hoe kan ik in php checken of een bepaald mail adres (b.v. pietje@microsoft.com) bestaat? zonder een mail adres te versturen naar dat adres
ik denk niet dat dat kan...ja kan natuurlijk welregexen of heteen geldig adres is, in de zin van *@*.*
Verwijderd
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/118415
Uhm op DNS record testen, staat ook ergens. Het domein moet MX hebben en het moet blabla@bla.com zijn. Staat wel ergens
Uhm op DNS record testen, staat ook ergens. Het domein moet MX hebben en het moet blabla@bla.com zijn. Staat wel ergens
edit:
Niet goed gelezen
Niet goed gelezen
Enige manier om echt te checken dat het juiste email adres ingevult is is om een bevestigings mailtje te sturen (Met hierin bv het initiele wachtwoord).. Als je je in allemaal bochten gaat wringen om toch te kijken of een adres bestaat werkt het nog steeds niet als iemand een bestaand adres van iemand anders invult..
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Je kan wel gaan pingen naar de host e.d. maar als die down is zou je je niet aan kunnen melden.
Waterdicht is het nooit.
Waterdicht is het nooit.
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
het is niet bedoeld voor een form ofzo, maar voor een app die mail verzend, is wel handig als ie dan meteen aangeeft dat het mail adres niet bestaat i.p.v. dat je een undiliverable mail terug krijgt.
alleen checken of het domein bestaat is dus ook niet genoeg... er moet ook geckeckt worden of de user zelf bestaat.
dus ik ga toch de bochten opzoeken om me in te wringen
alleen checken of het domein bestaat is dus ook niet genoeg... er moet ook geckeckt worden of de user zelf bestaat.
dus ik ga toch de bochten opzoeken om me in te wringen
Verwijderd
sjaan: Het is niet bedoeld voor een form ofzo, maar voor een app die mail verzend, is wel handig als ie dan meteen aangeeft dat het mail adres niet bestaat i.p.v. dat je een undiliverable mail terug krijgt.
Host kan down zijn, etc...
Alleen checken of het domein bestaat is dus ook niet genoeg. Er moet ook geckeckt worden of de user zelf bestaat.
Veel mailservers laten je dat niet checken. Vergeet dus maar.
Kijk gewoon welke mails je als undeliverable terug krijgt en sla die adressen op als undeliverable (niet-bestaand, host off-line, etc).
Host kan down zijn, etc...
Alleen checken of het domein bestaat is dus ook niet genoeg. Er moet ook geckeckt worden of de user zelf bestaat.
Veel mailservers laten je dat niet checken. Vergeet dus maar.
Kijk gewoon welke mails je als undeliverable terug krijgt en sla die adressen op als undeliverable (niet-bestaand, host off-line, etc).
Verwijderd
Gebruiker controleren kan volgens mij gewoon niet.
Ik ben d'r zelf ook een tijdje mee bezig geweest en zelfs die MX lookup methode is niet waterdicht (Gaat de mist in bij CNAME MX referenties meen ik me te herrineren(?).
De meest waterdichte methode zit in dit txt bestandje :
www.euronet.nl/users/exodus/mailcheck.txt
(Heb hem maar even gelinkt, hijs nml wat aan de grote kant
Ik ben d'r zelf ook een tijdje mee bezig geweest en zelfs die MX lookup methode is niet waterdicht (Gaat de mist in bij CNAME MX referenties meen ik me te herrineren(?).
De meest waterdichte methode zit in dit txt bestandje :
www.euronet.nl/users/exodus/mailcheck.txt
(Heb hem maar even gelinkt, hijs nml wat aan de grote kant
Pagina: 1