp iedereen.
Topic mag van mij dicht.

[ Voor 5% gewijzigd door Wizzkid007 op 02-06-2008 16:41 ]

Pagina: 1